Συγκεκριμένα, αποκόπτεται η Δυτική Θεσσαλία από την υπόλοιπη χώρα, ελαχιστοποιείται η σύνδεση του διπόλου Λάρισας- Βόλου, καταργείται ο Προαστιακός των Σερρών, μειώνονται τα δρομολόγια του Προαστιακού της Θεσσαλονίκης, αποδεκατίζεται ο σιδηρόδρομος της Πελοποννήσου, ενώ όλα τα τρένα προς τον Εβρο θα σταματούν στην Αλεξανδρούπολη, απ΄ όπου το ταξίδι θα συνεχίζεται με τοπικές αμαξοστοιχίες.
Η...διοίκηση του ΟΣΕ προχώρησε σε αυτή την απόφαση στο πλαίσιο του Προγράμματος Ανασυγκρότησης που είχε εξαγγείλει ο πρώην υπουργός Μεταφορών (και νυν Ανάπτυξης) κ. Κ. Χατζηδάκης , το οποίο και εφαρμόζει ο διάδοχός του κ. Ευρ. Στυλιανίδης , έπειτα από σχετική οικονομοτεχνική μελέτη του οίκου ΡricewaterhouseCoopers. Σύμφωνα με τις εξαγγελίες του υπουργείου, οι περικοπές των δρομολογίων, σε συνδυασμό με τη μισθωτή εφεδρεία αλλά και τη σταδιακή αύξηση των εισιτηρίων, θα μειώσουν το έλλειμμα του οργανισμού.
Ωστόσο, αν αφαιρεθούν οι δαπάνες για τα έργα του σιδηροδρόμου και το κόστος των μη επιδοτούμενων, όπως συμβαίνει στη θάλασσα, «άγονων» γραμμών της στεριάς, οι πραγματικές οφειλές από το μεταφορικό έργο του οργανισμού φθάνουν μόνο στο 10% των 9 δισ. ευρώ.
Ισως όμως όλη η συζήτηση για τις περικοπές του σιδηροδρόμου δεν θα είχε νόημα αν δεν συνέτρεχαν δύο βασικές εξελίξεις- μία συμβολική και μία ουσιώδης.
Η συμβολική είναι ότι ολόκληρος πλέον ο πλανήτης, από την Ισπανία ως το Βιετνάμ και από την Πολωνία ως το Μαρόκο, επενδύει δισεκατομμύρια στον σιδηρόδρομο, καθώς πρόκειται για τη βέλτιστη συγκοινωνιακή, περιβαλλοντική και οικονομική λύση...
ΒΗΜΑ
Ωστόσο, αν αφαιρεθούν οι δαπάνες για τα έργα του σιδηροδρόμου και το κόστος των μη επιδοτούμενων, όπως συμβαίνει στη θάλασσα, «άγονων» γραμμών της στεριάς, οι πραγματικές οφειλές από το μεταφορικό έργο του οργανισμού φθάνουν μόνο στο 10% των 9 δισ. ευρώ.
Ισως όμως όλη η συζήτηση για τις περικοπές του σιδηροδρόμου δεν θα είχε νόημα αν δεν συνέτρεχαν δύο βασικές εξελίξεις- μία συμβολική και μία ουσιώδης.
Η συμβολική είναι ότι ολόκληρος πλέον ο πλανήτης, από την Ισπανία ως το Βιετνάμ και από την Πολωνία ως το Μαρόκο, επενδύει δισεκατομμύρια στον σιδηρόδρομο, καθώς πρόκειται για τη βέλτιστη συγκοινωνιακή, περιβαλλοντική και οικονομική λύση...
ΒΗΜΑ