Εικόνα κατάρρευσης παρουσιάζει ο αυτοκινητόδρομος της Εγνατίας Oδού με αποτέλεσμα να κινδυνεύει όχι μόνο να παραχωρηθεί έναντι... πινακίου φακής αλλά και να βαρύνει το ελληνικό δημόσιο το κόστος συντήρησης του.
Τα στοιχεία για την κατάσταση στην Εγνατία διέρρευσαν χθες από το ΤΑΙΠΕΔ , λίγες ώρες μετά το ραντεβού του υπουργού Υποδομών Χρίστου Σπίρτζη με τους θεσμούς.
Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του που βγήκαν στη δημοσιότητα μέσω επιλεκτικής διανομής non paper, το κόστος της συντήρησης του αυτοκινητόδρομου, το οποίο κατά το υπουργείο βαρύνει την παραχώρηση, για να καλύπτει τα αυστηρά διεθνή στάνταρς οδικής ασφάλειας απαιτεί παρεμβάσεις (σε οδόστρωμα, στηθαία ασφαλείας, γεφύρια, σήραγγες) που υπολογίζονται στα 6 δισεκατομμύρια ευρώ!
Πρόκειται για τα ίδια χρήματα που δαπάνησε το ελληνικό κράτος από τα τέλη της δεκαετίας του ’90 για να κατασκευαστεί ο αυτοκινητόδρομος, μήκους 670 χιλιομέτρων.
Εάν ισχύουν οι προβλέψεις του ΤΑΙΠΕΔ, τότε αφενός θα πρέπει να «χαρίσουμε» το δρόμο στους ιδιώτες για να τον ξαναφτιάξουν και να τον αναβαθμίσουν, αφετέρου ότι 20 χρόνια μετά την κατασκευή του, ο μεγάλος βόρειος οδικός άξονας αντιμετωπίζει σοβαρά λειτουργικά και τεχνικά προβλήματα. Το παράδοξο είναι ότι μόλις πριν 1,5 μήνα στελέχη του ΤΑΙΠΕΔ σε ενημερωτική συνάντηση με δημοσιογράφους, υποτιμούσαν τα στοιχεία του υπουργείου Υποδομών που είχαν υπολογίσει το κόστος της βαριάς συντήρησης της Εγνατίας και της πιστοποίησης 33 σηράγγων σε περίπου 1 δις. ευρώ.
Ο διαγωνισμός, όπως όλα δείχνουν, θα συνεχίσει να κινείται στην κόψη του ξυραφιού μέχρι τις εκλογές καθώς το πλήθος των εκκρεμοτήτων αλλά και η σύγκρουση μεταξύ υπουργείου Υποδομών και ΤΑΙΠΕΔ, αποτελούν ένα σοβαρό εμπόδιο στην προετοιμασία όλων των προαπαιτούμενων για να εκκινήσουν οι διαδικασίες.
Τα στοιχεία για την κατάσταση στην Εγνατία διέρρευσαν χθες από το ΤΑΙΠΕΔ , λίγες ώρες μετά το ραντεβού του υπουργού Υποδομών Χρίστου Σπίρτζη με τους θεσμούς.
Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του που βγήκαν στη δημοσιότητα μέσω επιλεκτικής διανομής non paper, το κόστος της συντήρησης του αυτοκινητόδρομου, το οποίο κατά το υπουργείο βαρύνει την παραχώρηση, για να καλύπτει τα αυστηρά διεθνή στάνταρς οδικής ασφάλειας απαιτεί παρεμβάσεις (σε οδόστρωμα, στηθαία ασφαλείας, γεφύρια, σήραγγες) που υπολογίζονται στα 6 δισεκατομμύρια ευρώ!
Πρόκειται για τα ίδια χρήματα που δαπάνησε το ελληνικό κράτος από τα τέλη της δεκαετίας του ’90 για να κατασκευαστεί ο αυτοκινητόδρομος, μήκους 670 χιλιομέτρων.
Εάν ισχύουν οι προβλέψεις του ΤΑΙΠΕΔ, τότε αφενός θα πρέπει να «χαρίσουμε» το δρόμο στους ιδιώτες για να τον ξαναφτιάξουν και να τον αναβαθμίσουν, αφετέρου ότι 20 χρόνια μετά την κατασκευή του, ο μεγάλος βόρειος οδικός άξονας αντιμετωπίζει σοβαρά λειτουργικά και τεχνικά προβλήματα. Το παράδοξο είναι ότι μόλις πριν 1,5 μήνα στελέχη του ΤΑΙΠΕΔ σε ενημερωτική συνάντηση με δημοσιογράφους, υποτιμούσαν τα στοιχεία του υπουργείου Υποδομών που είχαν υπολογίσει το κόστος της βαριάς συντήρησης της Εγνατίας και της πιστοποίησης 33 σηράγγων σε περίπου 1 δις. ευρώ.
Ο διαγωνισμός, όπως όλα δείχνουν, θα συνεχίσει να κινείται στην κόψη του ξυραφιού μέχρι τις εκλογές καθώς το πλήθος των εκκρεμοτήτων αλλά και η σύγκρουση μεταξύ υπουργείου Υποδομών και ΤΑΙΠΕΔ, αποτελούν ένα σοβαρό εμπόδιο στην προετοιμασία όλων των προαπαιτούμενων για να εκκινήσουν οι διαδικασίες.