Με παραχώρηση της λειτουργίας σε ιδιώτες, οι νέοι Αστικοί Αυτοκινητόδρομοι - Greece-Salonika| Ενημέρωση και Άποψη

NEWSROOM

Post Top Ad

Τρίτη 22 Ιουνίου 2010

Με παραχώρηση της λειτουργίας σε ιδιώτες, οι νέοι Αστικοί Αυτοκινητόδρομοι

Τρίβουν τα χέρια τους οι μεγαλοεργολάβοι..

Με παραχώρηση της λειτουργίας σε ιδιώτες, θα πραγματοποιηθούν οι νέοι Αστικοί Αυτοκινητόδρομοι που σχεδιάζονται για την Αθήνα καθώς και η Εξωτερική Περιφερειακή Οδός της Θεσσαλονίκης, όπως τόνισε ο... υπουργός Μεταφορών, Υποδομών και Δικτύων Δ. Ρέππας στην ομιλία του στο διεθνές συνέδριο της Διεθνούς Ένωσης Γεφυρών, Σηράγγων και Αυτοκινητοδρόμων (IBTTA) με θέμα "Σύγχρονοι Δρόμοι με Διόδια - Ένα νέο κεφάλαιο κοινωνικής ευθύνης", που πραγματοποιείται τη Δευτέρα, με τη συμβολή των ΑΤΤΙΚΩΝ ΔΙΑΔΡΟΜΩΝ, σε κεντρικό ξενοδοχείο των Αθηνών.

Το έντονο ενδιαφέρον της Ελλάδας για την ανάπτυξη του διευρωπαϊκού δικτύου μεταφορών, το οποίο χρηματοδοτείται τόσο από κοινοτικά και εθνικά κονδύλια, όσο και από ιδιωτικά κεφάλαια, υπογράμμισε ο υπουργός Μεταφορών. Είπε, επίσης ότι, πλαίσιο της περιφερειακής πολιτικής, για το διευρωπαϊκό οδικό δίκτυο εντός της χώρας μας προσβλέπουμε

- στη μετατροπή των κυρίων οδικών αξόνων της χώρας σε αυτοκινητόδρομους

- στη μετατροπή των δευτερευόντων οδικών αξόνων σε οδούς ικανοποιητικού επιπέδου εξυπηρέτησης με ελεγχόμενες προσβάσεις

- στη δημιουργία νέων συνδέσεων για τη βελτίωση της λειτουργικότητας του δικτύου

- στην εισαγωγή ευφυών συστημάτων διαχείρισης της κυκλοφορίας και πληροφόρησης των χρηστών, βασισμένων σε ευρωπαϊκά πρωτόκολλα διαλειτουργικότητας, για αποδοτικότερη κινητικότητα των χρηστών και φιλικότερη ως προς το περιβάλλον αξιοποίηση των υποδομών.


"Το διευρωπαϊκό οδικό δίκτυο, το οποίο αναπτύσσεται στη χώρα μας και στο οποίο έχουμε εντάξει κυρίως το πρωτεύον και δευτερεύον εθνικό οδικό δίκτυο, φθάνει στα 4.000 χλμ, ενώ το σύνολο του εθνικού οδικού δικτύου ξεπερνά τα 10.000 χλμ. Το τμήμα του διευρωπαϊκού οδικού δικτύου που αντιστοιχεί στο πρωτεύον εθνικό δίκτυο έχει αναβαθμιστεί ή αναβαθμίζεται σε αυτοκινητόδρομο με εθνικούς και κοινοτικούς πόρους καθώς και με ιδιωτικά κεφάλαια. Έχουν ήδη κατασκευαστεί περίπου 1.500 χλμ αυτοκινητοδρόμου, που αντιστοιχούν στους δύο κύριους οδικούς άξονες της χώρας. Ο πρώτος διασχίζει τη χώρα από το βορρά προς νότο (ΠΑΘΕ) και ο δεύτερος από ανατολή στη δύση (ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟ). Πέραν τούτου, περισσότερα από 750 χλμ βρίσκονται υπό αναβάθμιση σε αυτοκινητόδρομο μέσω συμβάσεων παραχώρησης", είπε ο Δ. Ρέππας.

