Παύση εργασιών στα περισσότερα"μεγάλα έργα"της Θεσσαλονίκης.. - Greece-Salonika| Ενημέρωση και Άποψη

NEWSROOM

Post Top Ad

Πέμπτη 29 Μαΐου 2008

Παύση εργασιών στα περισσότερα"μεγάλα έργα"της Θεσσαλονίκης..

Προβλήματα,σοβαρότατες καθυστερήσεις,καθώς και"προσωρινές"διακοπές εργασιών αναφέρονται σε όλα τα εν εξελίξει αλλά και προγραμματισμένα μεγάλα έργα της Θεσσαλονίκης!
Στην κορυφή του καταλόγου των έργων των οποίων έχει διακοπεί η κατασκευή τους βρίσκεται το νέο δημαρχείο Θεσσαλονίκης.
Το εργοτάξιο (φώτο δεξιά) παραμένει κλειστό εδώ και περίπου ένα μήνα, ενώ σύμφωνα με τις υπάρχουσες εκτιμήσεις οι εργασίες δεν πρόκειται να ξαναρχίσουν πριν από τα μέσα Ιουνίου. Παράλληλα, παραμένει πάντοτε ανοιχτό το ενδεχόμενο η ανάδοχος κοινοπραξία να προχωρήσει σε οριστική εγκατάλειψη του έργου. Υπενθυμίζεται ότι η τελευταία διακοπή εργασιών, η τρίτη τον τελευταίο ενάμιση χρόνο, έγινε πριν από το Πάσχα, επειδή το ύψος των οφειλών προς την ανάδοχο κοινοπραξία υπερέβη τα 8.500.000 ευρώ. Σύμφωνα με στέλεχος της διοίκησης του δήμου, το προσεχές διάστημα αναμένεται να δοθεί στην κοινοπραξία περίπου 1.000.000 ευρώ. Παράλληλα, από μέρα σε μέρα αναμένεται η έγκριση από το υπουργείο Οικονομικών ποσού περίπου 2.200.000 ευρώ, τα οποία όμως, λόγω της δαιδαλώδους διαδρομής που ακολουθείται (ΥΠΕΧΩΔΕ, νομαρχία, δήμος), δεν αναμένεται να φτάσουν στον δικαιούχο πριν από τα μέσα Ιουνίου.
Καθυστερήσεις υπάρχουν και στην κατασκευή του Μετρό..Το έργο ξεκίνησε άρον άρον τον Σεπτέμβριο του 2006 λόγω και της πίεσης των δημοτικών και νομαρχιακών εκλογών. Σήμερα θεωρείται ότι βρίσκεται σημαντικά πίσω στο χρονοδιάγραμμα υλοποίησης και μια από τις αιτίες είναι και η ελλιπής χρηματοδότηση του έργου. Συγκεκριμένα από τα 250 εκατ. ευρώ του Γʼ ΚΠΣ έχουν απορροφηθεί μόλις τα 18, καθώς δεν διατίθενται τα αναγκαία κονδύλια της εθνικής συμμετοχής. Άλλες αιτίες καθυστέρησης του έργου (ο μετροπόντικας επρόκειτο να εγκατασταθεί από το περασμένο φθινόπωρο ακόμη..) είναι η ελλιπής προετοιμασία όσον αφορά στο στήσιμο των εργοταξίων, η καθυστέρηση στη διαχείριση των αρχαιοτήτων και τέλος τα σοβαρά προβλήματα τα οποία προέκυψαν στο εσωτερικό της αναδόχου κοινοπραξίας..
Επίσης μια σειρά μικρών αλλά ζωτικών για τους περιφερειακούς δήμους έργων, τα οποία είχαν περιληφθεί στο πρόγραμμα “Ελλάδα 2004”, είτε έμειναν στη μέση είτε ματαιώθηκαν, ενώ κάποια άλλα, όπως το δημοτικό γήπεδο Συκεών, ολοκληρώθηκαν, αλλά παραμένουν ακόμη ανεξόφλητα. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η περίπτωση του κολυμβητηρίου της Σταυρούπολης (φώτο δεξιά), το οποίο παραμένει ημιτελές, έχοντας μετατραπεί πλέον σε κέντρο διακίνησης ναρκωτικών ουσιών. Βάσει του προγράμματος, επρόκειτο να αποδοθεί στη χρήση των πολιτών εδώ και περίπου μία τριετία. Οι εργασίες για την κατασκευή του ξεκίνησαν το 2002. Το 2005 το έργο σταμάτησε οριστικά, καθώς διακόπηκε η χρηματοδότησή του. Οι εγκαταστάσεις του κολυμβητηρίου έχουν ολοκληρωθεί σε ποσοστό περίπου 70%. Από την πολιτεία δόθηκαν περίπου 700.000 ευρώ από το συνολικό ποσό τού ενός εκατ. ευρώ που ήταν ο προϋπολογισμός του έργου. Παρʼ όλα αυτά, η πολιτεία αδιαφόρησε και δεν απέδωσε το υπολειπόμενο ποσό, παρότι είναι πολύ μικρό. Μια απ΄τα ίδια και στο έργο της υποθαλάσσιας, για το οποίο ουδείς γνωρίζει πότε θα ξεκινήσει, ποια θα είναι η τελική μορφή του έργου, με ποιο τρόπο θα κατασκευαστεί και ποιο θα είναι το τελικό κόστος. Τα ούτως ή άλλως θολά νερά της υποθαλάσσιας ήρθε να θολώσει ακόμη περισσότερο η πρόσφατη απόφαση του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου, το οποίο υποχρεώνει η κατασκευή της υποθαλάσσιας σήραγγας να γίνει σε μεγαλύτερα βάθη..
Σημαντική απόκλιση από το αρχικό χρονοδιάγραμμα υλοποίησης παρατηρείται και στο έργο κατασκευής του διαδρόμου προσαπογειώσεων (10-28) του αεροδρομίου “Μακεδονία”. Το έργο παρουσιάζει σημαντικές καθυστερήσεις. αφού υπήρξαν σημαντικές αλλαγές στο αρχικό σχήμα της αναδόχου κοινοπραξίας. Παράλληλα, μια σειρά σοβαρών τεχνικών παραμέτρων, όπως για παράδειγμα η μεταφορά άμμου και άλλων υλικών για επιχωμάτωση του διαδρόμου, δεν έχουν ακόμη διευθετηθεί. Ενδεικτικό της καθυστέρησης στην υλοποίηση του έργου είναι το γεγονός ότι από τα 65 εκατ. ευρώ, τα οποία ήταν διαθέσιμα στο Γʼ ΚΠΣ, έχουν απορροφηθεί έως τώρα περίπου τα 12.

