
Μετά την πτώση των τιμών, θεώρησαν ότι είναι ευκαιρία μία τέτοια επένδυση, την ίδια ώρα που η παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία κρούει τον...κώδωνα του κινδύνου για την υπερπροσφορά χωρητικότητας.
Ειδικότερα, οι Έλληνες εφοπλιστές έχουν επενδύσει μέσα στο 2010 7,78 δισ. δολ., ποσό που αντιστοιχεί στο 22% των συνολικών επενδύσεων που έχουν γίνει παγκοσμίως και ανέρχονται σε 36,1 δισ. δολ.
Τα στοιχεία παρουσίασε στο διεθνές συνέδριο «Greek Shipping Summit 2010», ο Σταύρος Χατζηγρηγόρης, γενικός διευθυντής της ναυτιλιακής εταιρείας Maran Tankers Management του Ομίλου Αγγελικούση.
Η κρίση έπληξε τη ναυπηγική βιομηχανία το 2009 όταν οι νέες παραγγελίες περιορίστηκαν μόλις στα 27,7 δισ. δολ. με τις ναυτιλιακές εταιρείες ελληνικών συμφερόντων να βάζουν 2,3 εκ. δολ. ήτοι το 9% των επενδύσεων.
Σύμφωνα με τον Σταύρο Χατζηγρηγόρης οι λόγοι που οι Έλληνες στράφηκαν και πάλι στις ναυπηγήσεις είναι:
- Η ρευστότητα που έχουν πολλές εταιρείες από την "χρυσή εποχή" της Ναυτιλίας.
- Με τις τιμές χαμηλότερες μέχρι και 50% σε σύγκριση με το 2008 είναι πολλοί οι πλοιοκτήτες με μικρούς στόλους που θέλουν να εκμεταλλευτούν τη συγκυρία.
- Μεγάλοι πλοιοκτήτες, που έχουν κλείσει παραγγελίες σε υψηλές τιμές, προχωράνε σε νέες για να μειώσουν το μέσο όρο του συνόλου της επένδυσής τους.
- Πολλοί πιστεύουν ότι εάν επενδύσουν σε περίοδο κρίσης όταν γυρίσει η αγορά θα έχουν μεγαλύτερη απόδοση οι επενδύσεις τους.
Στο μεταξύ, σε συνεχή εγρήγορση ζήτησε να βρίσκεται ο εφοπλιστικός κόσμος ο Πρόεδρος του Διεθνούς Ναυτιλιακού Σπύρος Πολέμης επισημαίνοντας ότι η κρίση δεν έχει τελειώσει.Στη διάρκεια της ομιλίας του στο συνέδριο Greek Shipping Summit , ο Έλληνας εφοπλιστής τόνισε ότι είναι ανάγκη να υπάρξει σύνεση και υπομονή.