Τα μαύρα σύννεφα που πυκνώνουν πάνω από τις μεγαλύτερες εφημερίδες στον κόσμο, λόγω της οικονομικής κρίσης, έχουν αρχίσει να απλώνονται απειλητικά και πάνω από τον ελληνικό Τύπο. Με πρώτο κρούσμα τη δραστική μείωση των διαφημιστικών εσόδων κατά τη φετινή χρονιά, αλλά και την προβλεπόμενη κλιμάκωσή της την επόμενη, παράγοντες της αγοράς εκτιμούν ότι οι ελληνικές εφημερίδες θα υποστούν ισχυρό πλήγμα το 2009.
Τα πρώτα μηνύματα είναι αποθαρρυντικά και δείχνουν ότι οι ημερήσιες εφημερίδες θα αντιμετωπίσουν μεγαλύτερο πρόβλημα. Σύμφωνα με πληροφορίες, οι διαφημιστικές καταχωρήσεις στις κυριότερες εφημερίδες, που κυκλοφορούν από Δευτέρα έως και Σάββατο, εμφανίζουν πτώση γύρω στο 13% (σε όγκο) τους πρώτους έντεκα μήνες του έτους. Μεγαλύτερη είναι η πτώση στον όγκο των ...διαφημιστικών καταχωρήσεων στα καθημερινά φύλλα (Δευτέρα έως Παρασκευή), η οποία ξεπερνά το 16%. Μάλιστα, η εξέλιξη αυτή παρουσιάστηκε πολύ νωρίτερα από τότε που η κρίση άρχισε να γίνεται ευρέως αισθητή και στην Ελλάδα. Παράγοντες της αγοράς εκτιμούν ότι το χτύπημα που δέχονται τα έντυπα θα ενισχυθεί ακόμη περισσότερο την επόμενη χρονιά, οπότε προβλέπεται ότι η πτώση στον αριθμό των διαφημίσεων θα κυμανθεί «στην καλύτερη περίπτωση» γύρω στο 15%, ενώ στα ημερήσια έντυπα θα είναι ακόμη μεγαλύτερη. Πέφτουν και τα διαφημιστικά.. Ανάλογη πτώση με αυτή στον διαφημιστικό όγκο εφημερίδων και εντύπων φαίνεται να ακολουθούν, σύμφωνα με στελέχη της αγοράς, και τα διαφημιστικά έσοδα. Τα διαφημιστικά έσοδα αποτελούν μαζί με τις πωλήσεις από την κυκλοφορία, τις κυριότερες πηγές εσόδων εντύπων και εφημερίδων. Οι επιχειρήσεις, τόσο οι ελληνικές όσο και οι πολυεθνικές, που δραστηριοποιούνται στη χώρα μας, προγραμματίζουν- συμβαδίζοντας με την πολιτική που ακολουθείται διεθνώς- δραστική μείωση των διαφημιστικών τους δαπανών και του προϋπολογισμού μάρκετινγκ για την επόμενη χρονιά. Είναι πολλές οι περιπτώσεις όπου οι προγραμματιζόμενες περικοπές για την επόμενη χρονιά αγγίζουν και το 20%. Έως και 35% κάτω.. Ακόμα και οι εταιρείες καταναλωτικών αγαθών από τρόφιμα και ποτά μέχρι υπολογιστές και ηλεκτρονικά μπαίνουν στον χορό των διαφημιστικών περικοπών. Η τάση επεκτείνεται σε όλους τους κλάδους από τράπεζες και ασφαλιστικές εταιρείες μέχρι αντιπροσωπείες αυτοκινήτων, οι οποίοι βλέπουν τον τζίρο τους να μειώνεται λόγω της συρρίκνωσης στην αγοραστική δύναμη των καταναλωτών. Οι μεγαλύτερες περικοπές αφορούν τις διαφημίσεις σε ημερήσιες εφημερίδες, ενώ ακόμα και τα ένθετα του σαββατιάτικου και κυριακάτικου Τύπου πλήττονται από τη μείωση των διαφημιστικών δαπανών. Είναι χαρακτηριστικό ότι τα περιοδικά- ένθετα πραγματοποίησαν τους πρώτους έντεκα μήνες του 2008 σημαντική πτώση σε διαφημίσεις, που φτάνουν έως και 35%.
Post Top Ad
Κυριακή 28 Δεκεμβρίου 2008
Home
Unlabelled
Ανησυχία και στα Ελληνικά ΜΜΕ λόγω της κρίσης.