Σύμφωνα με πληροφορίες, το υπουργείο Οικονομικών εξετάζει τη μείωση των τελών ταξινόμησης των οχημάτων μεσαίου και χαμηλού κυβισμού, καθώς και την εκλογίκευση του φόρου πολυτελείας, ο οποίος...όπως φαίνεται από τα στοιχεία των εταιρειών, έχει οδηγήσει σε «πάγωμα» των αγοραπωλησιών οχημάτων με εργοστασιακή αξία άνω των 15.000
ευρώ, δηλαδή όσων οι τιμές πώλησης ανέρχονται από 22.000 ευρώ και άνω.
Στην κατηγορία των μεσαίων κυβικών εντάσσονται όλα τα αυτοκίνητα με κυλινδρισμό κινητήρα από 1.600 ως 2.000 κυβικά εκατοστά όπου εφαρμόζεται σήμερα φορολογικός συντελεστής από 20% ως 40%. Σε αυτή την επιβάρυνση, αν υπολογίσει κανείς και τον ΦΠΑ με συντελεστή 23%, τότε είναι προφανές ότι το αυτοκίνητο εξακολουθεί στην Ελλάδα να υπερφορολογείται. Ανάλογες εκπτώσεις στα τέλη ταξινόμησης θα υπάρξουν και για τα αυτοκίνητα χαμηλού κυβισμού όπου η φορολογία είναι σαφώς χαμηλότερη.
Φόρος πολυτελείας εργοστασιακής αξίας
Οσον αφορά τον φόρο πολυτελείας που επιβάλλεται σε οχήματα με εργοστασιακή αξία άνω των 15.000 ευρώ, αυτός διαμορφώνεται από 10% ως και 40%.
Η φορολογία στα οχήματα κάτω από 2.000 κυβικά εκατοστά προβλέπεται να μειωθεί σε ορισμένες περιπτώσεις ως και κατά 50% για να αναθερμανθεί η αγορά και να εισρεύσουν στα δημόσια ταμεία τα «χαμένα» έσοδα των προηγούμενων μηνών. Οσον αφορά τη φορολογία που επιβάλλεται στα οχήματα με εργοστασιακή αξία άνω των 15.000 ευρώ, το υπουργείο Οικονομικών μελετά είτε τη μείωση των φορολογικών συντελεστών είτε την αλλαγή των κλιμακίων.
Τα τεκμήρια χτυπούν την αγορά
Ο φόρος πολυτελείας σήμερα είναι 10% για εργοστασιακή αξία οχήματος από 15.000 ως 20.000 ευρώ, 30% για εργοστασιακή αξία από 20.001 ως 28.000 ευρώ και 40% για εργοστασιακή αξία οχήματος άνω των 28.001 ευρώ.
Η αγορά των αυτοκινήτων πέραν της υψηλής φορολογίας έχει επηρεαστεί και από την εφαρμογή των νέων τεκμηρίων διαβίωσης αλλά και τη φορολόγηση των εταιρικών αυτοκινήτων. Στο υπουργείο Οικονομικών όμως δεν σκέφτονται καν να αλλάξουν τα τεκμήρια, που άλλωστε με τον τρόπο που έχουν διαμορφωθεί θεωρείται ότι ουσιαστικά επιβάλλουν στους ιδιοκτήτες των αυτοκινήτων να εμφανίσουν το ετήσιο κόστος χρήσης και συντήρησης των ΙΧ. Κατά συνέπεια, η όποια συζήτηση γίνεται έχει να κάνει με τη μείωση των τελών ταξινόμησης και της εκλογίκευσης των φόρων πολυτελείας.
