Καθημερινή μέτρηση του πληθωρισμού θα μπορεί να εξασφαλίζει σύντομα το Google, που θα δημιουργήσει τον δικό του Δείκτη Τιμών Καταναλωτή με βάση το κόστος των προϊόντων τα οποία πωλούνται στο δίκτυο.
Θα μπορεί επίσης να...χρησιμοποιεί στοιχεία αναζήτησης σε πραγματικό χρόνο, για να διατυπώνει προβλέψεις.
Αν το χρήσιμο, νέο εργαλείο της μηχανής αναζήτησης τεθεί πράγματι στην υπηρεσία των χρηστών δεν είναι ακόμα βέβαιο. Ο επικεφαλής οικονομολόγος του Google Χαλ Βάριαν που μίλησε γι' αυτό, εξήγησε -προφανώς για να μην καλλιεργήσει άμεσα προσδοκίες- ότι η εργασία περί τον Δείκτη Τιμών Google είναι σε εξέλιξη και δεν είναι σε θέση να πει αν θα διατεθεί. Ομως οι πιέσεις για ένα σύστημα «πρόβλεψης του παρόντος», όπως το χαρακτήρισε ο ίδιος ο Βάριαν, θα είναι μεγάλες.
Σύμφωνα με δημοσίευμα των «Φαϊνάνσιαλ Τάιμς», από την τεράστια τράπεζα στοιχείων του Google θα συλλέγονται διαρκώς οι τιμές των προϊόντων και θα καθίσταται εφικτό εκτός από τον δείκτη να υπολογίζεται και ο πληθωρισμός. Το πλεονέκτημα του νέου εργαλείου θα είναι η ταχύτητα, δεδομένου ότι ο ισχύων Δείκτης Τιμών Καταναλωτή καταρτίζεται με βάση στοιχεία που συγκεντρώνονται από καταστήματα και δημοσιοποιείται αρκετές εβδομάδες μετά τη συλλογή τους. Πάντως, επισήμανε ο Βάριαν, ο δείκτης του Google δεν θα μπορεί να υποκαθιστά τον ΔΤΚ, καθώς στη διαδικτυακή αγορά το ποσοστό ορισμένων προϊόντων θα είναι διαφορετικό -κατά το μάλλον μικρότερο- από ό,τι στον ΔΤΚ.
(Πηγές: Financial Times, www.guardian.co.uk)
Post Top Ad
Τετάρτη 13 Οκτωβρίου 2010
Home
Unlabelled
Δείκτης Τιμών Καταναλωτή από το Google