Με... ψιλά γράμματα και κρυμμένο σε μια τροποποίηση υφιστάμενου νόμου επιχειρεί το υπουργείο Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων να κλείσει το πακέτο της Εγνατίας Οδού.
Αρχικά η κυβέρνηση επικαλούμενη το μνημόνιο, βρήκε χώρο να... τρυπώσει διατάξεις βάσει των οποίων είναι εφικτή η κατ' ανάθεσιν επέκταση των υφιστάμενων συμβάσεων παραχώρησης για το «Ελευθέριος Βενιζέλος», την Αττική Οδό αλλά και η εκχώρηση της Εγνατίας Οδού σε ιδιωτικές κοινοπραξίες.
Μόλις στις 2 Φεβρουαρίου «ξαναχτύπησε», αυτή τη φορά συμπεριλαμβάνοντας στο άρθρο 33 (τροποποιήσεις του ν. 3.212.2003) παράγραφο σύμφωνα με την οποία «οι αρμοδιότητες της εταιρείας Εγνατία Οδός, που προβλέπονται στις παραγράφους 3 και 4, αφορούν και τους κάθετους άξονες, όπως προσδιορίζονται ειδικότερα με απόφαση του ΥΥΜ και Δ».
Πρακτικά δηλαδή με το... μέλλον της Εγνατίας Οδού, την οποία κάποιοι στην κυβέρνηση επιδιώκουν να παραχωρήσουν σε ιδιώτες, συνδέονται και όλοι οι κάθετοι άξονες της. Συμπτωματικά οι διατάξεις για την εκχώρηση της Εγνατίας προωθούνται σε μια περίοδο που κυβέρνηση και κοινοπραξίες αξιοποιώντας ως αφορμή την εξάπλωση του κινήματος «δεν πληρώνω» σχεδιάζουν αναθεώρηση των συμβάσεων παραχώρησης.
Αναθεώρηση, που φέρεται να αφήνει ανοιχτό... παράθυρο στην επιμήκυνση του χρόνου λειτουργίας-εκμετάλλευσης από τους ιδιώτες -αλλά και νέες αυξήσεις διοδίων και, το κυριότερο, πρόσθετες εμπορικές χρήσεις στο σύνολο του δικτύου.
Post Top Ad
Τρίτη 8 Φεβρουαρίου 2011
Home
Unlabelled
Εγνατία: Στα... μουλωχτά οι παράδρομοι