Τις επόμενες ημέρες στη δημοσιότητα οι αλλαγές στην τριτοβάθμια εκπαίδευση - Greece-Salonika| Ενημέρωση και Άποψη

NEWSROOM

Post Top Ad

Δευτέρα 18 Οκτωβρίου 2010

Τις επόμενες ημέρες στη δημοσιότητα οι αλλαγές στην τριτοβάθμια εκπαίδευση

Εντός των επομένων ημερών θα δώσει στη δημοσιότητα η υπουργός Παιδείας τις προτάσεις της για τις αλλαγές στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, και οπωσδήποτε..., όπως δήλωσε σήμερα, πριν απο την έναρξη των εργασιών της Συνόδου πρυτάνεων στο Ρέθυμνο, στο τέλος της εβδομάδας.

Οσο για τα όσα βλέπουν το φως της δημοσιότητας σχετικά με τον χαρακτήρα του μαθήματος των Θρησκευτικών, της Ιστορίας και της Πληροφορικής, η υπουργός είπε ότι δεν μπορεί να γίνεται συζήτηση επί διαρροών.

Κάποια δημοσιεύματα λένε ότι θα είναι προαιρετικό το μάθημα των θρησκευτικών, άλλα ότι δεν θα διδάσκεται καθόλου η πληροφορική κλπ.

“Καμία συζήτηση επί διαρροών δεν έχει νόημα”, είπε χαρακτηριστικά η υπουργός, τονίζοντας ότι η συζητηση και ο διάλογος θα ξεκινήσει όταν η ίδια καταθέσει επισήμως τις σχετικές προτάσεις.

Κάνοντας συγχρόνως απολογισμό της επίσκεψης εργασίας που έκανε στις ΗΠΑ και ειδικά στην Silicon Valley και την Ουάσιγκτον επισήμανε ότι στόχος είναι να βρεθεί ένας δίαυλος επικοινωνίας των Ελλήνων ερευνητών, επιστημόνων, φοιτητών κλπ, των οποίων οι πρωτοποριακές ιδέες θα μπορούν κατ΄αρχήν να έχουν ένα βήμα για να γίνονται γνωστές και στη συνέχεια, ενδεχομένως, και να υλοποιούνται.

Η κ. Διαμαντοπούλου δήλωσε υπερήφανη, γιατί, όπως είπε, συνάντησε δεκάδες Ελληνες επιστήμονες, ερευνητές, μεταπτυχιακούς φοιτητές, οι οποίοι όχι μόνο διαπρέπουν στα μεγαλύτερα πανεπιστήμια και ερευνητικά κέντρα της περιοχής, αλλά συγχρόνως βρίσκονται στην κορυφή της πρωτοπορίας με τις εφευρέσεις, τις καινοτομίες, τις πατέντες και τις ανακαλύψεις τους.

Η υπουργός επισκέφθηκε πανεπιστήμια, ερευνητικά κέντρα, συνομίλησε με καθηγητές, φοιτητές, επιστήμονες, και ερευνητές, ενώ ιδιαίτερη αναφορά έκανε στον΄Ελληνα μεταπτυχιακό φοιτητή Τάσο Αργυρό, ο οποίος κάνει μεταπτυχιακές σπουδές στο Πανεπιστήμιο Στάνφορντ όπου πήγε μετά την ολοκλήρωση των σπουδών του στο Μετσόβιο Πολυτεχνείο και ήδη η εφεύρεσή του για απλοποίηση των βάσεων δεδομένων, εταιρειών, θεωρείται πρωτοποριακή, με αποτέλεσμα να δημιουργήσει σε ηλικία μόλις 27 ετών τη δική του επιχείρηση.

Στη Silicon Valley, ανέφερε η υπουργός, ζουν και εργάζονται σε ζηλευτές θέσεις, κάποιοι εξαιρετικά σημαντικοί Έλληνες καθηγητές, ερευνητές και επιχειρηματίες με σημαντική παρουσία στο χώρο τους, στην κοινωνία τους αλλά και παγκοσμίως

Μόνο τα τελευταία δέκα χρόνια σε ένα κύκλο 30 χιλιομέτρων γύρω από τα πανεπιστήμια του Stanford και του Berkeley παράχθηκε το 90% των μεγαλύτερων καινοτόμων επιχειρηματικών δραστηριοτήτων (Google, Facebook, Twitter, παλαιότερα η Αpple, η Hewlett-Packard, η Yahoo!).

Η υπουργός έκανε ιδιαίτερη αναφορά στα ελληνικά πανεπιστήμια, λέγοντας χαρακτηριστικά ότι τα ελληνικά πανεπιστήμια, με το υψηλό επίπεδο καθηγητών και φοιτητών, αλλά και το βάθος της θεωρητικής γνώσης που παράγουν σε συνεργασία με τον εντυπωσιακό αριθμό Ελλήνων επιστημόνων, ερευνητών, σπουδαστών και επιχειρηματιών σε όλους τους τομείς στη Silicon Valley, μπορούν να γίνουν και στην Ελλάδα φάρος του νέου αναπτυξιακού μοντέλου που στον πυρήνα του να έχει την γνώση και την καινοτομία.

Ακόμα, η κ. Διαμαντοπούλου ανέφερε ότι η Γενική Γραμματεία Έρευνας και Τεχνολογίας σε συνεργασία με το Ινστιτούτο Νεολαίας που έχει την ευθύνη της εφαρμογής του προγράμματος για τη νεανική επιχειρηματικότητα, θα προχωρήσουν σε μια σειρά δράσεων για δημιουργία δικτυώσεων - Ελλήνων και ξένων επιστημόνων και ερευνητών - για τη διευκόλυνση νέων Ελλήνων επιστημόνων στην αξιοποίηση, ακόμη και χρηματοδότηση καινοτόμων ιδεών.

Στην Ουάσιγκτον η υπουργός συμμετείχε στην πρώτη συνεδρίαση του Ακαδημαϊκού Συμβουλίου που είναι ένα συντονιστικό όργανο των ελληνικής καταγωγής ηγετικών στελεχών των αμερικανικών πανεπιστημίων στο οποίο συμμετέχουν πρόεδροι πανεπιστημίων, πρυτάνεις και πρόεδροι τμημάτων, ακαδημιών, μουσείων, επιστημών και βιβλιοθηκών. Επίσης, συναντήθηκε με Έλληνες ακαδημαϊκούς και ερευνητές πανεπιστημίων και ερευνητικών κέντρων της περιοχής, ενώ επισκέφθηκε το πρότυπο σχολείο SEED, ένα καινοτόμο σχολείο, το πρώτο δημόσιο σχολείο-οικοτροφείο που απευθύνεται σε μαθητές που ζουν σε φτωχικές αστικές περιοχές. Το σημαντικό είναι ότι το 98% των αποφοίτων επιτυγχάνουν την εισαγωγή τους στα πανεπιστήμια, ενώ το εθνικό ποσοστό είναι 56%. Το σχολείο αυτό χρηματοδοτεί το Ίδρυμα Νιάρχου ώστε να εντάσσεται στο πρόγραμμα "Ελληνικός Πολιτισμός και Φιλοσοφία".

Τέλος, υπήρξαν συναντήσεις με καθηγητές, Έλληνες και Αμερικανούς, των κλασικών σπουδών των πανεπιστημίων του San Francisco και της Ουάσιγκτον.
Bookmark and Share