Κόψαμε και το εμφιαλωμένο.. - Greece-Salonika| Ενημέρωση και Άποψη

NEWSROOM

Post Top Ad

Τρίτη 26 Ιουλίου 2011

Κόψαμε και το εμφιαλωμένο..


«Μαχαίρι» ακόμη και στο εμφιαλωμένο νερό βάζουν οι καταναλωτές, σε μια προσπάθεια να περιορίσουν τις δαπάνες τους στο ελάχιστο και να αντεπεξέλθουν στη μείωση των εισοδημάτων τους.

Σύμφωνα με εκτιμήσεις, οι πωλήσεις εμφιαλωμένου νερού στο πρώτο εξάμηνο της τρέχουσας χρήσης...
υποχωρούν με ρυθμούς που ξεπερνάνε το 15%, συνεχίζοντας την πτωτική πορεία από την αρχή του 2011. Ειδικότερα, στα ράφια των σούπερ μάρκετ, όπως δείχνουν τα στοιχεία της SymphonyIRI Group, οι πωλήσεις εμφιαλωμένου νερού παρουσιάζουν πτώση 3,1% καθώς διαμορφώνονται στα 30,3 εκατ. ευρώ από 31,3 εκατ. ευρώ το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι. Από τις επιμέρους κατηγορίες, το επιτραπέζιο νερό σημείωσε πτώση 2,6%, φθάνοντας στα 25,2 εκατ. ευρώ ενώ η κάμψη στο ανθρακούχο νερό υπερέβη το 5% (-5,6%) λόγω της ακριβότερης τιμής του. «Η οικονομική κρίση τείνει να μετατρέψει το εμφιαλωμένο νερό σε πολυτέλεια», υποστηρίζουν άνθρωποι του χώρου και επισημαίνουν πως «οι καταναλωτές έχουν πάντα την επιλογή να πιουν νερό από τη βρύση του σπιτιού τους».

Προσφορές

Η παραπάνω εξέλιξη έχει σημάνει συναγερμό στις εταιρείες του κλάδου, οι οποίες επιχειρούν -τουλάχιστον στα καταστήματα σούπερ μάρκετ- να αναθερμάνουν τη ζήτηση μέσα από «γενναίες» προσφορές και εκπτώσεις. Ιδιαίτερα σκληρή είναι η μάχη ανάμεσα στις ηγέτιδες δυνάμεις του κλάδου, την «Χήτος» που διακινεί το σήμα «Ζαγόρι» και την «Ηπειρώτικη Βιομηχανία Εμφιαλώσεως» η οποία ελέγχει το νερό «Βίκος». Αν και η κόντρα των δυο εταιρειών χρονολογείται πριν από το 2000, το τελευταίο διάστημα έχει χτυπήσει «κόκκινο» λόγω και της οικονομικής κρίσης. Ανάλογες προσφορές και εκπτώσεις κυρίως στην κρύα αγορά (δηλαδή σε εστιατόρια, καφετέριες και μπαρ) κάνουν οι υπόλοιπες εταιρείες που δραστηριοποιούνται στο χώρο, όπως η Coca Cola 3E (Αύρα), η Pepsico HBH (Λουτράκι), η Nestle (Κορπή) και η Αθηναϊκή Ζυθοποιία (Ιόλη).

«Όχι» στην αύξηση του ΦΠΑ

Στο μεταξύ, τον κώδωνα του κινδύνου για την τύχη του κλάδου σε περίπτωση αύξησης του Φ.Π.Α. στην κατηγορία του ανθρακούχου νερού, χτύπησε για ακόμη μια φορά ο Σύνδεσμος Εταιρειών Εμφιαλώσεως Ελληνικού Φυσικού Μεταλλικού Νερού (Σ.Ε.Φ.Υ.Μ.Ε.Ν.). Σε επιστολή του προς το Υπουργείο Οικονομικών, ο Σ.Ε.Φ.Υ.Μ.Ε.Ν. αναφέρει ότι η κατανάλωση ανθρακούχου νερού για συγκεκριμένες ομάδες καταναλωτών δεν αποτελεί πολυτέλεια αλλά είναι συνδεδεμένο με τη διατήρηση της καλής υγείας και αποτελεί τη μοναδική επιλογή για την ικανοποίηση της βασικής τους ανάγκης για νερό. Σύμφωνα, μάλιστα, με έρευνες, περισσότερο από το 50% των καταναλωτών ανθρακούχου νερού το επιλέγουν για να διευκολύνουν την πέψη τους. Παράλληλα, ο κλάδος του εμφιαλωμένου νερού προσφέρει στους καταναλωτές ποιοτικά και ασφαλή προϊόντα στην καλύτερη δυνατή τιμή, ενώ απασχολεί μεγάλο αριθμό εργαζομένων. Για τους παραπάνω λόγους, υποστηρίζει ο Σ.Ε.Φ.Υ.Μ.Ε.Ν η κατανάλωση ανθρακούχου νερού θα έπρεπε να ενθαρρύνεται, και όχι να αποτρέπεται μέσω αυξημένων φόρων. Η αύξηση του Φ.Π.Α. στο ανθρακούχο νερό θα είχε σαν αποτέλεσμα την περαιτέρω πτώση στην κατανάλωση, τη συρρίκνωση των θέσεων εργασίας ενώ θα οδηγούσε σε μείωση των εσόδων του κράτους.πηγή Ημερησία.
Bookmark and Share