Ελληνική ναυμαχία στην Αδριατική. - Greece-Salonika| Ενημέρωση και Άποψη

NEWSROOM

Post Top Ad

Σάββατο 9 Μαΐου 2009

Ελληνική ναυμαχία στην Αδριατική.

Email από εφημερίδα "Τα Νέα".

Οι ναυμαχίες ανάμεσα στους τρεις μεγάλους της ελληνικής ακτοπλοϊκής αγοράς - τις Μινωικές Γραμμές, την ΑΝΕΚ και την Αttica Group- δεν περιορίζονται πλέον στις θάλασσες του Αιγαίου. Έχουν μεταφερθεί και στις γραμμές της Αδριατικής, ο τζίρος των οποίων υπολογίζεται στα 400 εκατ. ευρώ. Οι τρεις εταιρείες που με τα πλοία τους συνδέουν το λιμάνι της Πάτρας με τέσσερα λιμάνια της Ιταλίας- Αγκώνα, Βενετία, Μπάρι και Μπρίντιζι μεταφέροντας δεκάδες χιλιάδες επιβάτες και φορτηγά από διάφορες χώρες της Ευρώπης έχουν επιδοθεί σε έναν σκληρό ανταγωνισμό, καθώς η πίτα της Αδριατικής όχι μόνο δεν μεγαλώνει αλλά έχει μειωθεί λόγω της ύφεσης.
Σε κάθε περίπτωση και πέρα από το εύρος της μείωσης του συνολικού τζίρου, οι γραμμές της Αδριατικής... εξακολουθούν να αποτελούν ισχυρό πόλο έλξης για τους τρεις μεγάλους της ελληνικής ακτοπλοΐας, καθώς περισσότερα από τα μισά των συνολικών εσόδων τους- περίπου 700 εκατ. ευρώ- προέρχονται από τις δραστηριότητές τους στην εν λόγω θαλάσσια περιοχή.
Πέραν τούτου, τα περιθώρια κέρδους στην Αδριατική είναι κατά πολύ μεγαλύτερα σε σύγκριση με τις γραμμές του Αιγαίου. Τα ναύλα στην Αδριατική δεν επιβαρύνονται με το 33% των φόρων υπέρ τρίτων που υπάρχουν στα ναύλα των γραμμών του Αιγαίου.
Σύμφωνα με τα στοιχεία του πρώτου τριμήνου του 2009, η πτώση της επιβατικής κίνησης στις τέσσερις γραμμές (Αγκώνα, Μπρίντιζι, Μπάρι, Βενετία) ήταν κατά μέσον όρο 10% σε σύγκριση με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο, ενώ στη μεταφορά των φορτηγών η κίνηση έχει μειωθεί κατά 20%.
Οι Έλληνες ακτοπλόοι, πάντως, εκτιμούν ότι με την εκτόνωση της κρίσης αλλά και την ολοκλήρωση των εργασιών της Εγνατίας Οδού η κατάσταση σε σχέση με την κίνηση των φορτηγών θα βελτιωθεί. Ωστόσο και πέρα από την εκτίμηση αυτή, η κλιμάκωση του ανταγωνισμού είναι μονόδρομος καθώς, όπως εκτιμά το κυπριακής καταγωγής στέλεχος του ιταλικού ομίλου Grimaldi Παύλος Κυπριανού, «στην Αδριατική η προσφορά σε πλοία είναι μεγαλύτερη από τη ζήτηση». Ο ίδιος επισημαίνει ότι «αφού δεν φεύγει κάποιος από την Αδριατική, θα υποστεί τις συνέπειες του ανταγωνισμού».
Bookmark and Share