Αναφέρθηκε, στη συνέχεια, στην πραγματοποίηση με συμβάσεις παραχώρησης πολλών από τις υποδομές μεταφορών στη χώρα μας (Γέφυρα Ρίου-Αντιρρίου και ΑΤΤΙΚΗ ΟΔΟΣ) και υπογράμμισε πως χάρη στα έσοδα από τα διόδια του οδικού άξονα Πατρών-Αθήνας-Θεσσαλονίκης-Ευζώνων (ΠΑΘΕ) ανατέθηκαν άλλες 5 συμβάσεις παραχώρησης. Συγκεκριμένα, η μελέτη, χρηματοδότηση κατασκευή και λειτουργία των πιο κάτω έργων:


- Ιόνια Οδός

- ΠΑΘΕ - Μαλιακός - Κλειδί

- Αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδας

- Αυτοκινητόδρομος Βορειοδυτικής Πελοποννήσου

- Αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Πελοποννήσου


Στο πλαίσιο των συμβάσεων αυτών θα ανακατασκευαστούν σε αυτοκινητόδρομο, δρόμοι συνολικού μήκους 750 χλμ και θα ανακαινιστούν αυτοκινητόδρομοι μήκους 550 χλμ, που θα τα λειτουργήσουν οι παραχωρησιούχοι. Η συνολική δαπάνη ανέρχεται σε 8 δισ. ευρώ, στην οποία το δημόσιο συμμετέχει με χρηματοδοτική συμβολή 30%, που καλύπτεται από εθνικούς και κοινοτικούς πόρους, οι παραχωρησιούχοι συμμετέχουν με ίδια κεφάλαια σε ποσοστό 10% με 30% και το υπόλοιπο καλύπτεται με δανειακά κεφάλαια.

Ο υπουργός Μεταφορών υπογράμμισε, επίσης, ότι βρίσκεται σε εξέλιξη η κατασκευή των καθέτων οδικών αξόνων της ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΥ, που συνδέουν οδικώς την Ελλάδα με τις γειτονικές χώρες. "Τα έργα αυτά ολοκληρώνονται με εθνικούς και ευρωπαϊκούς πόρους. Το Δημόσιο έχει υιοθετήσει μια πολιτική διοδίων σε όλους τους αυτοκινητόδρομους", είπε ο Δ. Ρέππας.

Επεσήμανε ότι με εθνικούς και κοινοτικούς πόρους έχει ξεκινήσει η αναβάθμιση του μήκους 310 χιλιομέτρων Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ) σε αυτοκινητόδρομο (τα 40 χλμ έχουν ήδη αναβαθμιστεί σε αυτοκινητόδρομο).

Ανακοίνωσε, τέλος, ότι σχεδιάζεται να δημοπρατηθεί τον επόμενο χρόνο, με σύμβαση παραχώρησης, ο αυτοκινητόδρομος ΕΛΕΥΣΙΝΑ - ΘΗΒΑ. Ο αυτοκινητόδρομος αυτός - μήκους 50 χλμ περίπου - θα συνδέσει δύο σημεία του ΠΑΘΕ παρακάμπτοντας την Αθήνα και τα τμήματα του ΠΑΘΕ που γειτνιάζουν με αυτή και τα οποία έχουν αρχίσει να δείχνουν τις πρώτες ενδείξεις κορεσμού.

"Με την ολοκλήρωση των αυτοκινητοδρόμων αυτών ολοκληρώνεται στην ουσία το δίκτυο των υπεραστικών αυτοκινητοδρόμων της χώρας", είπε ο υπουργός Μεταφορών.

1 σχόλιο:

  1. Κάτω τα ξερά τους από τους δρόμους! Είναι υποχρέωση του κράτους να παρέχει στους πολίτες του τον τρόπο να μετακινούνται στην επικράτεια και αυτό το ρόλο έχουν οι ΔΗΜΟΣΙΟΙ ΔΡΟΜΟΙ. Έχει άμεση σχέση με την ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ του πολίτη στη χώρα του. Τι ρόλο έχει η φορολήγησή μας; Πού πάνε τα χρήματα; Τα διόδια που το παρακράτος των Αθηνών επιχειρεί να παραχωρήσει στους "εθνικούς εργολάβους", είναι casus belli. Θα γίνει του Θησέος, για όποιον έχει διαβάσει για τον Προκρούστη και τον Σίνη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Bookmark and Share