Ηλεκτρονικό φακέλωμα προωθεί το υπουργείο Οικονομικών για όλους όσους έχουν οφειλές στο Δημόσιο, σε Ασφαλιστικά Ταμεία, Δήμους και κάθε άλλο φορέα του δημοσίου, καθώς...επίσης και για κάθε συναλλαγή που πραγματοποιούν οι πολίτες με επιχειρήσεις ή δημόσιους φορείς.
Πρόκειται στην ουσία για ένα ηλεκτρονικό «Τειρεσία» που θα αφορά τα 700.000 και πλέον φυσικά και νομικά πρόσωπα με ληξιπρόθεσμες οφειλές (32 δισ. ευρώ εκ των οποίων μόνο τα 8-10 δισ. ευρώ είναι εισπράξιμα), αλλά και τις 98.854 επιχειρήσεις και αυτασφάλιστους που εκτιμάται ότι είναι μη ενήμεροι.
Τα παραπάνω προβλέπει έργο προϋπολογισμού 44.895 ευρώ, στην προκήρυξη του οποίου προχωρά η Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων (ΓΓΠΣ), με χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ, και με τρεις στόχους: Ηλεκτρονική υπηρεσίας ελέγχου οφειλών προς το κράτος, Ηλεκτρονικό έλεγχο συναλλαγών, και Εξ αποστάσεως εξυπηρέτηση πολιτών και επιχειρήσεων.
Τα στοιχεία όλων των υπόχρεων μαζί με τις ληξιπρόθεσμες οφειλές τους θα καταχωρηθούν σε μια κεντρική βάση δεδομένων που θα ενημερώνεται συνεχώς με όσους έχουν χρέη, αρχικά προς το Δημόσιο, και μελλοντικά προς τα Ασφαλιστικά Ταμεία, Δήμους, κ.ά.
Ε- έλεγχος οφειλών του Δημοσίου
Καταρχήν δημιουργείται μια βάση, μέσω της οποίας ο κάθε φορέας του Δημοσίου θα μπορεί να αναζητά συγκεντρωτικά στοιχεία ενημερότητας για το σύνολο των οφειλών ενός υπόχρεου. Στην ουσία δημιουργείται «ηλεκτρονική υπηρεσία μιας στάσης» για την παροχή των απαραίτητων στοιχείων. Έτσι θα μειωθεί αισθητά ο χρόνος συγκέντρωσης στοιχείων ενημερότητας αφού η διάθεσή τους θα γίνεται από ένα κεντρικό σημείο. Μέσω του συστήματος θα παρακολουθείται η ανταπόκριση των οφειλετών (πόσες φορές εστάλη ειδοποίηση, αν ο οφειλέτηςανταποκρίθηκε ή όχι). Ο οφειλέτης θα ειδοποιείται για να διακανονίσει την οφειλή του με SMS ή με e-mail. Μάλιστα με το κλείσιμο της οφειλής τους θα λαμβάνουν ένα ειδοποιητήριο («thank you letter”).
Ηλεκτρονικά τιμολόγια
Ταυτόχρονα δημιουργείται υπηρεσία για να κατηγοριοποιήσει τις συναλλαγές που γίνονται ηλεκτρονικά μεταξύ επιχειρήσεων και Δημοσίου, επιχειρήσεων και πολιτών, κλπ. Στόχος είναι το μέτρο να επεκταθεί ακόμη και στις αποδείξεις λιανικής, διευκολύνοντας έτσι και τις διαδικασίες ελέγχου. Σήμερα τη λύση της ηλεκτρονικής τιμολόγησης έχουν υιοθετήσει 3.000 επιχειρήσεις, αλλά ο όγκος των συναλλαγών αυξάνεται συνεχώς και από μόλις 100.000 τιμολόγια το 2004, ξεπερνούν τα 5-6 εκατομμύρια το χρόνο. Όταν υιοθετηθεί καθολικά το μέτρο, θααπλουστεύσει πολύ τις διαδικασίες αφού κάθε έτος εκδίδονται 100 εκατ. τιμολόγια πανελλαδικά. Σύμφωνα με έρευνα του Πανεπιστημίου του Ανοβέρου η μετατροπή σε ηλεκτρονική μορφή των 30 δισ. τιμολογίων πανευρωπαϊκά, θα οδηγούσε σε εξοικονόμηση κόστους κατά 135 δισ. ευρώ Ειδικά στην Ελλάδα, θα μπορούσε να οδηγήσει σε μείωση 75% των διαχειριστικών δαπανών των επιχειρήσεων (ακόμη και άνω των 10 ευρώ ανά τιμολόγιο), διευκολύνοντας τις διασταυρώσεις.