6 σχόλια:

  1. Ο Μακεδόνας πρωθυπουργός Καραμανλής φροντίζει για να μη σας πάρουνε το όνομα οι σκοπιανοί. Μέχρι και βέτο έβαλε για χάρη σας.
    Για τα έργα... ε δε μπορεί να τα έχουμε όλα δικά μας. Και τι είναι δυο ψωροέργα μπροστά σε 500.000 χρόνια ελληνική ιστορία;
    Φάτε ιστορία τώρα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Anti na grafis aftes tis blakies giati then fernis apdiksis oti afta pou grafi to greece salonika ine anakrivis.
    Apla brisis prepi na ise poli kopleksiko atomo pou exi paropides ke blepo ola rodina.
    Ke ama legete i alithia ke ine ke afto pou skeftete i pliopsifia pirasonte kati prodeftiki san esena.
    ANTI NA BRISIS ILITHIE POU MAS LES KE TOURKOSPOROUS FERE EPIXIRIMATA-
    EVTIXOS POU INE KE TO GREECE-SALONIKA KE MATHENOUME TIN ALITHIA.
    500.000 xronia istoria ?????
    Eleos ise poli anistoritos ke ilithios.
    2 erga ine re papara exi paralisi oli i boria ellada ola ta lefta sti Athina pane.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Γενική διαπίστωση είναι ότι η εικόνα στα πανεπιστήμια είναι τραγική.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. e den peiraszei/afou arxisan kapote tha teleiwsoun.
    etsi de ginetai panta?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Ρε παιδιά, τι γίνεται με την Αλάνα της Τούμπας;;;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Δεν ξέρω με ποιό τρόπο, αλλά ΠΡΕΠΕΙ να μπει θέμα μεταφοράς της πρωτεύουσας του κράτους στη Θεσσαλονίκη. Είναι μιά καίρια κίνηση, ματ θα την έλεγα που σίγουρα θα λύσει πολλά προβλήματά μας(εννοώ των ελλήνων, όχι μόνο δικά σας). Η δική μου εκτίμηση, ύστερα από 30 παρατήρησης των θεμάτων, είναι ότι υπονομεύονται επι τούτου τα έργα στην πόλη σας. Η προσφορότερη λύση είναι να δημιουργηθεί μερικά χλμ έξω απ' τη Σαλονίκη διοικητικό κέντρο, κάτι σαν τη Μπραζίλια της Βραζιλίας. Καλύτερα να βρίσκεται και πάνω στη θάλασσα με πρωτοπόρα οικοδόμηση, να τραβά κόσμο για επισκέψεις...
    Θεωρώ εφικτό να δημιουργηθεί ένα ευρύ δίκτυο επικοινωνίας που να το απαιτεί επίμονα. Λογικά όσοι έχουν νου και ηλικία θα υποστηρίξουν παθιασμένα αυτή την εθνικής σημασίας υπόθεση κόντρα στα στα συμφέροντα της Αληταρχίας, κόντρα στη νεοταξίτικη υπονόμευση

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Bookmark and Share