Στο κενό πέφτει ο νόμος για τη μη πληρωμή διοδίων - Greece-Salonika| Ενημέρωση και Άποψη

NEWSROOM

Post Top Ad

Δευτέρα 21 Μαρτίου 2011

Στο κενό πέφτει ο νόμος για τη μη πληρωμή διοδίων

Ουδόλως εφαρμόζεται ο νόμος που μετέτρεψε σε παράβαση του ΚΟΚ την άρνηση πληρωμής διοδίων. Αυτό καταγγέλλουν στελέχη των κοινοπραξιών που κατασκευάζουν και εκμεταλλεύονται τους πέντε αυτοκινητόδρομους της Ελλάδας..

Αιτία η παντελής απουσία της...Τροχαίας, η οποία δεν βεβαιώνει τις παραβάσεις, με αποτέλεσμα να καθίστανται απροστάτευτοι οι σταθμοί διοδίων.

Τα ανωτέρω ισχυρίζονται στελέχη της κοινοπραξίας «Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου», με επικεφαλής τον γενικό διευθυντή Δημήτρη Γκατζώνη, ο οποίος υπερθεμάτισε ως προς την έκνομη συμπεριφορά των μεταφορικών εταιρειών. «Κάποιοι εξακολουθούν να απαξιώνουν το έργο και να μην πληρώνουν διόδια, ενώ απολαμβάνουν τις υπηρεσίες, την ασφάλεια και την ταχύτητα του αυτοκινητοδρόμου», ανέφερε ο κ. Γκατζώνης, στα πλαίσια δημοσιογραφικής ξενάγησης στη σήραγγα των Τεμπών.

«Οι απώλειες στα διόδια είναι της τάξης του 20%-30%. Επιπλέον, μία στις δύο νταλίκες που δεν πληρώνει διόδια έχει ξένες πινακίδες», συμπλήρωσε ο γενικός διευθυντής της κοινοπραξίας, εκφράζοντας την ελπίδα ότι «σύντομα, με την εφαρμογή του νόμου, το φαινόμενο θα εξαλειφθεί».

Πλέον, στον κλάδο των οδικών μεταφορέων αποτελεί κοινή πρακτική η ελεύθερη διέλευση των φορτηγών από τους σταθμούς διοδίων. Διαδεδομένη μέθοδο αποτελεί η βίαιη απώθηση των προστατευτικών μπαρών με τον τράκτορα του φορτηγού, κυρίως στη λωρίδα του e-pass (ηλεκτρονικά διόδια).

Οι οδηγοί μεγάλων φορτηγών, με ελληνικές αλλά και ξένες πινακίδες, συνεχίζουν να μην πληρώνουν διόδια, δημιουργώντας τεράστια ανησυχία στις εταιρείες διαχείρισης των αυτοκινητοδρόμων, καθότι οι ανωτέρω επαγγελματίες λογίζονται ως η κυριότερη πηγή εσόδων.

Η άρνηση της πληρωμής διοδίων, σύμφωνα με τροπολογία που κατατέθηκε στο ν/σ για τον ΟΑΣΑ, βεβαιώνεται από την αρμόδια αστυνομική υπηρεσία και συνεπάγεται την επιβολή διοικητικού προστίμου 200 ευρώ, αλλά και δυνητικά την αφαίρεση της άδειας οδήγησης και της άδειας κυκλοφορίας και πινακίδων για 20 ημέρες.

Αποζημίωση

Η διατήρηση, έστω και με μικρότερη δυναμική, του φαινομένου «Δεν πληρώνω» συζητείται στο πλαίσιο των διαπραγματεύσεων των κατασκευαστικών εταιρειών με το Υπουργείο Υποδομών για τη μείωση των διοδίων.

Η μείωση, η οποία συνεπάγεται την τροποποίηση των συμβάσεων παραχώρησης, έφερε στο προσκήνιο πολλά ανοιχτά μέτωπα των εταιρειών με την Πολιτεία.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί ο «ανενεργός» σταθμός διοδίων στο Κλειδί (Αιγίνιο) που διαχειρίζεται ο «Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου» (τμήμα Μαλιακός - Κλειδί). Ο εν λόγω σταθμός, αν και έχει κατασκευαστεί από τα τέλη του 2009, δεν λειτουργεί, κατόπιν αιτήματος του Δημοσίου, από το οποίο η κοινοπραξία αιτείται περί τα 10 εκατ. ευρώ για διαφυγόντα έσοδα. Μέχρι τώρα το Δημόσιο δεν έχει δώσει ούτε ένα ευρώ στην κοινοπραξία, όπως ισχυρίζεται ο γενικός της διευθυντής Δημήτρης Γκατζώνης.

Ωστόσο, η κοινοπραξία «Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου» προτίθεται να λειτουργήσει τρεις νέους σταθμούς διοδίων ως τα τέλη του 2011. Η εταιρεία κατασκευής και εκμετάλλευσης του οδικού άξονα Μαλιακός - Κλειδί κινείται στην κατεύθυνση κατασκευής τριών ακόμη πλευρικών σταθμών διοδίων (Λεπτοκαρυά, Πλαταμώνας, Ευαγγελισμός), έναντι δυο που λειτουργούν σήμερα (Γυρτώνη, Μακρυχώρι).

Αντίθετα, η κοινοπραξία δεν πρόκειται να προχωρήσει στην κατασκευή περαιτέρω μετωπικών σταθμών, οι οποίοι ανέρχονται σήμερα σε έξι (Πελασγία, Μοσχοχώρι, Μακρυχώρι, Πυργετός, Λεπτοκαρυά, Κλειδί). Μόλις ολοκληρωθούν πλήρως τα έργα, ο «Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου» θα διαθέτει έξι μετωπικούς και πέντε πλευρικούς σταθμούς διοδίων.

Πηγή εφημερίδα Ισοτιμία,20/3/2011.
Bookmark and Share