Επί τάπητος τα προβλήματα μετακίνησης της Θεσσαλονίκης - Greece-Salonika| Ενημέρωση και Άποψη

NEWSROOM

Post Top Ad

Παρασκευή 10 Σεπτεμβρίου 2010

Επί τάπητος τα προβλήματα μετακίνησης της Θεσσαλονίκης

στη συνάντηση Βούγια- ΟΑΣΘ

Συνάντηση εργασίας με τις διοικήσεις του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης (ΟΑΣΘ) και του Συμβουλίου Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης (ΣΑΣΘ), με στόχο τη...βελτίωση των υπηρεσιών και της κίνησης των αστικών λεωφορείων στο πολεοδομικό συγκρότημα και το Νομό Θεσσαλονίκης, είχε σήμερα το πρωί ο Υφυπουργός Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων Σπύρος Βούγιας.
Ο Υφυπουργός επισήμανε ότι η δυσμενής οικονομική συγκυρία έχει φέρει τους πολίτες πιο κοντά στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, όμως για να εξυπηρετηθούν οι αυξημένες ανάγκες, αλλά και να αποτραπεί και μακροπρόθεσμα η χρήση του αυτοκινήτου στις πόλεις, θα πρέπει οι δημόσιες συγκοινωνίες να αποκτήσουν μεγαλύτερη αξιοπιστία, ευελιξία και αποτελεσματικότητα.
Ειδικά για τη Θεσσαλονίκη, μέχρι να συμπληρωθεί το δίκτυο των δημόσιων συγκοινωνιών, όπως αυτό προβλέπεται, με τη λειτουργία του μετρό, την επέκταση των γραμμών του με τραμ και τη θαλάσσια συγκοινωνία, το βάρος θα πρέπει να πέσει στη βελτίωση των μετακινήσεων με τα λεωφορεία, εξήγησε ο Υφυπουργός. «Στόχος μας είναι τα λεωφορεία της Θεσσαλονίκης να βελτιώσουν την αξιοπιστία τους, την ταχύτητα της κίνησής τους, αλλά και καλύψουν επαρκέστερα τόσο τους δήμους του πολεοδομικού συγκροτήματος όσο και τον υπόλοιπο Νομό», είπε.

Στο επίκεντρο της συνάντησης με τη διοίκηση του ΟΑΣΘ βρέθηκε η προωθούμενη επέκταση των γραμμών του Οργανισμού σε εννέα ακόμα δήμους του Νομού Θεσσαλονίκης. Ο κ. Βούγιας ενημέρωσε τον πρόεδρο του ΟΑΣΘ Χρήστο Στεφανίδη ότι το νομοσχέδιο που περιέχει τη σχετική σύμβαση, αναμένεται να κυρωθεί από τη Βουλή μέχρι το τέλος του τρέχοντος μήνα, ώστε από την 1η Ιανουαρίου 2011 να τεθούν σε λειτουργία οι επεκτάσεις.

Επίσης, τέθηκαν επί τάπητος προτάσεις, που αφορούν την επέκταση των λεωφορειολωρίδων και την τοποθέτηση επιπλέον ψηφιακών καμερών σε αυτές, την αύξηση του στόλου του ΟΑΣΘ (περισσότερα λεωφορεία, ενδεχομένως μικρότερης χωρητικότητας, ώστε να μπορούν να καλύψουν επιπλέον ανάγκες), καθώς και καινοτόμες πρακτικές που προωθεί ο ΟΑΣΘ για τη βελτίωση των παρεχομένων προς το επιβατικό κοινό υπηρεσιών (ενημέρωση για την κίνηση μέσω χρήσης κινητού τηλεφώνου κ.λπ.).

Ο Υφυπουργός επισήμανε, τέλος, την ανάγκη να αξιοποιηθούν χρηματοδοτικά εργαλεία, όπως το ΕΣΠΑ, για την υλοποίηση των επενδύσεων υποδομών του Οργανισμού.

Εξάλλου, κατά τη συνάντηση με τη διοίκηση του ΣΑΣΘ ο Υφυπουργός αναφέρθηκε στην προοπτική μετατροπής του Συμβουλίου σε μητροπολιτικό φορέα, ο οποίος θα συντονίζει όλα τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, που θα ενταχθούν στο δίκτυο συγκοινωνιών της πόλης (λεωφορεία, μετρό, τραμ, θαλάσσια συγκοινωνία).
Ο πρόεδρος του ΣΑΣΘ Παναγιώτης Παπαϊωάννου παρουσίασε στον Υφυπουργό τις δράσεις που οργανώνει το Συμβούλιο, στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Εβδομάδας Χωρίς Αυτοκίνητο (16-22 Σεπτεμβρίου 2010). Μεταξύ άλλων, η πρωτοβουλία περιλαμβάνει την πεζοδρόμηση του ιστορικού κέντρου της Θεσσαλονίκης, την Τετάρτη 22 Σεπτεμβρίου.
Bookmark and Share