Συζητήσεις Olympic Air – Aegean.. - Greece-Salonika| Ενημέρωση και Άποψη

NEWSROOM

Post Top Ad

Πέμπτη 11 Φεβρουαρίου 2010

Συζητήσεις Olympic Air – Aegean..

Πολύ πιθανή η συγχώνευση το 2011 !

Σε συζητήσεις για πιθανή μελλοντική συνεργασία βρίσκονται οι αεροπορικές εταιρείες Olympic Air – Aegean Airlines, όπως επιβεβαίωσαν με ανακοίνωσή τους στο ΧΑ, έπειτα από δημοσίευμα καθημερινής οικονομικής εφημερίδας.
Σύμφωνα με πληροφορίες... πρόσφατα συναντήθηκαν ο αντιπρόεδρος της MIG Ανδρέας Βγενόπουλος με τη διοίκηση της Aegean Airlines (οικογένεια Βασιλάκη), όπου ετέθη το ζήτημα συνεργασίας μεταξύ των δυο εταιρειών.

Το ραντεβού φαίνεται ότι ζητήθηκε από την πλευρά της οικογένειας Βασιλάκη. Πιθανή συνεργασία ή και συγχώνευση των δυο εταιρειών υπολογίζεται το 2011, με τη πλειοψηφία του μετοχικού κεφαλαίου να ανήκει στην Olympic Air.
Τόσο ο Ανδρέας Βγενόπουλος, όσο και οι Θεόδωρος και Ευτύχης Βασιλάκης γνωρίζουν ότι, στη μικρή ελληνική αγορά, δυο κύριοι αερομεταφορείς θεωρείται εξαιρετικά δύσκολο να επιβιώσουν σε μακροπρόθεσμο ορίζοντα.

Μοναδική διέξοδο αποτελεί το δίκτυο εξωτερικού, όπου εκεί η αντιπαράθεση των δυο έχει να κάνει περισσότερο με τη «γιγαντομαχία» μεταξύ Star Alliance και Sky Team (με την τελευταία φλερτάρει η Olympic Air).

«Δυο εταιρείες ίσων μεγεθών, με το ίδιο σχεδόν δίκτυο, δεν πρόκειται να επιβιώσουν σε μια μικρή αγορά», σχολιάζουν στελέχη του αεροπορικού κλάδου.
«Έπρεπε να γίνει από την αρχή, ό,τι έγινε στην Ιταλία. Ο Σίλβιο Μπερλουσκόνι συνένωσε την Alitalia με την AirOne. Κάτι τέτοιο θα συνέβαινε και στην Ελλάδα, είναι νομοτελειακό», συμπληρώνουν τα ίδια στελέχη, υπερθεματίζοντας παράλληλα ότι και οι δυο εταιρείες προμηθεύονται τον ίδιο τύπο αεροσκαφών (Airbus A320-321), κάτι το οποίο ενισχύει την προοπτική συγχώνευσής τους.

H Aegean Airlines, αν και συμπληρώνει 6 χρόνια κερδοφορίας, παραμένει άγνωστο αν θα μπορέσει να καλύψει απολύτως τις υποχρεώσεις που απορρέουν από την αγορά και μίσθωση 27 Airbus, τα οποία κόστισαν 1,6 δισ. δολ.

Ήδη, η εταιρεία μετέθεσε τη προμήθεια 5 αεροσκαφών για το 2013-14, βγαίνοντας πάλι στη «γύρα», προκειμένου να επιτύχει καλύτερους όρους μίσθωσης, με δεδομένο ότι αρκετές αεροπορικές εταιρείες πτωχεύουν, παραδίδοντας σε μεσιτικές εταιρείες και τράπεζες τα αεροσκάφη τους. Αντιστοίχως, η MIG προβαίνει σε ένα εξίσου μεγάλο επενδυτικό πλάνο για την Olympic Air ύψους 1,1 δισ. δολ., ευελπιστώντας ότι θα επιτύχει λειτουργική κερδοφορία το 2011.

Bookmark and Share