Πρόταση για επάνδρωση των πλοίων που διέρχονται από επικίνδυνες περιοχές
Τη δημιουργία διεθνούς στρατιωτικού σώματος από όλες τις χώρες το οποίο θα επανδρώνει τα πλοία που διέρχονται από περιοχές που δρουν οι πειρατές προτείνει η Ελληνική Επιτροπή ναυτιλιακής Συνεργασίας του Λονδίνου (Committee) ως... ένα από τα μέτρα αντιμετώπισης της μάστιγας των πειρατικών επιθέσεων.
Εγκύκλιος
Το Committee με εγκύκλιο του προέδρου του Χαράλαμπου Φαφαλιού, προς τους Ελληνες εφοπλιστές του Λονδίνου, αναφέρεται στα προβλήματα που δημιουργεί η πειρατεία στο διεθνές εμπόριο και τη ναυτιλία και καταθέτει συγκεκριμένες προτάσεις αντιμετώπισής της οι οποίες εντάσσονται στο γενικότερο πλαίσιο που ήδη έχει επεξεργασθεί η διεθνής ναυτιλιακή κοινότητα μέσω των φορέων της.
Οι προτάσεις αυτές δημοσιοποιούνται λίγες ημέρες πριν την έναρξη στο Λονδίνο της 89ης Συνόδου της Επιτροπής Ασφαλείας (MSC) του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ) η οποία έχει το θέμα της πειρατείας, αλλά και της επάνδρωσης των πλοίων με οπλισμένο προσωπικό (ιδιωτικό ή δημόσιο) πολύ υψηλά στην ατζέντα των συζητήσεων.
Οι Ελληνες εφοπλιστές εκτιμούν ότι η επάνδρωση των πλοίων με στρατιωτικό προσωπικό δεν είναι η καλύτερη λύση, καθώς γνωρίζουν ότι μπορεί να τεθεί σε κίνδυνο και η ζωή του πληρώματος του πλοίου σε περίπτωση εμπλοκής. Ωστόσο πολλές διεθνείς ναυτιλιακές εταιρείες έχουν επιλέξει αυτή τη λύση.
Η επιβολή ενιαίων κανόνων από ένα διεθνή οργανισμό θα ήταν η πιο επιβεβλημένη αντιμετώπιση και ως ύστατο μέτρο μπορεί να είναι η δημιουργία ενός διεθνούς στρατιωτικού σώματος όπως π.χ. μία δύναμη υπό τον ΟΗΕ σε αντιδιαστολή με «ιδιωτικούς στρατούς» το οποίο θα έχει και την εξουσιοδότηση για το πώς θα δράσει σε περίπτωση που το πλοίο θα δεχθεί πειρατική επίθεση.
Η Ελληνική Επιτροπή Ναυτιλιακής Συνεργασίας του Λονδίνου, υποχρεούται στην επιλογή της επάνδρωση των πλοίων με στρατιωτικό σώμα, καθώς όπως σημειώνει δεν είναι δυνατόν να παραμένουν οι κίνδυνοι για τους ναυτικούς και να μην λαμβάνονται μέτρα άμυνας.
ʼλλες προτάσεις που καταθέτει το Committee είναι η επανεξέταση του νομικού πλαισίου και η αναθεώρηση των κανόνων εμπλοκής έτσι ώστε να αντιμετωπίζονται τα πειρατικά σκάφη αποτελεσματικότερα από τις διεθνείς δυνάμεις του πολεμικού ναυτικού που δρουν στην περιοχή της Σομαλίας.
Επίσης ζητεί να ποινικοποιηθεί πλήρως η κάθε πειρατική δραστηριότητα και να υπάρξει ενιαία αντιμετώπιση στο θέμα αυτό από το δίκαιο όλων των χωρών, συνεργασία στο θέμα αυτό στο πλαίσιο του διεθνούς δικαίου, να υπάρξει αύξηση των πολεμικών ναυτικών δυνάμεων στην περιοχή της Σομαλίας, και να διαμορφωθούν συνθήκες για την ύπαρξη μία σταθερής και βιώσιμης κυβερνητικής λύση στη Σομαλία.
Γενικό πρόβλημα
Στη εγκύκλιό του ο κ. Φαφαλιός σημειώνει μεταξύ άλλων ότι η υπόθεση της πειρατείας δεν είναι ένα πρόβλημα της ναυτιλίας όπως μερικοί πιστεύουν. Η ναυτιλία εξυπηρετεί το 90% του παγκόσμιου εμπορίου. Η παγκόσμια οικονομία δεν μπορεί να επιβιώσει χωρίς τη ναυτιλία και από την άποψη αυτή η πειρατεία που πλήττει άμεσα τη ναυτιλία είναι ένα παγκόσμιο πρόβλημα.
Όπως προσθέτει το οικονομικό κόστος από την μάστιγα των πειρατικών επιθέσεων εκτιμάται στα 7 - 12 δισ. δολ. ετησίως.
Τέλος να σημειωθεί ότι με βάση στοιχεία που έχουν δημοσιοποιηθεί μέχρι τις 5 Μαΐου του τρέχοντος έτους στην περιοχή της Σομαλίας 24 πλοία με 520 μέλη πλήρωμα τελούν υπό την ομηρία των πειρατών και γίνονται διαπραγματεύσεις για την καταβολή λύτρων.
Post Top Ad
Τρίτη 10 Μαΐου 2011
Home
Unlabelled
Committee: Στρατιωτικό σώμα κατά της πειρατείας