του Βουλευτή ΠΑΣΟΚ,κ.Μιχ.Καρχιμάκη.
"..Η περίπτωση των Ολυμπιακών Αερογραμμών αποτελεί άλλη μια εγκληματική και συστηματική υπονόμευση δημοσίου Οργανισμού στα πλαίσια ενός σχεδίου γενικευμένου ξεπουλήματος δημόσιας περιουσίας. Ο εθνικός αερομεταφορέας, που σήμερα πωλείται, παραδόθηκε στην Κυβέρνηση Καραμανλή από τις προηγούμενες Κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ με συμφωνημένο και βιώσιμο σχέδιο εξυγίανσής τους από την Ευρωπαϊκή Ένωση. Πέρα από την υπονόμευση σε Ευρωπαϊκό επίπεδό από την ίδια την Κυβέρνηση Καραμανλή του σχεδίου αυτού, με προφανή ευθύνης της πολιτικής ηγεσίας οι Ολυμπιακές Αερογραμμές φαίνεται να χρησιμοποιήθηκαν ως ένα πεδίο οργιώδους και παντελώς αδικαιολόγητης σπατάλης δημοσίου χρήματος από τις διορισμένες από την Κυβέρνηση Διοικήσεις.
Συγκεκριμένα, η μίσθωσης παλαιών αεροσκαφών, χωρίς τον απαραίτητο έλεγχο για την ασφάλεια των πτήσεων, και με υπέρογκα για την ποιότητα των αεροσκαφών τιμήματα αποτελεί μια διαχειριστική πράξη παντελώς αδικαιολόγητη, που ενισχύει τους προβληματισμούς για σκόπιμη, συστηματική και συνειδητή απαξίωση του εθνικού αερομεταφορέα προς όφελος ιδιωτικών συμφερόντων.
Αναλυτικά στο θέμα αυτό:
Α. Το Μάιο 2008 υπογράφηκε σύμβαση, μεταξύ των Ολυμπιακών Αερογραμμών και της αμερικάνικης εταιρίας A.C.G., μίσθωσης του αεροσκάφους SΧ-ΒLD 737-300, κατασκευής ’91-’92, με ημερομηνία παράδοσης την πρώτη βδομάδα Αυγούστου. Το μηνιαίο μίσθωμα ορίσθηκε 155.000 δολ. το μήνα και διάρκεια μίσθωσης 3-5 έτη. Δόθηκε με την υπογραφή της σύμβασης εγγύηση ποσού 310.000 δολ. Το αεροσκάφος παρελήφθη με 15 ημέρες καθυστέρηση, πέταξε 4-5 ημέρες στο τέλος Αυγούστου και έκτοτε λόγω τεχνικών προβλημάτων είναι καθηλωμένο στο έδαφος, ενώ οι Ο.Α. καταβάλλουν το μήνα 155.000 δολ. Εκτιμάται ότι για να είναι έτοιμο για πτήση θα απαιτηθεί πολύς χρόνος ακόμη (1 ή 2 μήνες).
Β. Τέλος Μαΐου 2008 μισθώθηκαν επίσης 2 αεροσκάφη από αμερικάνικη εταιρία δεσμευτικά για 5 χρόνια, που πριν, όπως έχει γραφεί στον Τύπο, μετέφεραν φυλακισμένους.
1. Το ένα SΧ-ΒΚU 737-400, κατασκευής 1991-92, παραλήφθηκε αφού δόθηκαν ως εγγύηση 1.200.000 δολ (6 μισθώματα επί 200.000, όταν η εμπορικώς αποδεκτή είναι 2 ή 3 μισθώματα). Το εν λόγω αεροσκάφος παρελήφθη εν γνώσει μη ύπαρξης απαραίτητων καλωδιώσεων(!) και ..."
(..για τη συνέχεια εδώ )
Συγκεκριμένα, η μίσθωσης παλαιών αεροσκαφών, χωρίς τον απαραίτητο έλεγχο για την ασφάλεια των πτήσεων, και με υπέρογκα για την ποιότητα των αεροσκαφών τιμήματα αποτελεί μια διαχειριστική πράξη παντελώς αδικαιολόγητη, που ενισχύει τους προβληματισμούς για σκόπιμη, συστηματική και συνειδητή απαξίωση του εθνικού αερομεταφορέα προς όφελος ιδιωτικών συμφερόντων.
Αναλυτικά στο θέμα αυτό:
Α. Το Μάιο 2008 υπογράφηκε σύμβαση, μεταξύ των Ολυμπιακών Αερογραμμών και της αμερικάνικης εταιρίας A.C.G., μίσθωσης του αεροσκάφους SΧ-ΒLD 737-300, κατασκευής ’91-’92, με ημερομηνία παράδοσης την πρώτη βδομάδα Αυγούστου. Το μηνιαίο μίσθωμα ορίσθηκε 155.000 δολ. το μήνα και διάρκεια μίσθωσης 3-5 έτη. Δόθηκε με την υπογραφή της σύμβασης εγγύηση ποσού 310.000 δολ. Το αεροσκάφος παρελήφθη με 15 ημέρες καθυστέρηση, πέταξε 4-5 ημέρες στο τέλος Αυγούστου και έκτοτε λόγω τεχνικών προβλημάτων είναι καθηλωμένο στο έδαφος, ενώ οι Ο.Α. καταβάλλουν το μήνα 155.000 δολ. Εκτιμάται ότι για να είναι έτοιμο για πτήση θα απαιτηθεί πολύς χρόνος ακόμη (1 ή 2 μήνες).
Β. Τέλος Μαΐου 2008 μισθώθηκαν επίσης 2 αεροσκάφη από αμερικάνικη εταιρία δεσμευτικά για 5 χρόνια, που πριν, όπως έχει γραφεί στον Τύπο, μετέφεραν φυλακισμένους.
1. Το ένα SΧ-ΒΚU 737-400, κατασκευής 1991-92, παραλήφθηκε αφού δόθηκαν ως εγγύηση 1.200.000 δολ (6 μισθώματα επί 200.000, όταν η εμπορικώς αποδεκτή είναι 2 ή 3 μισθώματα). Το εν λόγω αεροσκάφος παρελήφθη εν γνώσει μη ύπαρξης απαραίτητων καλωδιώσεων(!) και ..."
(..για τη συνέχεια εδώ )