Στις βίντεο-κλήσεις στρέφεται η αγορά των επικοινωνιών - Greece-Salonika| Ενημέρωση και Άποψη

NEWSROOM

Post Top Ad

Σάββατο 9 Οκτωβρίου 2010

Στις βίντεο-κλήσεις στρέφεται η αγορά των επικοινωνιών

Οι τεχνολογικοί προφήτες προέβλεψαν το θρίαμβο των βίντεο-κλήσεων ήδη από το 1936, όταν τα γερμανικά Ταχυδρομεία εισήγαγαν την πρώτη υπηρεσία βιντεοτηλεφώνου. Χρειάστηκαν όμως πάνω από 70 χρόνια ώστε οι εταιρείες τεχνολογίας να θεωρήσουν ότι έφτασε ο κατάλληλος καιρός για το βιντεοτηλέφωνο.

Tην περασμένη εβδομάδα η αμερικανική Cisco αποκάλυψε το πρώτο σύστημα βίντεο-κλήσης για το...σαλόνι με την ονομασία «umi telepresence». Την ίδια ημέρα η Logitech κυκλοφόρησε στην αγορά την ένα σετ τηλεόρασης, που μπορεί να χρησιμοποιηθεί και σαν βιντεόφωνο. Επιπλέον, η καινούργια παιχνιδοκονσόλα Xbox της Microsoft, που θα κυκλοφορήσει τον Νοέμβριο, προσφέρει και υπηρεσία βιντεοδιάσκεψης.
Γενικότερα, η αγορά υπηρεσιών και επαγγελματικών για βίντεο βρίσκεται σε κίνηση και αναβρασμό. Το Skype, μία υπηρεσία που επιτρέπει στους χρήστες να πραγματοποιούν κλήσεις από τους υπολογιστές τους, εισέρχεται δυναμικά στο πεδίο αυτό. Οι Η/Υ της Hewlett-Packard βγαίνουν σύντομα στην αγορά με το λογισμικό για βίντεο από την Vidyo, μία αμερικανική εταιρεία που βρίσκεται ακόμη στα πρώτα της βήματα. Νωρίτερα, τον Απρίλιο η Cisco εξαγόρασε έναντι 3,3 δισεκ. δολαρίων την Tandberg, που ειδικεύεται σε εξοπλισμό για βίντεο.
Όλη αυτή η κινητικότητα είναι αντίδραση στην αυξανόμενη δημοφιλία της βιντεοεπικοινωνίας. Οι βιντεοκλήσεις αντιστοιχούν στο 40% από τα 95 δισεκατομμύρια λεπτά που ξόδεψαν οι χρήστες στο Skype στο πρώτο εξάμηνο του 2010. Παρότι η Cisco έχει μέχρι στιγμής πουλήσει μόλις 900 συσκευές telepresence, υπάρχει ικανοποίηση, καθώς κοστίζει 350 δολάρια, ενώ συχνά απαιτεί αναβάθμιση του δικτύου, που είναι αρκετά δαπανηρή και από την οποία η εταιρεία κερδίζει πολλά χρήματα. Κερδισμένες βγαίνουν και οι άλλες εταιρείες κατασκευής και πώλησης συσκευών τερματικών και βίντεο.