Αξίζει να τονιστεί πάντως ότι, ενώ οι έμποροι αυτοκινήτων έχουν προτείνει στα υπουργεία Οικονομικών και Περιβάλλοντος η όποια μείωση στη φορολογία των οχημάτων να συνδυαστεί με απόσυρση παλαιάς τεχνολογίας οχημάτων, φαίνεται ότι η πρόταση αυτή δεν προχωρεί, καθώς προς το παρόν εξετάζεται μόνο η μείωση των τελών ταξινόμησης και όχι η εφαρμογή της απόσυρσης. Από την πλευρά τους οι εισαγωγείς καινούργιων αυτοκινήτων έχουν προτείνει στην πολιτική ηγεσία των δύο παραπάνω υπουργείων η αγορά κάθε καινούργιου οχήματος με χαμηλή φορολογία να συνδυαστεί με ταυτόχρονη απόσυρση ενός παλαιού οχήματος χωρίς κάποιο επιπλέον δημοσιονομικό κόστος, δηλαδή επιστροφή ποσού από την πλευρά του κράτους στον ιδιοκτήτη. Η πρόταση αυτή φαίνεται να έχει «σκαλώσει» στο ΥΠΕΚΑ.
Ελεύθερη πτώση στην αγορά των 4 τροχών
Σε ελεύθερη πτώση βρίσκονται για δεύτερη χρονιά οι πωλήσεις ΙΧ. Σύμφωνα με τα στοιχεία του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων, τον περασμένο Σεπτέμβριο η αγορά αυτοκινήτου περιορίστηκε στις 5.944 ταξινομήσεις, παρουσιάζοντας μείωση 66% ως προς τον Σεπτέμβριο του 2009 (11.956
ταξινομήσεις), περίοδο κατά την οποία η αγορά είχε «παγώσει», εν αναμονή της εφαρμογής της απόσυρσης του Οκτωβρίου του 2009, που διήρκεσε ενάμιση μήνα.
Ακόμη και συνυπολογίζοντας τους πρώτους μήνες του 2010, κατά τους οποίους η κάμψη ήταν σχετικά περιορισμένη με «εκ μεταφοράς» πωλήσεις από το 2009, η αγορά αυτοκινήτου το πρώτο εννεάμηνο του 2010 γνωρίζει πτώση43,4% ως προς τον μέσον όρο των εννεαμήνων της περιόδου των ετών 2004-2009 ή-31,9% ως προς το εννεάμηνο του 2009.
Υπενθυμίζοντας ότι ακόμη και τις «καλές ημέρες» η αγορά αυτοκινήτου στη χώρα μας απείχε σημαντικά από τα (προσαρμοσμένα) μεγέθη των υπολοίπων ευρωπαϊκών αγορών, η δραματική κάμψη των πωλήσεων (από-65% ως-70%) που βιώνει ο κλάδος οφείλεται όχι μόνο στην οικονομική κρίση αλλά και στην εκτεταμένη φορολόγηση που υπέστη προσφάτως η αγορά του αυτοκινήτου, επιβεβαιώνοντας για ακόμη μία φορά ότι η αύξηση της φορολογίας των αυτοκινήτων οδηγεί σε άμεση κάμψη των πωλήσεων και άρα σε σημαντικότατη υστέρηση στα κρατικά έσοδα.
Τα ετήσια δημοσιονομικά έσοδα από την αγορά αυτοκινήτου υπερέβαιναν πριν από την κρίση το 1,5 δισ. ευρώ, ενώ εφέτος, που έχει προϋπολογιστεί να εισπραχθούν περίπου 1 δισ. ευρώ, είναι σχεδόν βέβαιον ότι η εισροή δεν θα ξεπεράσει τα 650 εκατ. ευρώ.
Η υστέρηση των εσόδων το 2010 από την αγορά των αυτοκινήτου κατά 350-400 εκατ. ευρώ αναλογεί σε ημερήσια βάση σε περίπου 1 εκατ. ευρώ.
Το Βήμα
Post Top Ad
Κυριακή 24 Οκτωβρίου 2010
Home
Unlabelled
Μείωση τελών και φόρου πολυτελείας στα αυτοκίνητα