Φουρτούνες -και- για τους Έλληνες εφοπλιστές - Greece-Salonika| Ενημέρωση και Άποψη

NEWSROOM

Post Top Ad

Κυριακή 14 Αυγούστου 2011

Φουρτούνες -και- για τους Έλληνες εφοπλιστές

Πτώση κερδών και ζημιές δείχνουν τα πρώτα στοιχεία από τις ανακοινώσεις αποτελεσμάτων των ελληνικών ναυτιλιακών εταιρειών, που είναι εισηγμένες στο Χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης.

Την ίδια στιγμή, και οι τιμές των μετοχών τους μετρούν απώλειες, σαφώς επηρεασμένες από το μαζικό..
selloff των αγορών, μετά τους φόβους που προκάλεσε η υποβάθμιση της αμερικανικής οικονομίας. Τον Ιούλιο, οι μετοχές των περισσότερων εισηγμένων στη Νέα Υόρκη μέτρησαν απώλειες. Το μεγαλύτερο πλήγμα επιφυλάχθηκε στις εταιρείες μεταφοράς ξηρού φορτίου.



Στην αγορά επικρατεί αβεβαιότητα: το χρηματοπιστωτικό περιβάλλον δεν έχει ακόμα σταθεροποιηθεί και η ναυλαγορά συνεχίζει να κλονίζεται με αφορμή την πλεονάζουσα χωρητικότητα, κυρίως στα bulkcarriers και τα τάνκερ. Ο γενικός δείκτης BDI, το πρώτο εξάμηνο του 2011, έκλεισε κατά μέσο όρο στις 1.372 μονάδες: 57% κάτω από τα επίπεδα της αντίστοιχης περυσινής περιόδου, όταν το ΒDI ήταν 3166 μονάδες και τα πλοία μεγάλου μεγέθους capesizes κέρδιζαν 11,507 δολ. την ημέρα, περισσότερο από τα σημερινά επίπεδα.



Σε ό,τι αφορά τα εταιρικά αποτελέσματα, οι περισσότερες ναυτιλιακές που διαπραγματεύονται στην αγορά της Νέας Υόρκης, εμφανίζουν ζημιές και απώλειες εσόδων. Ορισμένες διατήρησαν την κερδοφορία τους σε ικανοποιητικά επίπεδα.



Η Eaglebulk του Σοφοκλή Ζούλα, ανακοίνωσε ζημιές 7,2 εκατ. δολ. στο εξάμηνο. Το αντίστοιχο περυσινό διάστημα είχε κέρδη 15,58 εκατ. δολ. Τα έσοδά της ωστόσο αυξήθηκαν κατά 36% στα 171,51 εκατ. δολ., από 126,42 εκατ. πέρυσι. Οι δανειακές της υποχρεώσεις στο πρώτο εξάμηνο ανέρχονται σε 1,12 δισ. δολ.



Κάμψη 10% σημείωσαν στο εξάμηνο τα έσοδα της Excel Maritime του Βίλυ Παναγιωτίδη, που πέρασε κι αυτή σε ζημιές. Τα έσοδά της υποχώρησαν στα 189,2 εκατ. δολ., έναντι 211,3 εκατ. δολ την αντίστοιχη περυσινή περίοδο. Οι ζημιές διαμορφώθηκαν στα 17 εκατ. δολ. από κέρδη 146,2 εκατ. Στο τρίμηνο τα έσοδά της διαμορφώθηκαν στα 92 εκατ. δολ., ενώ σημειώθηκαν ζημιές 16 εκατ. δολ.



Με ζημιές έκλεισε το πρώτο εξάμηνο του 2011 και για την Top Ships του Ευάγγελου Πιστιόλη. Αναλυτικά, η ναυτιλιακή εμφάνισε ζημιές 105,8 εκατ. δολ. Οι λειτουργικές ζημιές ανήλθαν σε 96,3 εκατ. δολ. και τα έσοδα σε 43,6 εκατ. δολ. Στο τρίμηνο, υπέστη ζημιές 103,5 εκατ. δολ.: αυτές οφείλονται, κατά κύριο λόγο, σε απομείωση αξιών για τα φορτηγά πλοία Amalfi, Papillion και Astrale.