Οι λόγοι για αγορά των συσκευών βίντεο-κλήσης

Η καλύτερη τεχνολογία είναι μόνο ένας λόγος για να προχωρήσει κανείς σε μία τέτοια επένδυση. Σημαντικό βήμα προς αυτή την κατεύθυνση είναι και η αλλαγή αντιμετώπισης του κοινού για τις επικοινωνίες με βίντεο. Επιπλέον, όταν μία οικογένεια πραγματοποιεί βιντεο-κλήσεις από τον υπολογιστή του σπιτιού με τη γιαγιά και με φίλους, τότε αισθάνονται πιο άνετα να χρησιμοποιήσουν την τεχνολογία και από το γραφείο. Το πιο σημαντικό απ' όλα όμως είναι ότι οι διευθυντές υποστήριξαν με θέρμη τα συστήματα telepresence της Cisco και των άλλων εταιρειών, δίνοντας ώθηση στη χρήση της τεχνολογίας και ενθαρρύνοντας έτσι τη χρήση από τα χαμηλότερα στρώματα της ιεραρχίας των εταιρειών.
Η Cisco και η Logitech θέλουν να εκμεταλλευτούν αυτή την τάση, που ενισχύεται ταχύτατα, ειδικά όσον αφορά στην οικιακή χρήση. Το μεγαλύτερο ρίσκο βρίσκεται στα εξαρτήματα της Cisco καθώς αφορούν αποκλειστικά συστήματα βίντεο-κλήσης. Το πακέτο περιλαμβάνει μία κάμερα και μία κονσόλα που μαζί κοστίζουν 599 δολάρια. Οι χρήστες θα πρέπει να πληρώνουν επιπλέον 25 δολάρια κάθε μήνα για απεριόριστες κλήσεις. Επιπλέον, χρειάζονται μία υψηλής ανάλυσης τηλεόραση, καθώς και μία ευρυζωνική σύνδεση, ώστε το αποτέλεσμα να είναι καλό.

Πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα
Παρόλη την πρόοδο όμως στην τεχνολογία, οι βίντεο-επικοινωνίες δεν είναι έτοιμες να κατακτήσουν τον κόσμο. Τα περισσότερα συστήματα δεν είναι συμβατά. Τα κοινά τεχνολογικά στάνταρτ απέχουν χρόνια απ' ότι την απαιτούμενη τεχνολογία. Επιπλέον, δεν είναι σίγουρο πόσα χρόνια θα χρειαστούν ώστε να διαδοθούν οι βιντεο-κλήσεις. Οι ειδικοί εκτιμούν ότι η ανάπτυξη των συστημάτων telepresence θα επιτρέψουν στις εταιρείες να διατηρήσουν τους περισσότερους υπαλλήλους στις θέσεις τους, να γλυτώσουν 2,1 εκατομμύρια αεροπορικά ταξίδια κάθε χρόνο έως το 2012 και να περιορίσουν το κόστος ενοικίασης. Ωστόσο, δεν είναι γνωρίζουν ακόμη εάν οι πωλητές που συνηθίζουν να ταξιδεύουν, για παράδειγμα, προτιμήσουν την τεχνολογία αυτή.
Ένα άλλο ερώτημα που τίθεται είναι εάν οι καταναλωτές προτιμήσουν να αγοράσουν μία συσκευή αφιερωμένη αποκλειστικά στις στα συστήματα βίντεο-επικοινωνίας, έναντι αυτών που εξυπηρετούν άλλες υπηρεσίες,, όπως Η/Υ ή παιχνιδοκονσόλες. Οι εταιρείες θέλουν και τους δύο τύπους: Τις αποκλειστικές συσκευές για τις σημαντικές συναντήσεις και τις συσκευές βασισμένες στους Η/Υ για τις καθημερινές επικοινωνίες. Οι καταναλωτές θα ξοδέψουν όμως μερικές εκατοντάδες δολάρια για μία εξτρά συσκευή; Από την άλλη, οι ειδικοί ήταν εξίσου σκεπτικοί όταν η Cisco λάνσαρε το σύστημα telepresence για τα υψηλόβαθμα στελέχη.
Όποιο σύστημα και αν επιλέξουν, οι καταναλωτές θα ανακαλύψουν καινούργιους τρόπους για να το χρησιμοποιήσουν. Υπάρχουν αναφορές ότι ορισμένες οικογένειες πραγματοποιούν, «Skype dinners», δηλαδή γεύματα μέσω του Skype με συγγενείς. Άλλοι πάλι, δεν τερματίζουν ποτέ την κλήση και το χρησιμοποιούν σαν ένα παράθυρο από την κουζίνα τους στο σαλόνι του άλλου, ή από το γραφείο στο σπίτι. Αν τώρα αυτό, βελτιώνει την παραγωγικότητα ή απλά ενθαρρύνει τις υπεραστικές συζητήσεις για το ποδόσφαιρο και τις τηλεοπτικές εκπομπές.
kathimerini.gr με πληροφορίες από Economist
Bookmark and Share