Ολοένα και περισσότερο μοιάζουν να περιορίζουν τις μετακινήσεις τους οι οδηγοί, υπό το βάρος της αρνητικής οικονομικής συγκυρίας. Τον Οκτώβριο, η μείωση της κατανάλωσης βενζίνης σε σχέση με πέρυσι έφθασε το 16%.
Σύμφωνα με...την εφημερίδα «Το Βήμα», μειώσεις κατανάλωσης καταγράφηκαν στο ντίζελ και στο μαζούτ, ενώ το πετρέλαιο θέρμανσης έχει σημαντική εποχικότητα τον Οκτώβριο, αφού αρχίζει η διάθεσή του με τη φθηνή τιμή.
Ωστόσο η χρήση του πετρελαίου θέρμανσης είναι στα περυσινά επίπεδα με ηπιότερες κλιματικές συνθήκες, γεγονός που σημαίνει ότι ποσότητες πετρελαίου θέρμανσης χρησιμοποιήθηκαν παρανόμως ως ντίζελ κίνησης. Η κρίση πάντως δεν έχει πλήξει τις μικρές εταιρείες πετρελαιοειδών, γεγονός που προκαλεί προβληματισμό σε παράγοντες μεγαλύτερων εμπορικών σημάτων. Οι τελευταίοι δεν διστάζουν να μιλήσουν για «κόλπα που κάνουν οι μικροί και επιβιώνουν, χωρίς να γνωρίζει κανείς το παρασκήνιο».
Σύμφωνα με στοιχεία από βενζινοπώλες και εταιρείες εμπορίας, από τον Ιανουάριο ως το τέλος Οκτωβρίου η κατανάλωση καυσίμων έχει υποχωρήσει 13% σε σχέση με το αντίστοιχο περυσινό δεκάμηνο. Πρόβλημα στην κατανάλωση υπάρχει από την αύξηση των τιμών η οποία οφείλεται αποκλειστικά στη μεγάλη φορολογική επιβάρυνση που σημειώθηκε εφέτος.
Το 2009 είχαν πουληθεί περίπου 2.000.000 τόνοι ντίζελ κίνησης και 2.800.000 τόνοι αμόλυβδης βενζίνης, ενώ το 2008 οι συνολικές πωλήσεις ήταν 2.500.000 τόνοι ντίζελ κίνησης και 3.000.000 τόνοι αμόλυβδης, δηλαδή σαφώς περισσότεροι από το 2009.
Οι παράγοντες της αγοράς εκτιμούν ότι για ολόκληρο το 2010 οι μεν πωλήσεις του ντίζελ κίνησης θα φθάσουν το πολύ τους 1.800.000 τόνους και της αμόλυβδης τους 2.500.000 τόνους.
Post Top Ad
Παρασκευή 5 Νοεμβρίου 2010
Home
Unlabelled
«Μαχαίρι» στις μετακινήσεις, ελέω κρίσης..