Τέλος στην ανεξέλεγκτη και δωρεάν διακίνηση περιεχομένου σχεδιάζει να βάλει η Γαλλία που προωθεί την επιβολή φόρου στα διαδικτυακά διαφημιστικά έσοδα για τη στήριξη των δημιουργών και των κλάδων που έχουν πληγεί από την ψηφιακή επανάσταση.
Ανατροπή στον τρόπο λειτουργίας του Διαδικτύου, με τη φορολόγηση των διαφημιστικών εσόδων των διαδικτυακών κολοσσών όπως η Google, προτείνει...έκθεση που συντάχθηκε για λογαριασμό της γαλλικής κυβέρνησης.
Στόχος των προτάσεων, είναι η χρηματοδότηση κλάδων και βιομηχανιών που έχουν υποστεί σοβαρό οικονομικό πλήγμα από την ανεξέλεγκτη και δωρεάν διακίνηση περιεχομένου στο Διαδίκτυο, όπως αυτοί της μουσικής, του βιβλίου και των ΜΜΕ, για τα οποία ο Νικολά Σαρκοζί φέρεται να προωθεί «γενναίες» επιχορηγήσεις 900 εκατ. ευρώ.
Η βασική πρόταση της «Εκθεσης Ζέλνικ», που πήρε το όνομά της από τον Πατρίκ Ζέλνικ, έναν από τους βασικούς συντάκτες της και μουσικό παραγωγό της «πρώτης κυρίας» της Γαλλίας, Κάρλα Μπρούνι, προβλέπει την επιβολή φόρου στους μεγάλους παρόχους διαδικτυακών υπηρεσιών, όπως η Google, το MSN της Microsoft και η Yahoo.
Σύμφωνα με την εφημερίδα «Liberation», το μέτρο προτείνεται να ισχύσει για όλους τους παρόχους που δραστηριοποιούνται στην Ευρώπη, ανεξαρτήτως που βρίσκεται η έδρα τους, αρκεί οι υπηρεσίες τους να χρησιμοποιούνται από χρήστες στη Γαλλία.
Όπως επισημαίνει ο έτερος βασικός συντάκτης της έκθεσης, Γκιγιόμ Τσερούτι, στόχος του μέτρου είναι να βάλει τέλος «στον πλουτισμό ορισμένων στο Ιντερνετ δίχως όρια και αποζημιώσεις».
Θα πρέπει να σημειωθεί πάντως ότι η λέξη «φόρος» δεν χρησιμοποιείται ευθέως στην έκθεση, αλλά καθίσταται αυτονόητη μέσω της υποχρέωσης που προβλέπει για τους παρόχους να δηλώνουν τα διαφημιστικά τους έσοδα στο κράτος, καθώς και της πρότασης για αναθεώρηση του ΦΠΑ από τις διαδικτυακές πωλήσεις. Ιδιαίτερη αναφορά γίνεται μάλιστα στη μουσική βιομηχανία, που σύμφωνα με τον κ. Τσερούτι «έκανε κακή αρχή» και διανύει «μια δραματική κατάσταση».
Post Top Ad
Σάββατο 9 Ιανουαρίου 2010
Home
Unlabelled
Φόρο (και) στην Google σχεδιάζει ο Ν. Σαρκοζί!