Η Google και πάλι στο «στόχαστρο» της Κομισιόν - Greece-Salonika| Ενημέρωση και Άποψη

NEWSROOM

Post Top Ad

Πέμπτη 2 Δεκεμβρίου 2010

Η Google και πάλι στο «στόχαστρο» της Κομισιόν

Για κατάχρηση της δεσπόζουσας θέσης της στην αγορά και παραβίαση της αντιμονοπωλιακής νομοθεσίας της Ε.Ε, η Google θα βρεθεί στο «μικροσκόπιο» της Koμισιόν, υπό την απειλή ενός εξοντωτικού προστίμου

Τη διεξαγωγή έρευνας για να διαπιστωθεί αν η Google...παραβιάζει την αντιμονοπωλιακή νομοθεσία και κάνει κατάχρηση της δεσπόζουσας θέσης της στην αγορά, υποβαθμίζοντας σκόπιμα του ανταγωνιστές της στα αποτελέσματα της διαδικτυακής μηχανής αναζήτησής της, ανακοίνωσε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή.
Η έρευνα θα πραγματοποιηθεί με αφορμή τις καταγγελίες που υπέβαλαν πριν από εννέα μήνες η βρετανική υπηρεσία σύγκρισης τιμών Foundem και η γαλλικός ιστότοπος νομικών υπηρεσιών ejustice.fr, ότι η Google σκόπιμα υποβιβάζει την εμφάνιση των ιστοσελίδων τους στα αποτελέσματα των διαδικτυακών αναζητήσεών της, επειδή παρέχουν ανταγωνιστικές προς αυτήν υπηρεσίες.

Καταγγελία
Σε καταγγελία προέβη και η υπηρεσία σύγκρισης τιμών Ciao, που ανήκει στη Microsoft, η οποία γνωρίζει από «πρώτο χέρι» τη σκληρότητα των κοινοτικών αρχών σε ανάλογα θέματα, καθώς πριν από λίγα χρόνια είχε κριθεί ένοχη για αντιμονοπωλιακές πρακτικές και της είχε επιβληθεί πρόστιμο-μαμούθ ύψους σχεδόν 900 εκατ. ευρώ. Η Κομισιόν γνωστοποίησε με ανακοίνωσή της ότι «θα ερευνήσει αν η Google κάνει κατάχρηση της δεσπόζουσας θέσης της στην αγορά της online αναζήτησης, υποβιβάζοντας σκόπιμα στα αποτελέσματα των αναζητήσεών της ανταγωνιστικές υπηρεσίες».

Ο επίτροπος Ανταγωνισμού, Χοακίν Αλμούνια, έσπευσε ωστόσο να καταστήσει σαφές ότι η διεξαγωγή έρευνας για το θέμα δεν συνεπάγεται αναγκαστικά και «πρόβλημα» με τις επιχειρηματικές πρακτικές που ακολουθεί η Google. Χαρακτήρισε μάλιστα «πρόωρο» οποιοδήποτε τέτοιο συμπέρασμα, στην παρούσα φάση. Από την πλευρά της η Google υπεραμύνθηκε των πρακτικών και μεθόδων που χρησιμοποιεί στις διαδικτυακές αναζητήσεις, αλλά δεσμεύθηκε να συνεργασθεί με τις αρμόδιες κοινοτικές αρχές, αφήνοντας ανοιχτό «παράθυρο» για «περιθώρια βελτίωσης» στον τρόπο λειτουργίας των υπηρεσιών της. «Δημιουργήσαμε την Google για τους χρήστες και όχι για τις ιστοσελίδες και η κατάταξή τους από τη φύση της δυσαρεστεί ορισμένες υπηρεσίες», δήλωσε εκπρόσωπος της εταιρείας.

«Ωστόσο, σε όλες τις περιπτώσεις υπάρχουν επιτακτικοί λόγοι για τη χαμηλή τους κατάταξη βάσει των αλγορίθμων μας», συμπλήρωσε χαρακτηριστικά. Στο πλαίσιο της έρευνας, η Κομισιόν θα εξετάσει και καταγγελίες για περιορισμούς αποκλειστικής συνεργασίας της Google με τους διαφημιστικούς της εταίρους, βάσει των οποίων αυτοί δεν δικαιούνται να περιλαμβάνουν στις ιστοσελίδες τους διαφημίσεις -κυρίως προϊόντων λογισμικού και πληροφορικής- ανταγωνιστών της, με στόχο το κλείσιμο των ανταγωνιστικών μηχανών αναζήτησης.

Παραχωρήσεις
Ερευνα, θα διεξαχθεί και για να διαπιστωθεί αν επιβάλλονται περιορισμοί στη μεταφορά δεδομένων διαφημιστικού χαρακτήρα σε ανταγωνιστικές online διαφημιστικές πλατφόρμες. Αναλυτές της αγοράς προεξοφλούν ότι η Google, που υφίσταται αντίστοιχη έρευνα και στις ΗΠΑ, θα αναγκαστεί να προβεί σε «παραχωρήσεις», προκειμένου να μην εμπλακεί σε μια πολυετή δεκαετία και να μη βρεθεί αντιμέτωπη με την επιβολή ενός εξοντωτικού προστίμου.
Η Κομισιόν έχει δικαίωμα να επιβάλει πρόστιμα που ανέρχονται έως και το 10% των εταιρικών εσόδων για παραβίαση της κοινοτικής νομοθεσίας. Μέχρι στιγμής, το υψηλότερο πρόστιμο που έχει επιβάλει, ύψους 1,06 δισ. ευρώ, είναι στην Intel για κατάχρηση της κυρίαρχης θέσης της στην αγορά.
Bookmark and Share