Πρόκειται στην ουσία για ένα ηλεκτρονικό «Τειρεσία» που θα αφορά τα 700.000 και πλέον φυσικά και νομικά πρόσωπα με ληξιπρόθεσμες οφειλές (32 δισ. ευρώ εκ των οποίων μόνο τα 8-10 δισ. ευρώ είναι εισπράξιμα), αλλά και τις 98.854 επιχειρήσεις και αυτασφάλιστους που εκτιμάται ότι είναι μη ενήμεροι.
Τα παραπάνω προβλέπει έργο προϋπολογισμού 44.895 ευρώ, στην προκήρυξη του οποίου προχωρά η Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων (ΓΓΠΣ), με χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ, και με τρεις στόχους: Ηλεκτρονική υπηρεσίας ελέγχου οφειλών προς το κράτος, Ηλεκτρονικό έλεγχο συναλλαγών, και Εξ αποστάσεως εξυπηρέτηση πολιτών και επιχειρήσεων.
Τα στοιχεία όλων των υπόχρεων μαζί με τις ληξιπρόθεσμες οφειλές τους θα καταχωρηθούν σε μια κεντρική βάση δεδομένων που θα ενημερώνεται συνεχώς με όσους έχουν χρέη, αρχικά προς το Δημόσιο, και μελλοντικά προς τα Ασφαλιστικά Ταμεία, Δήμους, κ.ά.
Ε- έλεγχος οφειλών του Δημοσίου
Καταρχήν δημιουργείται μια βάση, μέσω της οποίας ο κάθε φορέας του Δημοσίου θα μπορεί να αναζητά συγκεντρωτικά στοιχεία ενημερότητας για το σύνολο των οφειλών ενός υπόχρεου. Στην ουσία δημιουργείται «ηλεκτρονική υπηρεσία μιας στάσης» για την παροχή των απαραίτητων στοιχείων. Έτσι θα μειωθεί αισθητά ο χρόνος συγκέντρωσης στοιχείων ενημερότητας αφού η διάθεσή τους θα γίνεται από ένα κεντρικό σημείο. Μέσω του συστήματος θα παρακολουθείται η ανταπόκριση των οφειλετών (πόσες φορές εστάλη ειδοποίηση, αν ο οφειλέτηςανταποκρίθηκε ή όχι). Ο οφειλέτης θα ειδοποιείται για να διακανονίσει την οφειλή του με SMS ή με e-mail. Μάλιστα με το κλείσιμο της οφειλής τους θα λαμβάνουν ένα ειδοποιητήριο («thank you letter”).
Ηλεκτρονικά τιμολόγια
Ταυτόχρονα δημιουργείται υπηρεσία για να κατηγοριοποιήσει τις συναλλαγές που γίνονται ηλεκτρονικά μεταξύ επιχειρήσεων και Δημοσίου, επιχειρήσεων και πολιτών, κλπ. Στόχος είναι το μέτρο να επεκταθεί ακόμη και στις αποδείξεις λιανικής, διευκολύνοντας έτσι και τις διαδικασίες ελέγχου. Σήμερα τη λύση της ηλεκτρονικής τιμολόγησης έχουν υιοθετήσει 3.000 επιχειρήσεις, αλλά ο όγκος των συναλλαγών αυξάνεται συνεχώς και από μόλις 100.000 τιμολόγια το 2004, ξεπερνούν τα 5-6 εκατομμύρια το χρόνο. Όταν υιοθετηθεί καθολικά το μέτρο, θααπλουστεύσει πολύ τις διαδικασίες αφού κάθε έτος εκδίδονται 100 εκατ. τιμολόγια πανελλαδικά. Σύμφωνα με έρευνα του Πανεπιστημίου του Ανοβέρου η μετατροπή σε ηλεκτρονική μορφή των 30 δισ. τιμολογίων πανευρωπαϊκά, θα οδηγούσε σε εξοικονόμηση κόστους κατά 135 δισ. ευρώ Ειδικά στην Ελλάδα, θα μπορούσε να οδηγήσει σε μείωση 75% των διαχειριστικών δαπανών των επιχειρήσεων (ακόμη και άνω των 10 ευρώ ανά τιμολόγιο), διευκολύνοντας τις διασταυρώσεις.