Γίνονται υποχρεωτικές οι μετατάξεις στο Δημόσιο. - Greece-Salonika| Ενημέρωση και Άποψη

NEWSROOM

Post Top Ad

Δευτέρα 12 Απριλίου 2010

Γίνονται υποχρεωτικές οι μετατάξεις στο Δημόσιο.

Την δραστική αλλαγή του σημερινού καθεστώτος για τις μετατάξεις στον ευρύτερο δημόσιο τομέα επιχειρεί το υπουργείο Οικονομικών με νομοθετική ρύθμιση που θα παρουσιαστεί στο υπουργικό συμβούλιο εντός της εβδομάδας.
Η συγκεκριμένη μεταρρύθμιση μαζί με τις... αλλαγές σε ασφαλιστικό και κλειστά επαγγέλματα αναμένεται να γίνουν τα βασικά όπλα που θα καταθέσει εγγράφως έως τις 15 Μαϊου η κυβέρνηση, οπότε και θα παρουσιαστεί η πρώτη τρίμηνη έκθεση πεπραγμένων του Προγράμματος Σταθερότητας. Έτσι εξάλλου το κυβερνητικό επιτελείο εκτιμά πως θα πείσει και τις αγορές οι οποίες φαίνεται να προεξοφλούν αρνητικά τη δυσκολία άντλησης εσόδων από το ΠΣΑ και από την αξιοποίηση ακινήτων.

Έτσι η κυβέρνηση βάζει στόχο τον δραστικό περιορισμό των ελλειμμάτων σε ΔΕΚΟ με υψηλά ελλείμματα και μεγάλους προϋπολογισμούς, όπως ο ΟΣΕ, η Ελληνική Αεροπορική Βιομηχανία (ΕΑΒ), τα Ελληνικά Αμυντικά Συστήματα (ΕΑΣ) και αυτό εκτιμάται ότι θα επιτευχθεί με ψαλίδι στο υπερβάλλον διοικητικό προσωπικό τους, ώστε οι επιχειρήσεις αυτές να γίνουν ελκυστικότερες προς αποκρατικοποίηση ή είσοδο στρατηγικού επενδυτή.

Οι αλλαγές στο ισχύον σύστημα μετατάξεων, το οποίο προϋποθέτει την υποβολή σχετικής αίτησης από την πλευρά του υπαλλήλου, θα είναι σαρωτικές και δεν θα εφαρμοστούν μόνο για φορείς που θα καταργηθούν όπως για παράδειγμα σε συγχωνεύσεις ΔΕΚΟ και δήμων λόγω «Καλλικράτη», αλλά θα επεκταθούν στο σύνολο του Δημοσίου, με στόχο την κάλυψη κενών.

Το σχέδιο περιλαμβάνει επίσης συγχωνεύσεις ή καταργήσεις περίπου 200 επιχειρήσεων και φορέων του Δημοσίου. Η αρχή θα γίνει με τις ΔΕΚΟ αλλά στη συνέχεια θα αποφασιστεί και η λειτουργία οργανισμών και εταιρειών μικρότερου προϋπολογισμού.

Σύμφωνα με το σκεπτικό της μεταρρύθμισης οι μετατάξεις θα μπορούν να γίνουν από την πλευρά του Δημοσίου όταν καταργηθεί ένας οργανισμός ή αν κριθεί ότι υπάρχει ανάγκη σε μία άλλη υπηρεσία. Αιτήματα θα γίνονται δεκτά και όταν διατυπώνονται από την πλευρά του εργαζόμενου, ο οποίος μπορεί να εκτιμά ότι οι ικανότητές του αξιοποιούνται αποδοτικότερα σε μία άλλη θέση.
Οι μετατάξεις θα υλοποιηθούν παράλληλα με σχέδιο συγχωνεύσεων των ΔΕΚΟ. Πρώτα θα δοθεί έμφαση σε όσες έχουν μεγάλα ελλείμματα, με πρώτο και καλύτερο τον ΟΣΕ που έχει έλλειμμα 1 δισ. ευρώ και απασχολεί 7.900 εργαζόμενους, ενώ μόνο στη θυγατρική που διαχειρίζεται τη συντήρηση του τροχαίου υλικού απασχολούνται περί τα 1.300 άτομα έναντι αναγκών μόλις 300 ατόμων, σύμφωνα με υπολογισμούς που έχουν γίνει από τις αρμόδιες υπηρεσίες. Ακολούθως στην ΕΑΣ όπου το 75% του προσωπικού απασχολείται σε διοικητικές θέσεις.
Bookmark and Share