Στην τεχνολογία τριών διαστάσεων επενδύουν οι μεγαλύτεροι κατασκευαστές τηλεοράσεων, με συσκευές που θα διαθέτουν δυνατότητες προβολής προγραμμάτων σε τρεις διαστάσεις, που θα κυκλοφορήσουν περίπου στα μέσα του 2010 στις ΗΠΑ.
Μεγάλες εταιρείες του χώρου, όπως οι Sony, Panasonic, LG και Samsung, παρουσιάζουν τα...δικά τους μοντέλα στη φετινή Consumer Electronic Show, ελπίζοντας ότι η νέα τεχνολογία θα σημάνει τη μεγαλύτερη μετάβαση στην τηλεοπτική ιστορία, μετά την κυκλοφορία των πρώτων έγχρωμων τηλεοράσεων.
Οι επενδυτές από την άλλη, θεωρούν ότι είναι ακόμη νωρίς για επενδύσεις στο 3D. Εξάλλου, χρειάστηκε να περάσει μία δεκαετία περίπου για να γίνουν οι έγχρωμες τηλεοράσεις προσιτές στο ευρύ καταναλωτικό κοινό, σημείωσε ο Μιτσουσίγκε Ακίνο, αναλυτής ιαπωνικής εταιρείας επενδύσεων. Ταυτόχρονα, είναι ακόμη πολύ πρόσφατη η καινοτομία της τηλεόρασης υψηλής ανάλυσης, που σημαίνει ότι πολλοί καταναλωτές δεν προτίθενται να ξοδέψουν για την αναβάθμιση της τηλεοπτικής τους συσκευής, τουλάχιστον σύντομα.
Η απαραίτητη προϋπόθεση χρήσης ειδικών γυαλιών, αλλά και η απουσία ζωντανών αθλητικών εκπομπών σε 3D μπορεί να είναι ένας ακόμη παράγοντας που θα αποτρέψει τους καταναλωτές από την αγορά μιας τέτοιας τηλεόρασης. Αν και το ESPN της Walt Disney και η Discovery Communications ανακοίνωσαν τα πλάνα τους για προγράμματα σε τρεις διαστάσεις, οι αναλυτές θεωρούν ότι ο μεγάλος όγκος 3D περιεχομένου θα προέρχεται από CD και DVD, από τη στιγμή που τα τηλεοπτικά δίκτυα δεν έχουν προχωρήσει σε αναβαθμίσεις και επενδύσεις εκπομπής του σήματος τους σε 3D.
Μεγάλο στοίχημα
Η τεχνολογία 3D θεωρείται, και όχι άδικα, το επόμενο μεγάλο στοίχημα για την τηλεοπτική βιομηχανίας, ειδικά από τη στιγμή που εκατομμύρια νοικοκυριά αγόρασαν επίπεδες τηλεοράσεις για το σαλόνι, την κρεβατοκάμαρα, την κουζίνα, ακόμη και για το μπάνιο. Οι πωλήσεις των τηλεοράσεων LCD είναι ακόμη ισχυρές, ωστόσο τα έσοδα συρρικνώνονται εξαιτίας της μείωσης των τιμών. Προβλέψεις κάνουν λόγο για μείωση εσόδων 6% το 2010 στην αγορά των LCD, εξαιτίας των μεγάλων προσφορών από τα πολυκαταστήματα.
Η Sony παρουσιάζει στην έκθεση του Λας Βέγκας τις πρώτες τρισδιάστατες τηλεοράσεις υψηλής ανάλυσης, με διαστάσεις από 22 έως και 60 ιντσές, με δυνατότητες ασύρματης σύνδεσης στο Ίντερνετ.
Η Samsung από την πλευρά της ανακοίνωσε την κατασκευή λεπτότερων τρισδιάστατων τηλεοράσεων τεχνολογίας LED, ενώ η Toshiba παρουσίασε την σειρά CELL TV, που υπόσχεται να μετατρέψει εικόνες δύο διαστάσεων σε 3D, σε πραγματικό χρόνο, με τη βοήθεια ενός επεξεργαστή 143 φορές ταχύτερου από αυτού που χρησιμοποιούν οι σημερινές τηλεοράσεις.
Μερίδιο της αγοράς των 3D τηλεοράσεων εποφθαλμιά και η Panasonic, η μεγαλύτερη εταιρεία κατασκευής τηλεοράσεων Plasma, ενώ ανακοίνωσε τη συνεργασία με την αμερικανική εταιρεία δορυφορικών προγραμμάτων, DirecTV, που θα λανσάρει τρεις τηλεοπτικούς σταθμούς εκπομπής τρισδιάστατων προγραμμάτων, μέχρι τον Ιούνιο.