Αύξηση εσόδων, αλλά και πτώση κερδών, εμφάνισε στο εξάμηνο η Safe Bulkers του Πόλυ Χατζηιωάννου. Τα έσοδά της αυξήθηκαν στα 85 εκατ. δολ., από 74,9 εκατ. δολ. Τα λειτουργικά της κέρδη υποχώρησαν στα 55,36 εκατ. δολ., από 67,14 εκατ. δολ. Τα καθαρά κέρδη μειώθηκαν στα 46,41 εκατ., από 56,5 εκατ. την αντίστοιχη περυσινή περίοδο. Σε επίπεδο 2ου τριμήνου, τα έσοδα της Safe Bulkers διαμορφώθηκαν στα 41,18 εκατ. δολ. και τα καθαρά κέρδη στα 19,1 εκατ. δολ. Ο μέσος ημερήσιος ναύλος των πλοίων της υποχώρησε στα 28.619 δολ., από 29.576 δολ. πέρυσι. Η διοίκησή της, για το 2ο τρίμηνο, αποφάσισε να διανείμει μέρισμα 0,15 δολ. ανά μετοχή.



Ζημιές 2,04 εκατ. δολ. σημείωσε στο εξάμηνο η Baltic & Trading του εφοπλιστή Πήτερ Γιωργιόπουλου. Τα έσοδά της αυξήθηκαν στα 19,45 εκατ. δολ. από 6,19 εκατ. Στο 2ο τρίμηνο σημείωσε ζημιές 325.000 δολαρίων, έναντι κερδών 2,6 εκατ. δολ. του αντίστοιχου περυσινού, και έσοδα 9,9 εκατ. δολ. Η εταιρεία ανακοίνωσε ότι θα διανείμει μέρισμα 0,10 δολ. ανά μετοχή.



Η Diana Shipping του Συμεών Παληού διατηρήθηκε σε κερδοφορία: είχε κέρδη στο πρώτο εξάμηνο 60,8 εκατ. δολ., ελαφρά χαμηλότερα από τα 62,7 εκατ. δολ. της αντίστοιχης περυσινής περιόδου. Τα έσοδά της αυξήθηκαν στα 134,1 εκατ. δολ. από 130.9 εκατ. δολ. Σε επίπεδο 2ου τριμήνου τα κέρδη της υποχώρησαν στα 27,7 εκατ. δολ. από 33,9 εκατ. δολ. το αντίστοιχο περυσινό τρίμηνο. Ο μέσος ημερήσιος ναύλος εξαμήνου διαμορφώθηκε στα 30.104 δολάρια.



Η Capital Product Partners του επιχειρηματία Βαγγέλη Μαρινάκη ανακοίνωσε κέρδη 15,147 εκατ. δολ., για το τρίμηνο που έληξε στις 30 Ιουνίου, από 5,160 εκατ. δολ. το αντίστοιχο περυσινό. Τα έσοδα διαμορφώθηκαν σε 27,852 εκατ. δολ. από 31,754 εκατ. δολ. το 2ο τρίμηνο του 2010. Σε επίπεδο εξαμήνου, τα έσοδα υποχώρησαν στα 55,5 εκατ. δολ. από 65,23 εκατ. δολ.



Η νεότερη της παρέας, Diana Containerships, που άρχισε να λειτουργεί στις 7 Ιανουαρίου 2010, εμφάνισε μειωμένες ζημιές σε σύγκριση με πέρυσι. Περιορίστηκαν στα 0,6 εκατ. δολ. έναντι 1,7 εκατ. δολ. πέρυσι. Στο πρώτο εξάμηνο του 2011, οι ζημιές μειώθηκαν στα 0,4 εκατ. δολ., έναντι 1,9 εκατ. δολ. πέρυσι. Η ναυτιλιακή εταιρεία (ελληνικών συμφερόντων) ανακοίνωσε ότι θα διανείμει μέρισμα 0,03 δολ. ανά μετοχή.

Αύξηση κερδών κόντρα στο κύμα για τη NAVIOS



Η αισιόδοξη νότα μέσα στη γενική κρίση έρχεται από τη NaviosMaritimePartners της Αγγελικής Φράγκου, που ανακοίνωσε αύξηση εσόδων και κερδών στο 1ο εξάμηνο. Συγκεκριμένα, τα έσοδα της εταιρείας αυξήθηκαν στα 88,47 εκατ. δολ., από 62,66 εκατ. δολ. Τα κέρδη της ενισχύθηκαν στα 30,11 εκατ. δολ., από 25,76 εκατ. δολ. Ο μέσος ημερήσιος ναύλος της εταιρείας, παρά τις αντίξοες συνθήκες της αγοράς, αυξήθηκε στα 30.013 δολ. από 28.130.



