Ξεσηκωμός για τις νέες αυξήσεις στον ΟΑΣΘ - Greece-Salonika| Ενημέρωση και Άποψη

NEWSROOM

Post Top Ad

Σάββατο 11 Δεκεμβρίου 2010

Ξεσηκωμός για τις νέες αυξήσεις στον ΟΑΣΘ

Η τιμή του εισητηρίου ενδέχεται να φτάσει το 1 ευρώ!
  • Ο επιδοτούμενος αδρά απ΄το κράτος ΟΑΣΘ, σχεδιάζει να επιβαρύνει για άλλη μια φορά τις τσέπες όλων όσων δεν έχουν άλλη επιλογή για τις μετακινήσεις τους, σε μια πόλη 1 εκ.κατοίκων που δεν διαθέτει άλλο μέσο μαζικής μεταφοράς..
Εντονες αντιδράσεις προκαλούν οι επικείμενες αυξήσεις στις τιμές των εισιτηρίων του ΟΑΣΘ, από την Πρωτοχρονιά.
Το ποσοστό των αυξήσεων μπορεί.. να μην έχει «κλειδώσει» ακόμη, αλλά, σύμφωνα με όλες τις ενδείξεις, θα είναι αρκετά «τσουχτερό». Οι εργαζόμενοι στον ΟΑΣΘ, πάντως, την προσεχή Τετάρτη μετέχουν στην 24ωρη απεργία που κήρυξε η ΓΣΕΕ και οι μετακινήσεις θα γίνονται με ελάχιστα λεωφορεία στα οποία θα υπάρχει προσωπικό ασφαλείας.

Ο ΟΑΣΘ ζητά η τιμή του απλού εισιτηρίου, με το οποίο θα μπορεί να γίνεται μόνο μία ακύρωση, να φτάσει στα 0,90 λεπτά ή στο 1 ευρώ, ενώ μία μετεπιβίβαση (δύο ακυρώσεις) θα μπορεί να γίνεται μόνο με εισιτήριο διάρκειας 90 λεπτών της ώρας, το οποίο θα κοστίζει 1,20 ευρώ. Δηλαδή, για έναν κάτοικο Περαίας, για παράδειγμα, το κόστος μετάβασής του στη Θεσσαλονίκη με τα λεωφορεία του ΟΑΣΘ θα διπλασιαστεί! Η προτεινόμενη αύξηση σε σχέση με την τιμή του εισιτηρίου που ίσχυε μέχρι τις 30 του περασμένου Απριλίου, είναι 140%! Εκπτωση προβλέπεται, σε ποσοστό 50%, πέρα από τους μαθητές και τους φοιτητές, για τους ανέργους και τους ηλικιωμένους άνω των 65 ετών.

Σε κάθε περίπτωση τις τελικές αποφάσεις σχετικά με τις αυξήσεις θα τις πάρει το υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων. Ο τομέαρχης Μεταφορών της ΝΔ, Σταύρος Καλαφάτης, τονίζει ότι «το αστικό λεωφορείο πρέπει να είναι φτηνό, γιατί αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της ζωής της Θεσσαλονίκης. Η κυβέρνηση και η διοίκηση του ΟΑΣΘ οφείλουν να επανεξετάσουν τη στάση τους».

Αντιδράσεις

«Αυξήσεις στα εισιτήρια του ΟΑΣΘ, αυξήσεις στα διόδια, κατάργηση του δώρου Χριστουγέννων, μείωση μισθών και συντάξεων, όλα συντελούν στο να μην έχει χρήματα ο κόσμος, να μην υπάρχει ανάπτυξη, να μην γίνονται αγορές, να μην κινείται το χρήμα, η αγορά να καταρρέει», αναφέρει ο πρόεδρος του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης, Μιχάλης Ζορπίδης.

«Αυτοί που την πληρώνουν είναι οι εργαζόμενοι και οι χαμηλόμισθοι, οι οποίοι και αναγκάζονται να κυκλοφορούν με τα μέσα μαζικής μεταφοράς», σημειώνει ο πρόεδρος του Κέντρου Προστασίας Καταναλωτών, Νίκος Τσεμπερλίδης.

«Ο ΟΑΣΘ δείχνει για μία ακόμη φορά την κοινωνική του αναλγησία. Επιχείρησε το Μάιο την αύξηση της τιμής του εισιτηρίου κατά 100% και το Σεπτέμβριο προσπάθησε να καταργήσει τα νυχτερινά δρομολόγια. Και στις δύο περιπτώσεις βρήκε απέναντί του τους ενεργούς πολίτες της Θεσσαλονίκης που ακύρωσαν τα σχέδιά του. Οι πολίτες θα απαντήσουν και θα νικήσουν όπως και στις δύο προηγούμενες περιπτώσεις», υπογραμμίζει ο συντονιστής των επιτροπών «Ακρίβεια – Στοπ” Θεσσαλονίκης, Γιώργος Θεοδωρόπουλος.

Οι φοιτητές

«Από τη στιγμή που ο φοιτητής ήδη επιβαρύνεται με μεγάλο κόστος για τις σπουδές του, δεν πρέπει να υπάρξει καμία νέα αύξηση στα εισιτήρια του ΟΑΣΘ. Το λεωφορείο είναι είδος καθημερινής ανάγκης. Οποιαδήποτε αύξηση δημιουργεί προβλήματα», σημειώνει ο εκπρόσωπος της ΠΑΣΠ ΑΕΙ Θεσσαλονίκης, Λάζαρος Πίτκας.

«Δε δεχόμαστε καμία νέα αύξηση στα εισιτήρια, διότι είναι κάτι που δεν έχει λογική. Στη Θεσσαλονίκη το λεωφορείο αποτελεί το μοναδικό μέσο μεταφοράς. Η επικείμενη αύξηση αποτελεί ένα ακόμη μέτρο της κυβέρνησης, το οποίο θα είναι καταστροφικό για τους φοιτητές», υπογραμμίζει ο υπεύθυνος της ΔΑΠ – ΝΔΦΚ Θεσσαλονίκης, Βασίλης Γεωργιάδης.
πηγή Αγγελιοφόρος
Bookmark and Share