«Χάος» και «μπάχαλο» στα οικονομικά του Δήμου Θεσσαλονίκης - Greece-Salonika| Ενημέρωση και Άποψη

NEWSROOM

Post Top Ad

Τετάρτη 16 Μαρτίου 2011

«Χάος» και «μπάχαλο» στα οικονομικά του Δήμου Θεσσαλονίκης

«Χάος» και «μπάχαλο» επικρατούσε στη διαχείριση των οικονομικών του Δήμου Θεσσαλονίκης επί διοικήσεων του Βασίλη Παπαγεωργόπουλου, δήλωσαν ο δήμαρχος Γιάννης Μπουτάρης και ο αντιδήμαρχος Ανάπτυξης και Διαχείρισης Οικονομικών Πόρων, Χασδάι Καπόν, οι οποίοι... έδωσαν κοινή συνέντευξη Τύπου και παρουσίασαν στοιχεία για την οικονομική κατάσταση του Δήμου.
Όπως επισήμαναν, δεν υπήρχε μηχανογραφημένο διπλογραφικό λογιστικό σύστημα, το Ταμείο του Δήμου έκλεινε κάθε χρόνο με «καρφωτές» λογιστικές εγγραφές, βρέθηκαν τιμολόγια που δεν είχαν καταχωριστεί, δεν υπήρχε Μητρώο και Σύστημα Παρακολούθησης Παγίων Στοιχείων ούτε μηχανογραφημένο σύστημα παρακολούθησης των αποθηκών. Μέχρι και σήμερα είναι αδύνατη η συμφωνία του Ταμείου με την πραγματικότητα.
Πλήθος πλασματικών υπερωριών δίνονταν σε ημέτερους και το 2010 ανήλθαν σε 9.000.000 ευρώ σε ένα σύνολο μισθοδοσίας 90.000.000 ευρώ. Στην εταιρεία που έχει τα δημοτικά μέσα ενημέρωσης δόθηκαν υπερωρίες ύψους 390.000 ευρώ το 2010.
Επί σειρά ετών, ο Δήμος καταστρατηγούσε φορολογικές διατάξεις και δεν απέδιδε -ως ώφειλε- ΦΠΑ για προσφορά υπηρεσιών (Γυμναστήρια, Ωδεία κ.λπ.) με αποτέλεσμα να επίκειται η επιβολή προστίμων που μαζί με τις οφειλές μπορεί να ανέλθουν σε εκατομμύρια ευρώ. Η Δημοτική Κοινωφελής Επιχείρηση (ΔΗΚΕΘΕ) δεν υπέβαλε δηλώσεις ΦΠΑ 80.000 ευρώ στο τέλος του 2010, στην Κοινωφελή Επιχείρηση Τεχνών και 'Αθλησης (ΚΕΤΑ) υπάλληλοι είναι απλήρωτοι πάνω από 4 μήνες, στα πέντε ΚΑΠΗ υπάρχουν συσσωρευμένα χρέη προς προμηθευτές, χωρίς κανείς να εξηγεί πώς προέκυψαν, ο Δήμος παρακρατούσε παρανόμως επιχορηγήσεις της κυβέρνησης για τη λειτουργία φορέων κοινωνικής μέριμνας και υπάρχουν τελεσίδικες αποφάσεις δικαστηρίων για καταβολή οφειλών στους μουσικούς της Συμφωνικής Ορχήστρας και στους δασκάλους του Ωδείου.

Η εικόνα για τα χρέη του Δήμου είναι η εξής: ο Δήμος Θεσσαλονίκης χρωστάει 35.000.000 ευρώ σε προμηθευτές, 42.000.000 σε Τράπεζες, σε 51.400.000 υπολογίζεται η υπεξαίρεση στην Ταμειακή Υπηρεσία, σε 17.000.000 τα πρόστιμα της Εφορίας, σε 1.500.000 προς μουσικούς και μένει να υπολογιστεί το χρέος από το ΦΠΑ. Τα συνολικό χρέος είναι 146.900.000 ευρώ.

Για τον προϋπολογισμό του 2011 ο δήμαρχος και ο αντιδήμαρχος τόνισαν ότι θα είναι για πρώτη φορά ισοσκελισμένος και πραγματικός. Δεν θα ξεπεράσει τα 200.000.000 ευρώ, θα είναι κατά 40% χαμηλότερος από τον περσινό που ήταν 320.000.000 και εκτελέστηκαν τα 247.000.000 ευρώ. Όπως είπε ο κ. Καπόν, θα περιλαμβάνει έσοδα που μπορούν να εισπραχθούν και όχι έσοδα αποκυήματα επιστημονικής φαντασίας.

Η νέα διοίκηση του Δήμου θα διεκδικήσει δικαστικά την επιστροφή υπερωριών που καταβλήθηκαν παράνομα, θα παραστεί ως πολιτική αγωγή στις δίκες που θα γίνουν και θα εξετάσει το ενδεχόμενο να κινηθεί εναντίον προσώπων σε βάρος των οποίων θα ασκηθούν διώξεις για το σκάνδαλο της υπεξαίρεσης ή άλλες παράνομες πράξεις, ενώ θα προσφύγει και εναντίον της εταιρείας ορκωτών λογιστών που είχε την ευθύνη ελέγχου των οικονομικών του Δήμου.

Η αποτροπή κατασχέσεων σε βάρος του Δήμου από προμηθευτές που δεν έχουν πληρωθεί κι έκαναν αγωγές, είναι η καθημερινότητα του επισήμανε ο αντιδήμαρχος και πρόσθεσε πως εξαιτίας αυτής της κατάστασης ο Δήμος δεν μπορεί να παραλάβει ούτε να πουλήσει ακίνητα.

Παράλληλα, η δημοτική αρχή διεκδικεί από την κυβέρνηση να υπάρξει ρύθμιση για τις οφειλές προς την Εφορία και τα πρόστιμα που έχουν επιβληθεί.

«Η κληρονομιά μας στα οικονομικά του Δήμου αποτελεί και πρόβλημα και ευκαιρία», είπε ο κ. Μπουτάρης και πρόσθεσε: «Το πρόβλημα έχει δύο συνιστώσες. Η μία είναι της διαφθοράς στη διαχείριση του δημοσίου χρήματος και η άλλη η αδιαφορία στη διαχείρισή του. Τα οικονομικά του Δήμου ζημιώθηκαν διπλά. Από πρόθεση σε περιπτώσεις υπεξαιρέσεων και από έλλειψη προθέσεως, διότι αγνόησε συστηματικά τις διά νόμου υποχρεώσεις του».

Μπροστά σε αυτή την κατάσταση η νέα διοίκηση του Δήμου θα είναι έτοιμη στις αρχές Απριλίου για την πλήρη λειτουργία μηχανογραφημένου διπλογραφικού λογιστικού συστήματος και μέχρι τα τέλη Μαρτίου θα υπάρξει πλήρης συμφωνία του λογιστικού με το ταμειακό υπόλοιπο. Σήμερα στα ταμεία του Δήμου υπάρχουν 16.000.000 ευρώ.

Αλλάζει ο τρόπος χορήγησης υπερωριών και θα μειωθούν στο 1/3 της περσινής χρονιάς. Στο πλαίσιο της περικοπής των υπερωριών εξετάζεται και το μέτρο να μη γίνονται κηδείες τις Κυριακές.

Ο Δήμος βρίσκεται σε διαδικασία πρόσληψης συμβούλου για τη δημιουργία νέου οργανισμού και συγχωνεύσεις νομικών προσώπων και δημοτικών επιχειρήσεων
Bookmark and Share