
Ακριβότερα κατά 42% σε σχέση με τα τέλη της περασμένης χρονιάς πωλούνται σήμερα τα καύσιμα μετά τις..απανωτές αυξήσεις του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης (αλλά και του Φ.Π.Α.) που αποφάσισε η κυβέρνηση στο πλαίσιο εναρμόνισης με τα κατώτατα κοινοτικά όρια, αλλά κυρίως στην προσπάθεια για άντληση μεγαλύτερων εσόδων από το Δημόσιο.
Η μέση τιμή της αμόλυβδης έχει πλέον ξεπεράσει το 1,53 ευρώ/ λίτρο μετά και τη νέα αύξηση των ΕΦΚ, όταν το 2009 είχε κλείσει με την τιμή στα επίπεδα του 1,076 ευρώ. Βέβαια στους... παραδοσιακά ακριβούς νομούς της Ελλάδας η τιμή της αμόλυβδης «πέταξε» μέχρι τα 1,65 ευρώ (και μέχρι τα 1,74 ευρώ η προηγμένη)!
Ειδικότερα, για ένα αυτοκίνητο μικρού κυβισμού (με χρονολογία κυκλοφορίας μεταξύ 2000-2004) το οποίο πραγματοποιεί περίπου 15.000 ετησίως, το μηναίο «γέμισμα» του ρεζερβουάρ έχει αυξηθεί κατά 45 ευρώ περίπου (στα 153 ευρώ συνολικά). Για τη μεσαία κατηγορία, η οποία καλύπτει και την πλειονότητα των αυτοκινήτων που κυκλοφορούν στη χώρα μας, η μηνιαία επιβάρυνση σε σχέση με τα περσινά επίπεδα ξεπερνάει ήδη τα 50 ευρώ ανεβάζοντας τον μηνιαίο λογαριασμό στα 172 ευρώ περίπου.
Εκεί όμως που γίνεται ακόμα πιο αισθητή η αύξηση των τιμών είναι οι οδηγοί αυτοκινήτων μεγάλου κυβισμού, οι οποίοι ήδη έχουν διαπιστώσει ένα μηνιαίο «χαράτσι» της τάξης των 70 ευρώ και το συνολικό κόστος στα 230 ευρώ.