Η Ευρωπαϊκή Ένωση προτίθεται να περικόψει τα κονδύλια που προορίζονται να χρησιμεύσουν ως μοχλός για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής από τις φτωχότερες χώρες, στο πλαίσιο της συμφωνίας που θα αντικαταστήσει το Πρωτόκολλο του Κιότο.Το ύψος και ο τρόπος της χρηματοδότησης αυτής είναι τα... πλέον ακανθώδη ζητήματα στις διαπραγματεύσεις που βρίσκονται σε εξέλιξη ενόψει της διεθνούς διάσκεψης που θα διεξαχθεί το Δεκέμβριο στην Κοπεγχάγη.
Την περασμένη εβδομάδα είχε ανακοινωθεί πως η Ε.Ε. θα διέθετε ετησίως 13-24 δισ. ευρώ προς τις αναπτυσσόμενες χώρες μέχρι το 2020, ωστόσο τα ποσά αυτά μειώνονται πλέον στα 2-15 δισ. ευρώ, σύμφωνα με εισηγητική πρόταση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, που έγινε γνωστή χθες. Το ύψος της χρηματοδότησης θα οριστικοποιηθεί αύριο.
Επίσης, οι ανεπτυγμένες χώρες θα αρχίσουν να εκταμιεύουν κεφάλαια ύψους 5-17 δισ. ευρώ ετησίως με στόχο τη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου, και η Ε.Ε. αναμένεται να συμβάλει με το ποσόν των 2,1 δισ. ευρώ.
Τέλος, η Κομισιόν εισηγείται τη φορολόγηση της ναυσιπλοΐας και της αεροπλοΐας με τέλος επί των καυσίμων, που θα αποφέρει έσοδα της τάξης των 25 δισ. ευρώ ετησίως μέχρι το 2020, έσοδα που θα διατεθούν για να μειώσουν οι τομείς αυτοί τις εκπομπές τους κατά 30% έναντι των επιπέδων του 2005.
Πάντως, ο Βρετανός υπουργός Εξωτερικών, Ντέιβιντ Μίλιμπαντ, ενημερώνοντας χθες τους δημοσιογράφους, δεν εμφανίστηκε ιδιαίτερα αισιόδοξος για τις προοπτικές μίας οριστικής συμφωνίας στην Κοπεγχάγη, αφού οι διαπραγματεύσεις βρίσκονται "στην κόψη του ξυραφιού", όπως δήλωσε.
Την περασμένη εβδομάδα είχε ανακοινωθεί πως η Ε.Ε. θα διέθετε ετησίως 13-24 δισ. ευρώ προς τις αναπτυσσόμενες χώρες μέχρι το 2020, ωστόσο τα ποσά αυτά μειώνονται πλέον στα 2-15 δισ. ευρώ, σύμφωνα με εισηγητική πρόταση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, που έγινε γνωστή χθες. Το ύψος της χρηματοδότησης θα οριστικοποιηθεί αύριο.
Επίσης, οι ανεπτυγμένες χώρες θα αρχίσουν να εκταμιεύουν κεφάλαια ύψους 5-17 δισ. ευρώ ετησίως με στόχο τη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου, και η Ε.Ε. αναμένεται να συμβάλει με το ποσόν των 2,1 δισ. ευρώ.
Τέλος, η Κομισιόν εισηγείται τη φορολόγηση της ναυσιπλοΐας και της αεροπλοΐας με τέλος επί των καυσίμων, που θα αποφέρει έσοδα της τάξης των 25 δισ. ευρώ ετησίως μέχρι το 2020, έσοδα που θα διατεθούν για να μειώσουν οι τομείς αυτοί τις εκπομπές τους κατά 30% έναντι των επιπέδων του 2005.
Πάντως, ο Βρετανός υπουργός Εξωτερικών, Ντέιβιντ Μίλιμπαντ, ενημερώνοντας χθες τους δημοσιογράφους, δεν εμφανίστηκε ιδιαίτερα αισιόδοξος για τις προοπτικές μίας οριστικής συμφωνίας στην Κοπεγχάγη, αφού οι διαπραγματεύσεις βρίσκονται "στην κόψη του ξυραφιού", όπως δήλωσε.