ΟΣΕ:Oι 3 αλλαγές στα εργασιακά, πιλότος και για τις άλλες ΔΕΚΟ - Greece-Salonika| Ενημέρωση και Άποψη

NEWSROOM

Post Top Ad

Τρίτη 5 Οκτωβρίου 2010

ΟΣΕ:Oι 3 αλλαγές στα εργασιακά, πιλότος και για τις άλλες ΔΕΚΟ

Θα αποχωρήσουν περίπου 2.300 άτομα.Οι 1.300 θα μεταταγούν σε άλλες υπηρεσίες του Δημοσίου, ενώ περίπου 1.000 θα συνταξιοδοτηθούν..

Με τρεις αλλαγές - παρεμβάσεις στα εργασιακά των σιδηροδρομικών προωθείται το νέο νομοσχέδιο για την αναδιάρθρωση του ΟΣΕ.
Με στόχο να...μειωθούν όσο το δυνατόν περισσότερο οι αντιδράσεις των εργαζομένων στον ΟΣΕ, η κυβέρνηση θέτει στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων τρεις βελτιωτικές παρεμβάσεις που αφορούν:

Εθελούσιες και όχι υποχρεωτικές μετατάξεις για το προσωπικό. Συγκεκριμένα, προβλέπεται σε πρώτη φάση «εθελούσιος» χαρακτήρας για τις περίπου 1.350 μετατάξεις των εργαζομένων του ΟΣΕ. Προτεραιότητα θα δοθεί σε όσους θελήσουν μόνοι τους να μετακινηθούν σε άλλη υπηρεσία του Δημοσίου. Αν ο αριθμός τους δεν είναι επαρκής, θα ακολουθήσουν υποχρεωτικές μετατάξεις, οι οποίες θα στηριχθούν και σε κοινωνικά κριτήρια (ηλικία, οικογενειακή κατάσταση, σπουδές κ.λπ).
Την παραμονή σε ισχύ των Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας για τους βασικούς μισθούς των εργαζομένων. Ειδικότερα, σύμφωνα με πληροφορίες, το υπουργείο Υποδομών θα υιοθετήσει δέσμευση, στην οποία θα αναφέρεται ρητώς ότι βασικοί μισθοί και πρωτεύουσες απολαβές των εργαζομένων θα είναι δεσμευτικές με βάση τις ισχύουσες Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας, ενώ οι περικοπές θα αφορούν τις έκτακτες και δευτερεύουσες απολαβές με στόχο αυτές να μην ξεπερνούν το 15% των βασικών.

Τη συνταξιοδότηση των σιδηροδρομικών από το ΙΚΑ ΕΤΑΜ (πρώην ΤΑΠ - ΟΤΕ) ανεξάρτητα από τον Οργανισμό ή την υπηρεσία που θα μεταταγούν οι εργαζόμενοι. Υπενθυμίζεται ότι το νομοσχέδιο προβλέπει ότι η συνταξιοδότηση για όσους μεταταγούν θα αναλάβει ο φορέας, στον οποίο ανήκει η υπηρεσία που θα μετακινηθούν, κάτι το οποίο έχει προκαλέσει αντιδράσεις από τους εργαζομένους.

Παράλληλα στο νομοσχέδιο δεν προβλέπονται πλέον περικοπές συγκεκριμένων δρομολογίων. Η εταιρεία λειτουργίας καλείται κάθε χρόνο να συντάσσει βιώσιμο επιχειρησιακό σχέδιο το οποίο θα υποβάλει στην εταιρεία υποδομής (ΟΣΕ). Το σχέδιο αυτό θα περιλαμβάνει τις γραμμές που κρίνει η διοίκηση της εταιρείας βιώσιμες και αποδοτικές. Οι υπόλοιπες γραμμές δεν θα εγκαταλείπονται αλλά θα μπορούν να χρησιμοποιηθούν είτε από την εταιρεία λειτουργίας αν αυτή κρίνει ότι μπορεί να γίνει αποδοτική είτε από ιδιώτες οι οποίοι επιθυμούν να μεταφέρουν επιβάτες ή εμπορεύματα.

Χρέη 10,7 δισ. ευρώ
Στόχος του νομοσχεδίου το οποίο προβλέπει μείωση προσωπικού, αυξήσεις εισιτηρίων και ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, είναι να μηδενίσει τα συσσωρευμένα χρέη του Οργανισμού τα οποία ξεπερνούν τα 10,7 δισεκατομμύρια ευρώ, τα οποία τα αναλαμβάνει το κράτος με αντάλλαγμα την ακίνητη περιουσία του Οργανισμού πλην της σιδηροδρομικής υποδομής και των σταθμών, τους οποίους θα εκμεταλλεύεται ο ΟΣΕ με συμβάσεις παραχώρησης για τη δημιουργία εμπορικών κέντρων κ.λπ.

Σε ό,τι αφορά τους εργαζομένους, από τις τρεις εταιρείες Ομίλου που θα παραμείνουν (ΟΣΕ Α.Ε/ ΕΔΙΣΥ - ΤΡΑΙΝΟΣΕ και ΕΡΓΟΣΕ/ΓΑΙΟΣΕ) προβλέπεται ότι θα αποχωρήσουν περίπου 2.300 άτομα.

Οι 1.300 θα μεταταγούν σε άλλες υπηρεσίες του Δημοσίου, ενώ περίπου 1.000 θα συνταξιοδοτηθούν. Συνολικά θα μείνουν περίπου 3.700 από 6.000 εργαζομένους σήμερα.

Για όσους παραμείνουν στον ΟΣΕ, το υπουργείο δεσμεύεται ότι δεν θα υπάρξει καμία απόλυση αλλά και καμία μείωση στον βασικό μισθό και στις τριετίες.Στόχος της αναδιάρθρωσης για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ είναι η άμεση επίτευξη βιωσιμότητας μέσω του ισοσκελισμού της ετήσιας ζημίας των 231 εκατ. ευρώ εντός του 2011 αλλά και η ρύθμιση του συσσωρευμένου χρέους προς τον ΟΣΕ, το οποίο ανερχόταν στα 539 εκατομμύρια ευρώ στο τέλος του 2009. Σε ό,τι αφορά το δίκτυο θεσπίζεται επιδότηση 50 εκατ. ευρώ τον χρόνο έως το 2013 για όσες γραμμές χαρακτηριστούν «άγονες».

Το υπόλοιπο δίκτυο θα χωριστεί σε τέσσερις κατηγορίες με βάση την επιβατική κίνηση. Επίσης το νομοσχέδιο προβλέπει αυξήσεις των εισιτηρίων και απελευθέρωση του κομίστρου από 1.1.2011. Η τιμολογιακή πολιτική της ΤΡΑΙΝΟΣΕ δεν θα εγκρίνεται πλέον από τις αρμόδιες διυπουργικές επιτροπές, αλλά ελεύθερα από την ίδια την εταιρεία.Παράλληλα προβλέπει κατάργηση όλων των ατελειών και των μειωμένων εισιτηρίων και των εκπτώσεων που έφταναν έως και το 85% στις εμπορευματικές μεταφορές, ενώ συστήνεται και η ανεξάρτητη ρυθμιστική αρχή των σιδηροδρόμων.πηγή ημερησία.
Bookmark and Share