Τον «κώδωνα κινδύνου» έχει αρχίσει να χτυπά η ελληνική αγορά πληροφορικής, ιδίως στο κομμάτι της λιανικής, όπου οι πωλήσεις δείχνουν να κινούνται σε πολύ χαμηλούς ρυθμούς και οι υπάρχουσες εκτιμήσεις μιλάνε για...πτώση 20%-25% για το σύνολο του 2010. Χαρακτηριστικό δείγμα της πτώσης που παρατηρείται στον κλάδο είναι ότι, σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας ερευνών IDC που δημοσιεύθηκαν στην ιστοσελίδα του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Πληροφορικής και Επικοινωνιών Ελλάδος (www.sepe.gr), οι πωλήσεις προσωπικών υπολογιστών το γ’ τρίμηνο του 2010 παρουσίασαν πτώση της τάξεως του 40,4% σε σχέση με το αντίστοιχο χρονικό διάστημα του 2009 και διαμορφώθηκαν στις 221.015 τεμάχια.
Μάλιστα, οι πωλήσεις φορητών υπολογιστών, μία από τις πιο δημοφιλείς κατηγορίες τεχνολογικών προϊόντων, μειώθηκαν κατά 45,6% στο γ’ τρίμηνο, ένα σαφές δείγμα της συγκράτησης των δαπανών από την πλευρά των καταναλωτών. Σημαντικά μικρότερη ήταν η πτώση στα επιτραπέζια συστήματα (desktop), καθώς διαμορφώθηκε στο -19,5% και στα 59.134 τεμάχια, ενώ η μόνη κατηγορία με θετικό πρόσημο ήταν αυτή των φορητών υπολογιστών που απευθύνονται σε εταιρικούς πελάτες, όπου υπήρξε αύξηση 5% στα 42.047 τεμάχια.
Σύμφωνα με εκτιμήσεις παραγόντων της αγοράς, ακόμη και ο Σεπτέμβριος που θεωρείται ένας καλός μήνας για τις πωλήσεις προϊόντων πληροφορικής λόγω της έναρξης της σχολικής περιόδου δεν κινήθηκε καθόλου ικανοποιητικά τη φετινή χρονιά δυσχεραίνοντας τη συνολική κατάσταση. Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Πλαίσιο Computers, Γιώργος Γεράρδος, στο πλαίσιο της πρόσφατης παρουσίασης των αποτελεσμάτων της εταιρείας στην Ενωση Θεσμικών Επενδυτών, δήλωσε ότι το λιανικό κομμάτι του κλάδου κινείται με πτώση 25%. Η Πλαίσιο Computers κινήθηκε πάντως καλύτερα από τον ανταγωνισμό, καθώς η μείωση των πωλήσεών της στο 9μηνο ήταν στο -2,3%.
Κρίσιμα
Ο κ. Γεράρδος δήλωσε ακόμη ότι τα φετινά Χριστούγεννα θα είναι ιδιαίτερα κρίσιμα και η πορεία των πωλήσεων είναι πολύ πιθανό να οδηγήσει και σε επιχειρηματικές αλλαγές. Οι υπάρχουσες πληροφορίες φέρουν αρκετές εταιρείες λιανικής να είναι σε δύσκολη θέση από πλευράς ρευστότητας, ενώ οι εταιρείες χονδρικής αποφεύγουν τα ρίσκα με αποτέλεσμα να προτιμούν να χάνουν πωλήσεις διαθέτοντας λιγότερα προϊόντα σε αλυσίδες, εφόσον δεν υπάρχουν τα απαραίτητα εχέγγυα ότι θα καλύψουν τις υποχρεώσεις τους.
Αλλαγές στα μερίδια αγοράς των κατασκευαστών
Οσον αφορά στην κατάταξη των κατασκευαστών προσωπικών υπολογιστών, υπήρξαν ορισμένες ανακατατάξεις, κυρίως σε όσους βρίσκονται από την τρίτη θέση και κάτω της πρώτης δεκάδας.
Αξιοσημείωτο είναι, πάντως, ότι οι μόνες εταιρείες που παρουσίασαν αύξηση των πωλήσεών τους σε ετήσια βάση ήταν η Dell (+35,4%), κυρίως επειδή τριπλασίασε τα επιτραπέζια συστήματα για εταιρικούς πελάτες που διέθεσε στην ελληνική αγορά, και η Sony. Η τελευταία κατάφερε, μάλιστα, να βρεθεί, για πρώτη φορά στην τέταρτη θέση της αγοράς των φορητών υπολογιστών, πιθανότατα επειδή διαθέτει πλέον στην αγορά περισσότερο προσιτά -όσον αφορά το κόστος απόκτησης- συστήματα. Σε κάθε περίπτωση, στην πρώτη θέση στο σύνολο της αγοράς προσωπικών υπολογιστών παραμένει η ΗΡ, οι πωλήσεις της οποίας αντιστοιχούν περίπου στο ένα τρίτο του συνολικού αριθμού των διατεθέντων μηχανημάτων. Δεύτερη είναι η Acer, μαζί με την Packard Bell καθώς οι συγκεκριμένες δύο μάρκες ανήκουν στον ίδιο όμιλο, ενώ τρίτη είναι η Toshiba.
Αξιοσημείωτη είναι, πάντως, η παρουσία τριών ελληνικών εταιρειών (Πλαίσιο, e-shop και Multirama) στην πρώτη δεκάδα.
Πηγή Ημερησία
Post Top Ad
Τρίτη 9 Νοεμβρίου 2010
Home
Unlabelled
Πτώση 40,4% στις πωλήσεις προσωπικών υπολογιστών