Ως αιτίες αναφέρονται οι προσφυγές στο Συμβούλιο της Επικρατείας κατά των περιβαλλοντικών όρων του έργου και οι αποφάσεις του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου (ΚΑΣ) να μην κατεδαφιστούν τα τρία διατηρητέα κτίρια στον περιβάλλοντα χώρο του τελωνείου και το κτίριο των προσκόπων στο Πεδίον του Αρεως, κοντά στη λεωφόρο Στρατού. Παράλληλα ορίζεται ότι το έργο πρέπει υποχρεωτικά να κατασκευαστεί σε βάθος 25 μέτρων κάτω από τον πυθμένα της θάλασσας με τη χρήση μετροπόντικα.
Τα νέα αυτά δεδομένα αλλάζουν τον σχεδιασμό του έργου, γεγονός που σημαίνει ότι πρέπει να εκπονηθεί νέα μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων, για την οποία κανείς δεν διαβεβαιώνει ότι δεν θα... υπάρξουν προσφυγές στο μέλλον. Παράλληλα τα νέα δεδομένα αυξάνουν κατά πολύ, άνω του 50%, το κόστος κατασκευής του έργου και, σε συνδυασμό με την υψηλή έκπτωση που έχει προσφέρει ο παραχωρησιούχος, το οδηγούν στις ελληνικές καλένδες. Η ηγεσία του ΥΠΕΔΩΧΕ, σύμφωνα με πληροφορίες, τελεί εν αναμονή των αποφάσεων του ΣτΕ, ενώ ανησυχεί για την άνοδο του κόστους, καθώς μπορεί να υπερβεί το όριο του 50% που θέτει ο νόμος περί δημοσίων έργων.
Η υποθαλάσσια οδική αρτηρία Θεσσαλονίκης είναι το πρώτο από τα έξι έργα με σύμβαση παραχώρησης που υπεγράφη από τον υπουργό ΠΕΧΩΔΕ κ. Γ. Σουφλιά και τους εκπροσώπους της κοινοπραξίας Θερμαϊκή Οδός, που αποτελείται από τις εταιρείες Ελληνική Τεχνοδομική ΤΕΒ ΑΕ, Ακτωρ ΑΤΕ, Βoskalis Ιnternational ΒV, Αrchirodon Group ΝV και Θεμελιοδομή ΑΕ.
Το έργο, προϋπολογισμού 472 εκατ. ευρώ, απασχολεί το ΥΠΕΧΩΔΕ με διαγωνισμούς και μελέτες από το 1992. Πρόκειται για σημαντικό συγκοινωνιακό έργο για την πόλη της Θεσσαλονίκης με συνολικό μήκος 6,5 χλμ., εκ των οποίων τα 4 χλμ. είναι υποθαλάσσια σήραγγα. Η υποθαλάσσια αρτηρία θα ανακούφιζε το κυκλοφοριακό καθώς θα μετατόπιζε εκτός κέντρου το 40%-50% του κυκλοφοριακού φόρτου, με συνέπεια και τη μείωση των βασικών ρύπων κατά 35%-40%.
Παράλληλα θα γινόταν αναβάθμιση όλου του παραλιακού μετώπου...
πηγή το βήμα
Η υποθαλάσσια οδική αρτηρία Θεσσαλονίκης είναι το πρώτο από τα έξι έργα με σύμβαση παραχώρησης που υπεγράφη από τον υπουργό ΠΕΧΩΔΕ κ. Γ. Σουφλιά και τους εκπροσώπους της κοινοπραξίας Θερμαϊκή Οδός, που αποτελείται από τις εταιρείες Ελληνική Τεχνοδομική ΤΕΒ ΑΕ, Ακτωρ ΑΤΕ, Βoskalis Ιnternational ΒV, Αrchirodon Group ΝV και Θεμελιοδομή ΑΕ.
Το έργο, προϋπολογισμού 472 εκατ. ευρώ, απασχολεί το ΥΠΕΧΩΔΕ με διαγωνισμούς και μελέτες από το 1992. Πρόκειται για σημαντικό συγκοινωνιακό έργο για την πόλη της Θεσσαλονίκης με συνολικό μήκος 6,5 χλμ., εκ των οποίων τα 4 χλμ. είναι υποθαλάσσια σήραγγα. Η υποθαλάσσια αρτηρία θα ανακούφιζε το κυκλοφοριακό καθώς θα μετατόπιζε εκτός κέντρου το 40%-50% του κυκλοφοριακού φόρτου, με συνέπεια και τη μείωση των βασικών ρύπων κατά 35%-40%.
Παράλληλα θα γινόταν αναβάθμιση όλου του παραλιακού μετώπου...
πηγή το βήμα