Ποια μεγάλα έργα "ξεπαγώνουν" λόγω ΔΝΤ - Greece-Salonika| Ενημέρωση και Άποψη

NEWSROOM

Post Top Ad

Πέμπτη 29 Ιουλίου 2010

Ποια μεγάλα έργα "ξεπαγώνουν" λόγω ΔΝΤ

Η ενίσχυση της απορροφητικότητας του Εθνικού Στρατηγικού Πλαισίου Αναφοράς (ΕΣΠΑ) αποτελεί μία από τις πλέον βασικές προτεραιότητες του υπουργείου Ανάπτυξης, Οικονομίας και Ανταγωνιστικότητας.

Στο πλαίσιο αυτό...και υπό την πίεση των ελεγκτών της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Επιτροπής, της Ευρωπαϊκής Ένωσης και του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου, η Ελλάδα οφείλει να παρουσιάζει ανά έτος περίπου δέκα «ώριμα» έργα. Έργα υποδομών, δηλαδή, των οποίων οι μελέτες έχουν ολοκληρωθεί και μπορούν να δημοπρατηθούν.
Στην «πρώτη γραμμή» βρίσκεται η ολοκλήρωση του Προαστιακού Σιδηροδρόμου Αττικής, του οποίο το δίκτυο είχε αρχικά προγραμματιστεί να ολοκληρωθεί έως το 2010. Πλέον ο χρονικός ορίζοντας υλοποίησης του έργου είναι το 2014, ενώ καθυστερούν δραματικά οι επεκτάσεις προς Θήβα, Ξυλόκαστρο, Λαύριο και Χαλκίδα.
Παράλληλα, υψηλής προτεραιότητας είναι η ολοκλήρωση του αυτοκινητοδρόμου Πατρών-Αθήνας-Θεσσαλονίκης-Ευζώνων, μέσω της επιτάχυνσης των απαραίτητων απαλλοτριώσεων.
Για τον σκοπό αυτό, το υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων σχεδιάζει να επαναφέρει το καθεστώς που ίσχυε, κατά την περίοδο των Ολυμπιακών Αγώνων και την δημιουργία ενός φορέα που θα εγκρίνει τις αδειοδοτήσεις για τα μεγάλα έργα υποδομής.
Σημειώνεται ότι ο νόμος που βρισκόταν σε ισχύ το 2004, προέβλεπε την δημιουργία αναγκαστικών απαλλοτριώσεων ακινήτων, με απευθείας εξαγορά οικοπέδου.
Σήμερα η υλοποίηση των απαλλοτριώσεων παραμένει τις περισσότερες φορές στα «χαρτιά» αφενός εξαιτίας προσφυγών κατοίκων και αφετέρου λόγω εμπλοκών στο Συμβούλιο της Επικρατείας.
Ένα ακόμη έργο που αναμένεται ότι θα «ξεκολλήσει» είναι η ολοκλήρωση των έργων της λίμνης Κάρλα, στη Θεσσαλία τα οποία παραμένουν στον «αέρα» εδώ και πολλά χρόνια κυρίως εξαιτίας χρηματοδοτικών προσκομμάτων.
Το συγκεκριμένο έργο που χρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση και από εθνικούς πόρους έχει σκοπό την αντιπλημμυρική θωράκιση των γειτονικών της λίμνης περιοχών, όπου οι αγροτικές υπηρεσίες πλήττονται δραματικά οι αγρότες, όποτε εκδηλώνονται ακραία καιρικά φαινόμενα.
Μεταξύ των μεγάλων έργων, των οποίων η υλοποίηση εικάζεται ότι θα επιταχυνθεί είναι περιφερειακά, όπως ανακαίνιση επαρχιακών σιδηροδρομικών γραμμών και τοπικών οδικών δικτύων, όπως αυτό της Καλαμάτας – Σπάρτης.
Bookmark and Share