Στην κορυφή του καταλόγου των έργων των οποίων έχει διακοπεί η κατασκευή τους βρίσκεται το νέο δημαρχείο Θεσσαλονίκης.
Το εργοτάξιο (φώτο δεξιά) παραμένει κλειστό εδώ και περίπου ένα μήνα, ενώ σύμφωνα με τις υπάρχουσες εκτιμήσεις οι εργασίες δεν πρόκειται να ξαναρχίσουν πριν από τα μέσα Ιουνίου. Παράλληλα, παραμένει πάντοτε ανοιχτό το ενδεχόμενο η ανάδοχος κοινοπραξία να προχωρήσει σε οριστική εγκατάλειψη του έργου. Υπενθυμίζεται ότι η τελευταία διακοπή εργασιών, η τρίτη τον τελευταίο ενάμιση χρόνο, έγινε πριν από το Πάσχα, επειδή το ύψος των οφειλών προς την ανάδοχο κοινοπραξία υπερέβη τα 8.500.000 ευρώ. Σύμφωνα με στέλεχος της διοίκησης του δήμου, το προσεχές διάστημα αναμένεται να δοθεί στην κοινοπραξία περίπου 1.000.000 ευρώ. Παράλληλα, από μέρα σε μέρα αναμένεται η έγκριση από το υπουργείο Οικονομικών ποσού περίπου 2.200.000 ευρώ, τα οποία όμως, λόγω της δαιδαλώδους διαδρομής που ακολουθείται (ΥΠΕΧΩΔΕ, νομαρχία, δήμος), δεν αναμένεται να φτάσουν στον δικαιούχο πριν από τα μέσα Ιουνίου.
Καθυστερήσεις υπάρχουν και στην κατασκευή του Μετρό..Το έργο ξεκίνησε άρον άρον τον Σεπτέμβριο του 2006 λόγω και της πίεσης των δημοτικών και νομαρχιακών εκλογών. Σήμερα θεωρείται ότι βρίσκεται σημαντικά πίσω στο χρονοδιάγραμμα υλοποίησης και μια από τις αιτίες είναι και η ελλιπής χρηματοδότηση του έργου. Συγκεκριμένα από τα 250 εκατ. ευρώ του Γʼ ΚΠΣ έχουν απορροφηθεί μόλις τα 18, καθώς δεν διατίθενται τα αναγκαία κονδύλια της εθνικής συμμετοχής. Άλλες αιτίες καθυστέρησης του έργου (ο μετροπόντικας επρόκειτο να εγκατασταθεί από το περασμένο φθινόπωρο ακόμη..) είναι η ελλιπής προετοιμασία όσον αφορά στο στήσιμο των εργοταξίων, η καθυστέρηση στη διαχείριση των αρχαιοτήτων και τέλος τα σοβαρά προβλήματα τα οποία προέκυψαν στο εσωτερικό της αναδόχου κοινοπραξίας..
Επίσης μια σειρά μικρών αλλά ζωτικών για τους περιφερειακούς δήμους έργων, τα οποία είχαν περιληφθεί στο πρόγραμμα “Ελλάδα 2004”, είτε έμειναν στη μέση είτε ματαιώθηκαν, ενώ κάποια άλλα, όπως το δημοτικό γήπεδο Συκεών, ολοκληρώθηκαν, αλλά παραμένουν ακόμη ανεξόφλητα. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η περίπτωση του κολυμβητηρίου της Σταυρούπολης (φώτο δεξιά), το οποίο παραμένει ημιτελές, έχοντας μετατραπεί πλέον σε κέντρο διακίνησης ναρκωτικών ουσιών. Βάσει του προγράμματος, επρόκειτο να αποδοθεί στη χρήση των πολιτών εδώ και περίπου μία τριετία. Οι εργασίες για την κατασκευή του ξεκίνησαν το 2002. Το 2005 το έργο σταμάτησε οριστικά, καθώς διακόπηκε η χρηματοδότησή του. Οι εγκαταστάσεις του κολυμβητηρίου έχουν ολοκληρωθεί σε ποσοστό περίπου 70%. Από την πολιτεία δόθηκαν περίπου 700.000 ευρώ από το συνολικό ποσό τού ενός εκατ. ευρώ που ήταν ο προϋπολογισμός του έργου. Παρʼ όλα αυτά, η πολιτεία αδιαφόρησε και δεν απέδωσε το υπολειπόμενο ποσό, παρότι είναι πολύ μικρό. Μια απ΄τα ίδια και στο έργο της υποθαλάσσιας, για το οποίο ουδείς γνωρίζει πότε θα ξεκινήσει, ποια θα είναι η τελική μορφή του έργου, με ποιο τρόπο θα κατασκευαστεί και ποιο θα είναι το τελικό κόστος. Τα ούτως ή άλλως θολά νερά της υποθαλάσσιας ήρθε να θολώσει ακόμη περισσότερο η πρόσφατη απόφαση του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου, το οποίο υποχρεώνει η κατασκευή της υποθαλάσσιας σήραγγας να γίνει σε μεγαλύτερα βάθη..
Σημαντική απόκλιση από το αρχικό χρονοδιάγραμμα υλοποίησης παρατηρείται και στο έργο κατασκευής του διαδρόμου προσαπογειώσεων (10-28) του αεροδρομίου “Μακεδονία”. Το έργο παρουσιάζει σημαντικές καθυστερήσεις. αφού υπήρξαν σημαντικές αλλαγές στο αρχικό σχήμα της αναδόχου κοινοπραξίας. Παράλληλα, μια σειρά σοβαρών τεχνικών παραμέτρων, όπως για παράδειγμα η μεταφορά άμμου και άλλων υλικών για επιχωμάτωση του διαδρόμου, δεν έχουν ακόμη διευθετηθεί. Ενδεικτικό της καθυστέρησης στην υλοποίηση του έργου είναι το γεγονός ότι από τα 65 εκατ. ευρώ, τα οποία ήταν διαθέσιμα στο Γʼ ΚΠΣ, έχουν απορροφηθεί έως τώρα περίπου τα 12.