Να πουλήσει στην Πολωνία το ήδη πληρωμένο από την Ελλάδα νέο υποβρύχιο «Παπανικολής» (φωτογ.) επιδιώκει η γερμανική κατασκευάστρια εταιρεία Howaldtswerke-Deutsche Werft (HDW), ενώ παράλληλα, με δηλώσεις αρμοδίων εκπροσώπων της, παρουσιάζει την Ελλάδα ως μια χώρα οικονομικά κατεστραμμένη που δεν έχει χρήματα να πληρώσει για την παραλαβή του υποβρυχίου..Χθεσινό δημοσίευμα της πολωνικής εφημερίδας «Gazeta Wyborcza» αναφέρει: «Υποβρύχιο για την Πολωνία; Το υποβρύχιο U 214, που δεν θέλουν να αγοράσουν οι Ελληνες, διότι εντόπισαν βλάβες, η γερμανική εταιρεία το προτείνει στην Πολωνία». .Παράλληλα προβάλλονται δηλώσεις του Robert Rochowicz, εκπροσώπου του πολωνικού υπουργείου Αμυνας, ο οποίος επιβεβαιώνει ότι κατατέθηκε στο υπουργείο πρόταση αγοράς του υποβρυχίου και ότι η γερμανική πλευρά ισχυρίζεται ότι «το πλοίο είναι άρτια κατασκευασμένο...και ότι οι Ελληνες δεν θέλουν να το παραλάβουν διότι δεν διαθέτουν χρήματα». .Στο δημοσίευμα διευκρινίζεται ότι οι Ελληνες υπέγραψαν συμφωνία με τον γερμανικό ναυπηγικό όμιλο HDW για 4 υποβρύχια. Κατά τη γνώμη των Ελλήνων, το υποβρύχιο «Παπανικολής» που κατασκευάστηκε στη Γερμανία παρουσιάζει προβλήματα, δεν είναι σταθερό στη διάρκεια της πλεύσης στην επιφάνεια, παρουσιάζονται εισροές νερού, βλάβες στο περισκόπιο, βλάβες της ηλεκτρικής εγκατάστασης και στο σύστημα διαχείρισης. .Κύκλοι της γερμανικής εταιρείας, που είναι και ιδιοκτήτρια των ναυπηγείων Σκαραμαγκά, που ρωτήθηκαν χθες από την «Ε», επιβεβαίωσαν τα όσα αναφέρονται στην πολωνική εφημερίδα και υποστήριξαν ότι για την ενέργεια αυτή έχουν ενημερώσει τόσο τη διεύθυνση εξοπλισμών όσο και τον υπουργό Εθνικής Αμυνας. .
.Σχολιάζοντας τα όσα αναγράφει το δημοσίευμα, αξιωματούχοι της κυβέρνησης έλεγαν ότι πρόκειται για μια «άνευ προηγουμένου προσπάθεια δυσφήμησης, απαξίωσης και σπίλωσης της ελληνικής κυβέρνησης και της χώρας». Οπως υποστήριξαν, «αυτά που οι Γερμανοί λένε δεν έχουν καμία σχέση με την πραγματικότητα. Το υποβρύχιο είναι πληρωμένο από την Ελλάδα και η μη παραλαβή του έγκειται στο γεγονός ότι υπάρχουν σοβαρότατα προβλήματα και κανείς δεν εγγυάται την ασφάλεια του πληρώματος. Αν οι Γερμανοί θέλουν να το πουλήσουν σε άλλους είναι μια άλλη υπόθεση, φυσικά θα πρέπει να συμφωνήσει και η Ελλάδα και με τα χρήματα της πώλησης να κατασκευαστεί για την Ελλάδα ένα νέο υποβρύχιο που δεν θα έχει τεχνικά προβλήματα»..Να σημειωθεί ότι η κατασκευή των 4 υποβρυχίων είχε γίνει στο πλαίσιο της ιδιωτικοποίησης των ναυπηγείων Σκαραμαγκά και ήταν ένα από τα εξοπλιστικά προγράμματα που είχαν «απαιτήσει» να πάρουν για να προχωρήσει η εξαγορά. Το ύψος των προγραμμάτων ήταν 3 δισ. ευρώ και μέχρι σήμερα η γερμανική εταιρεία έχει πάρει 2,4 δισ. που αντιστοιχούν στο 80%, παρά το γεγονός ότι δεν έχουν κατασκευαστεί όλα τα υποβρύχια, το πρώτο έχει προβλήματα, η προμήθεια των φρεγατών που προβλεπόταν δεν έχει γίνει ακόμα και το πρόγραμμα εκσυγχρονισμού των παλαιών υποβρυχίων έχει βγει εκτός οικονομικών προβλέψεων.(email απ΄το blog alkimosarchive).
.Σχολιάζοντας τα όσα αναγράφει το δημοσίευμα, αξιωματούχοι της κυβέρνησης έλεγαν ότι πρόκειται για μια «άνευ προηγουμένου προσπάθεια δυσφήμησης, απαξίωσης και σπίλωσης της ελληνικής κυβέρνησης και της χώρας». Οπως υποστήριξαν, «αυτά που οι Γερμανοί λένε δεν έχουν καμία σχέση με την πραγματικότητα. Το υποβρύχιο είναι πληρωμένο από την Ελλάδα και η μη παραλαβή του έγκειται στο γεγονός ότι υπάρχουν σοβαρότατα προβλήματα και κανείς δεν εγγυάται την ασφάλεια του πληρώματος. Αν οι Γερμανοί θέλουν να το πουλήσουν σε άλλους είναι μια άλλη υπόθεση, φυσικά θα πρέπει να συμφωνήσει και η Ελλάδα και με τα χρήματα της πώλησης να κατασκευαστεί για την Ελλάδα ένα νέο υποβρύχιο που δεν θα έχει τεχνικά προβλήματα»..Να σημειωθεί ότι η κατασκευή των 4 υποβρυχίων είχε γίνει στο πλαίσιο της ιδιωτικοποίησης των ναυπηγείων Σκαραμαγκά και ήταν ένα από τα εξοπλιστικά προγράμματα που είχαν «απαιτήσει» να πάρουν για να προχωρήσει η εξαγορά. Το ύψος των προγραμμάτων ήταν 3 δισ. ευρώ και μέχρι σήμερα η γερμανική εταιρεία έχει πάρει 2,4 δισ. που αντιστοιχούν στο 80%, παρά το γεγονός ότι δεν έχουν κατασκευαστεί όλα τα υποβρύχια, το πρώτο έχει προβλήματα, η προμήθεια των φρεγατών που προβλεπόταν δεν έχει γίνει ακόμα και το πρόγραμμα εκσυγχρονισμού των παλαιών υποβρυχίων έχει βγει εκτός οικονομικών προβλέψεων.(email απ΄το blog alkimosarchive).