Τη δηµιουργία πέντε κέντρων κράτησης παράνοµων µεταναστών αποφάσισε το υπουργείο Προστασίας του Πολίτη, ενώ όπως ανακοίνωσε ο Χρήστος Παπουτσής, στην τελική ευθεία µπαίνει και το θέµα της κατασκευής του φράχτη των 12,5 χιλιοµέτρων στον Εβρο.
«Οι αξιωµατικοί της ΕΛ.ΑΣ. όταν τους... ρώτησα πόσος χρόνος χρειάζεται για να “καθαρίσει” το Κέντρο της Αθήνας, µου απάντησαν από 6 ώρες µέχρι 3 ηµέρες. Η προϋπόθεση όµως, όπως µου εξήγησαν, ήταν να υπάρχουν χώροι κράτησης για όσους συλλαµβάνονται. Αλλιώς το ερώτηµα είναι: τους πιάνουµε, αλλά πού τους πάµε;», δήλωσε χαρακτηριστικά ο κ. Παπουτσής. Τα πρώτα πέντε κέντρα κράτησης είναι στρατόπεδα που δεν χρησιµοποιούνται πλέον από το υπουργείο Εθνικής Αµυνας και παραχωρήθηκαν προκειµένου να δηµιουργηθούν οι απαραίτητοι χώροι κράτησης.
Σύµφωνα µε πληροφορίες, ένα κέντρο θα βρίσκεται στην Εύβοια, προκειµένου να εξυπηρετήσει τις ανάγκες που θα προκύπτουν από τις επιχειρήσεις - σκούπα στο Λεκανοπέδιο. ∆ύο χώροι κράτησης θα δηµιουργηθούν στη Θράκη, ένας στην Ανατολική Μακεδονία και ένας σε νησί του Βορειοανατολικού Αιγαίου. Θα έχουν χωρητικότητα από 400 έως 700 άτοµα και για τη µετασκευή τους θα χρησιµοποιηθούν λυόµενα σπίτια και – όπου υπάρχουν – σταθερές κτιριακές κατασκευές. Θα περικλείονται από διπλή σειρά ατσάλινου συρµατοπλέγµατος και η ΕΛ.ΑΣ. θα έχει την ευθύνη της εξωτερικής φύλαξής τους.
Ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη απηύθυνε έκκληση στις τοπικές κοινωνίες, στις περιοχές όπου θα κατασκευαστούν τα κέντρα υποδοχής, να µην αντιδράσουν. «Πρέπει όλοι να αναλογιστούν το εθνικό συµφέρον», τόνισε ο Χρ. Παπουτσής.
ΑΠΟ ΤΟ ΤΑΜΕΙΟ ΣΥΝΟΡΩΝ.
Το κόστος για την κατασκευή του φράχτη στον Εβρο ανέρχεται στα 4,8 εκατ. ευρώ και ήδη η κυβέρνηση ζήτησε το κόστος του να καλυφθεί από το ταµείο εξωτερικών συνόρων της Ε.Ε. Επίσης, εντός των εποµένων 24ώρων αναµένεται απόφαση του Συµβουλίου της Επικρατείας για την αύξηση του πλαφόν στον προϋπολογισµό του υπουργείου Προστασίας του Πολίτη. Ο φράχτης θα κατασκευαστεί σε µικρό «χαράκωµα» που θα δηµιουργηθεί κατά µήκος των ελληνοτουρκικών συνόρων, θα είναι µεταλλικός και η βάση του θα είναι από µπετόν. Θα έχει ύψος περίπου 2,5 µέτρων στην πλευρά που είναι προς την Τουρκία και τριών στην πλευρά προς την Ελλάδα. Ανάµεσα στις δύο περιφράξεις θα τοποθετηθούν ρολά συρµατοπλεγµάτων για να εµποδίζεται η υπέρβασή του.
Πηγή Τα Νέα.