Γερμανία: στα επίπεδα προ-κρίσης η καταναλωτική διάθεση - Greece-Salonika| Ενημέρωση και Άποψη

NEWSROOM

Post Top Ad

Πέμπτη 30 Σεπτεμβρίου 2010

Γερμανία: στα επίπεδα προ-κρίσης η καταναλωτική διάθεση

Η κρίση αποτελεί παρελθόν για τους Γερμανούς καταναλωτές. Αυτό τουλάχιστον υποστηρίζει το Ίδρυμα Ερευνών Καταναλωτικής Συμπεριφοράς στη Νυρεμβέργη (GFK) που παρουσίασε τα...νέα του στοιχεία. Σύμφωνα με αυτά η καταναλωτική διάθεση των Γερμανών επανήλθε στα επίπεδα του καλοκαιριού του 2008, πριν ξεσπάσει δηλαδή η οικονομική κρίση μετά την κατάρρευση της Lehman Brothers.
Ως βασικοί λόγοι για την εξέλιξη αυτή αναφέρονται κυρίως η ανάπτυξη της γερμανικής οικονομίας, η μείωση του αριθμού των ανέργων, ο οποίος, εκτιμάται ότι θα υποχωρήσει το φθινόπωρο για πρώτη φορά κάτω από τα τρία εκατομμύρια, ο χαμηλός πληθωρισμός, καθώς και οι προσδοκίες για επικείμενες, σημαντικές, μισθολογικές αυξήσεις. Οι Γερμανοί αξιολογούν πολύ θετικά το οικονομικό κλίμα στη Γερμανία και γι΄ αυτό εμφανίζονται και πάλι διατεθειμένοι για μεγαλύτερες αγορές και επενδύσεις.
Τι αγοράζουν οι Γερμανοί;
Στην πρώτη θέση, όπως συνήθως, βρίσκεται η αγορά νέων ηλεκτρονικών συσκευών, κυρίως τηλεοράσεων και συστημάτων home cinema. Η τάση επιβεβαιώνεται από τις μεγάλες αλυσίδες ηλεκτρονικών ειδών που καταγράφουν σημαντική αύξηση του τζίρου.
Μια ενδιαφέρουσα τάση παρατηρείται στην αγορά ενδυμάτων και υποδημάτων. Ενώ τα τελευταία χρόνια το βασικό κριτήριο ήταν η τιμή των προϊόντων, οι Γερμανοί αρχίζουν και πάλι να δίνουν λιγότερη σημασία στην τιμή και μεγαλύτερη στην ποιότητα. Έτσι είναι διατεθειμένοι να πληρώσουν περισσότερα για να αγοράσουν ποιοτικά προϊόντα. Αυτό δεν ισχύει μόνον στα ρούχα αλλά και στα τρόφιμα. Και εκεί οι Γερμανοί στρέφονται και πάλι στην ποιότητα.
Πηγή: Deutsche Welle
Bookmark and Share