Παρελθόν για τη ΔΕΗ τα χρυσά κέρδη του 2009
Νέα εποχή σηματοδοτεί ο ανταγωνισμός στην αγορά ηλεκτρικής ενέργειας για τη ΔΕΗ, όπως φαίνεται και από την χθεσινή ανακοίνωση της εταιρείας προς το...χρηματιστήριο για τις προβλέψεις της σχετικά με το τρέχον έτος.
Το Δ.Σ. της επιχείρησης προχώρησε στην έγκριση του προϋπολογισμού για το 2011, με τα προσδοκώμενα έσοδα από πωλήσεις ηλεκτρισμού φέτος να μην ξεπερνούν τα 5,8 δισ. ευρώ, ενώ το περιθώριο EBITDA να κυμαίνεται στο 24%, δηλαδή κοντά στα 1,39 δισεκατομμύρια ευρώ.
Τα παραπάνω νούμερα παραπέμπουν σε επιδόσεις προ διετίας και δείχνουν ότι η εταιρεία έχει εισέλθει πλέον σε μια νέα περίοδο που δεν επηρεάζεται μόνο από την κρίση- και επομένως τη μείωση στην κατανάλωση ηλεκτρισμού- αλλά και από τη δυναμική παρουσία ανταγωνιστών της. Οι δύο πιο σημαντικοί, η Energa της οικογένειας Φλώρου και η Aegean του ομίλου Μελισσανίδη, της έχουν αποσπάσει το τελευταίο χρόνο πάνω από 65.000 «ρολόγια», ένα μερίδιο διόλου ευκαταφρόνητο, της τάξης του 5%.
Χαρακτηριστικό των παραπάνω είναι και ότι τα καθαρά κέρδη 9μήνου του 2010 έκλεισαν στα 520 εκατ. ευρώ- θυμίζουμε ότι το 2008 είχε κλείσει… στα 693 εκ. ευρώ- και η «προσγείωση» της κερδοφορίας αναμένεται να επιβεβαιωθεί το Μάρτιο, όταν και θα ανακοινώσει τα αποτελέσματα του 2010.
Εκτός από τους ανταγωνιστές της, φέτος έχει να αντιπαλέψει και τους εξωγενείς παράγοντες. Δεν είναι τυχαία η αναφορά της στην ανακοίνωση για το 2011, πως ο υπολογισμός των μεγεθών έχει γίνει με την παραδοχή ότι η τιμή του πετρελαίου μπρεντ θα είναι στα 96 δολ. και η ισοτιμία του ευρώ/δολαρίου στο 1,25. Ούτε, ότι «τα έσοδά της επηρεάζονται από τις τιμές του πετρελαίου, φυσικού αερίου, ηλεκτρικής ενέργειας και δικαιωμάτων διοξειδίου του άνθρακα».
Τα όπλα των ανταγωνιστών της…
Τα τιμολόγια της ΔΕΗ, όπως ισχύουν από 1ης Ιανουαρίου, μετά την αναδιάρθρωσή τους, αφήνουν περιθώρια στους ανταγωνιστές της, με κυριότερους την για παροχή εκπτώσεων. Τόσο η Energa όσο και η Aegean, έχουν δημιουργήσει καινούργια «προϊόντα», τα οποία, εάν ο καταναλωτής κάνει καλή διαχείριση του χρόνου και του «προφίλ» του, έχει σημαντικό όφελος. Πρόκειται για «πακέτα» που μοιάζουν με εκείνα που συναντώνται στην αγορά των τηλεπικοινωνιών και βασίζονται στην προαγορά ενέργειας σε ελκυστική τιμή. Δηλαδή ο πελάτης, ανάλογα με το «προφίλ» του και το ρεύμα που καταναλώνει συνήθως στο τετράμηνο, προαγοράζει τις αντίστοιχες κιλοβατώρες σε τιμή χαμηλότερη από την αντίστοιχη της ΔΕΗ σε ποσοστά μέχρι και 20%. Εάν χρειαστεί να «κάψει» παραπάνω ρεύμα, το αγοράζει σε τιμή πάνω κάτω ίδια με της ΔΕΗ.
Περιμένουν…
Φυσικά, το 2011 η ΔΕΗ δεν θα έχει να ανταγωνιστεί μόνο τις δύο προαναφερθείσες εταιρείες, αλλά και τους μεγάλους καθετοποιημένους ομίλους που, όπως οι ίδιοι λένε, φέτος θα μπουν επίσης στη λιανική. Προς το παρόν, εταιρείες συνδεδεμένες με ισχυρούς παραγωγικούς ενεργειακούς παίκτες (ELPEDISON, Μυτιληναίος, ΗΡΩΝ, κ.λπ.) επιλέγουν να κρατήσουν στάση αναμονής μέχρι να ξεκαθαρίσει συνολικά το ηλεκτρικό τοπίο (όχι μόνον σε επίπεδο τιμολογίων). Και εστιάζουν το ενδιαφέρον τους, όσον αφορά στη λιανική, στο πεδίο των επαγγελματικών και επιχειρηματικών συνδέσεων.
Γιώργος Φιντικάκης
Post Top Ad
Τρίτη 8 Φεβρουαρίου 2011
Home
Unlabelled
Χρονιά ανακατατάξεων στην αγορά ηλεκτρισμού