Reuters.com,Kathimerini.gr
Μεγάλες εταιρείες του χώρου, όπως οι Sony, Panasonic, LG και Samsung, παρουσιάζουν τα...δικά τους μοντέλα στη φετινή Consumer Electronic Show, ελπίζοντας ότι η νέα τεχνολογία θα σημάνει τη μεγαλύτερη μετάβαση στην τηλεοπτική ιστορία, μετά την κυκλοφορία των πρώτων έγχρωμων τηλεοράσεων.
Οι επενδυτές από την άλλη, θεωρούν ότι είναι ακόμη νωρίς για επενδύσεις στο 3D. Εξάλλου, χρειάστηκε να περάσει μία δεκαετία περίπου για να γίνουν οι έγχρωμες τηλεοράσεις προσιτές στο ευρύ καταναλωτικό κοινό, σημείωσε ο Μιτσουσίγκε Ακίνο, αναλυτής ιαπωνικής εταιρείας επενδύσεων. Ταυτόχρονα, είναι ακόμη πολύ πρόσφατη η καινοτομία της τηλεόρασης υψηλής ανάλυσης, που σημαίνει ότι πολλοί καταναλωτές δεν προτίθενται να ξοδέψουν για την αναβάθμιση της τηλεοπτικής τους συσκευής, τουλάχιστον σύντομα.
Η απαραίτητη προϋπόθεση χρήσης ειδικών γυαλιών, αλλά και η απουσία ζωντανών αθλητικών εκπομπών σε 3D μπορεί να είναι ένας ακόμη παράγοντας που θα αποτρέψει τους καταναλωτές από την αγορά μιας τέτοιας τηλεόρασης. Αν και το ESPN της Walt Disney και η Discovery Communications ανακοίνωσαν τα πλάνα τους για προγράμματα σε τρεις διαστάσεις, οι αναλυτές θεωρούν ότι ο μεγάλος όγκος 3D περιεχομένου θα προέρχεται από CD και DVD, από τη στιγμή που τα τηλεοπτικά δίκτυα δεν έχουν προχωρήσει σε αναβαθμίσεις και επενδύσεις εκπομπής του σήματος τους σε 3D.
Μεγάλο στοίχημα
Η τεχνολογία 3D θεωρείται, και όχι άδικα, το επόμενο μεγάλο στοίχημα για την τηλεοπτική βιομηχανίας, ειδικά από τη στιγμή που εκατομμύρια νοικοκυριά αγόρασαν επίπεδες τηλεοράσεις για το σαλόνι, την κρεβατοκάμαρα, την κουζίνα, ακόμη και για το μπάνιο. Οι πωλήσεις των τηλεοράσεων LCD είναι ακόμη ισχυρές, ωστόσο τα έσοδα συρρικνώνονται εξαιτίας της μείωσης των τιμών. Προβλέψεις κάνουν λόγο για μείωση εσόδων 6% το 2010 στην αγορά των LCD, εξαιτίας των μεγάλων προσφορών από τα πολυκαταστήματα.
Η Sony παρουσιάζει στην έκθεση του Λας Βέγκας τις πρώτες τρισδιάστατες τηλεοράσεις υψηλής ανάλυσης, με διαστάσεις από 22 έως και 60 ιντσές, με δυνατότητες ασύρματης σύνδεσης στο Ίντερνετ.
Η Samsung από την πλευρά της ανακοίνωσε την κατασκευή λεπτότερων τρισδιάστατων τηλεοράσεων τεχνολογίας LED, ενώ η Toshiba παρουσίασε την σειρά CELL TV, που υπόσχεται να μετατρέψει εικόνες δύο διαστάσεων σε 3D, σε πραγματικό χρόνο, με τη βοήθεια ενός επεξεργαστή 143 φορές ταχύτερου από αυτού που χρησιμοποιούν οι σημερινές τηλεοράσεις.
Μερίδιο της αγοράς των 3D τηλεοράσεων εποφθαλμιά και η Panasonic, η μεγαλύτερη εταιρεία κατασκευής τηλεοράσεων Plasma, ενώ ανακοίνωσε τη συνεργασία με την αμερικανική εταιρεία δορυφορικών προγραμμάτων, DirecTV, που θα λανσάρει τρεις τηλεοπτικούς σταθμούς εκπομπής τρισδιάστατων προγραμμάτων, μέχρι τον Ιούνιο.
Reuters.com,Kathimerini.gr