Ερευνα της Focus-Bari
Σε οικονομικά προβλήματα που αντιμετωπίζουν λόγω κρίσης, αποδίδουν σχεδόν έξι στα δέκα ελληνικά νοικοκυριά τις περικοπές που έχουν επιβάλει στις καταναλωτικές αγορές τους φέτος, όταν δύο...χρόνια πριν, ανάλογη συμπεριφορά είχαν περίπου πέντε στους δέκα.
Το «ψαλίδι» στις αγορές εκτείνεται σε όλο το φάσμα των καταναλωτικών αγαθών, αν ληφθεί υπόψη ότι για τα τρόφιμα-ποτά έφθασε ποσοστιαία στο 34%, το φετινό καλοκαίρι, από το 21% το 2008 και, αντίστοιχα, στο 32% για τα προϊόντα του σούπερ μάρκετ, έναντι 25% πριν από δύο έτη. Τα στοιχεία αυτά προκύπτουν από έρευνα της εταιρείας focus - bari, που πραγματοποιήθηκε τηλεφωνικά σε δείγμα 900 γυναικών-νοικοκυρών σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη και παρουσιάστηκε στο πλαίσιο της Διεθνούς Έκθεσης Private Label που οργάνωσε στην Αθήνα η Helexpo, το χρονικό διάστημα 1-3 Οκτωβρίου.
Σύμφωνα με πρόσθετα ευρήματα της έρευνας το 75% του δείγματος έχει περισσότερο εστιασμένη, πλέον, την προσοχή του στην παράμετρο τιμή, ενώ το 56% προχωρεί σε αγορές μόνο για τα χρειώδη. Επιπρόσθετα, το 77% δηλώνει πως ευχαρίστως θα επέλεγε ανάμεσα σε διαφορετικές μάρκες, προκειμένου να πετύχει την καλύτερη δυνατή σχέση κόστους και οφέλους.
Προϊόντα
Αναφορικά με τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, εξάλλου, το 58% του δείγματος απαντά ότι σήμερα τα αναγνωρίζει σε πολύ περισσότερες κατηγορίες προϊόντων, σε σχέση με παλαιότερα, ενώ υπάρχει κι ένα 33% το οποίο δεν παρατηρεί αλλαγή στο «ράφι» όσον αφορά τα private label. Από άποψη ποιότητας και αισθητικής το 35% τα χαρακτηρίζει καλύτερα τώρα από ό,τι στο παρελθόν, το 41% δεν καταλαβαίνει διαφορά, ενώ το 6% εκτιμά ότι έχουν χειροτερέψει.
Τα εγκαίνια της έκθεσης τέλεσε ο υφυπουργός περιφερειακής ανάπτυξης και ανταγωνιστικότητας Κ. Ρόβλιας, ο οποίος τόνισε ότι τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας κερδίζουν διαρκώς έδαφος στην αγορά, γεγονός το οποίο ενισχύεται και από τη συρρίκνωση του διαθέσιμου εισοδήματος.
Post Top Ad
Τρίτη 5 Οκτωβρίου 2010
Home
Unlabelled
Περικοπές δαπανών για 6 στα 10 νοικοκυριά