Πάνω από 900 παραγγελίες στο εξάμηνο



Μπορεί οι συνθήκες στις αγορές να είναι αρνητικές, οι ναυτιλιακές επενδύσεις εξακολουθούν όμως να κινούνται ανοδικά στο εξάμηνο: αυξήθηκαν 7% από το πρώτο τρίμηνο του έτους. Στην αγορά πλοίων από δεύτερο χέρι, την τιμητική τους έχουν τα πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου, ενώ στις νέες ναυπηγήσεις τα κοντέινερ.



Κατά τους πρώτους έξι μήνες του 2011 εκτιμάται ότι 610 πλοία άλλαξαν ιδιοκτήτη, ενώ η αξία του επενδεδυμένου κεφαλαίου ξεπέρασε τα 10 δισ. δολ. Ακόμη παρατηρήθηκε απότομη πτώση στην αγοραστική δύναμη των bulkcarriers και των κοντέινερ, 36% και 48% αντίστοιχα.



Όσον αφορά την ελληνική παρουσία στην αγορά των πλοίων από δεύτερο χέρι, σύμφωνα με τα στοιχεία της GoldenDestiny, η αγοραστική δύναμη των Ελλήνων έχει ανέβει 30% από το πρώτο τρίμηνο του έτους λόγω των σημαντικά αυξημένων επενδύσεών τους (της τάξης του 85%) στα bulkcarriers.



Συνολικά οι επενδύσεις των Ελλήνων εφοπλιστών ανήλθαν στο εξάμηνο σε 2 δισ. δολ. Ποσό που αντιστοιχεί στην αγορά συνολικά 87 πλοίων, σημειώνοντας μείωση περίπου 49% από την αντίστοιχη περίοδο του 2010.



Ωστόσο, οι Έλληνες εξακολουθούν να ξεπερνούν τους Κινέζους. Στατιστικά στοιχεία δείχνουν ότι στρέφονται περισσότερο στην αγορά δεξαμενοπλοίων. Η συνολική αξία των κινεζικών επενδύσεων ανέρχεται μόλις σε 756 εκατ. δολ. για την αγορά 74 συνολικά πλοίων, περίπου 75% πιο κάτω από τη συνολική αξία του επενδεδυμένου κεφαλαίου από τους Έλληνες.



Σε παγκόσμιο επίπεδο, κατά τη διάρκεια του πρώτου εξαμήνου έγιναν 901 παραγγελίες πλοίων που αντιστοιχούν περίπου σε 58 εκατ. τόνους, αύξηση 46% από το πρώτο τρίμηνο του 2011. Αξίζει να σημειωθεί ότι η ναυπηγική δραστηριότητα έχει παρουσιάσει αύξηση 6% από το πρώτο εξάμηνο του 2010 λόγω της έντονης κινητικότητας στην αγορά των κοντέινερ και των gastankers, όπου σημειώθηκε αύξηση 976% και 109% σε σχέση με πέρυσι.



Είναι γεγονός ότι οι ελκυστικές τιμές των νεότευκτων πλοίων ενθαρρύνουν τις παραγγελίες σε τομείς όπου το ποσοστό του «βιβλίου παραγγελιών», σε σύγκριση με το σύνολο του υπάρχοντος στόλου, είναι στα χαμηλότερα δυνατά επίπεδα και οι προοπτικές της ζήτησης σε αντίθεση με την πλεονάζουσα χωρητικότητα φαίνονται πιο αισιόδοξες, εξηγεί στην «Ι» η Μαρία Μπερτζελέτου της GoldenDestiny.



Τέλος, ο συνολικός αριθμός παραγγελιών κατά τη διάρκεια της περιόδου 2009-2010-2011 εκτιμάται ότι ανέρχεται σε 1.646 πλοία. Το 2010 σημειώθηκε ρεκόρ παραγγελιών, με 1.054 νέες συναλλαγές.

isotimia,gr
Bookmark and Share