Το Ταμείο Αποκρατικοποιήσεων έχει ήδη αρχίσει τις διαδικασίες για τις έντεκα πρώτες..
Με την αναμενόμενη ανακοίνωση της συμφωνίας για την επέκταση της σύμβασης του Διεθνούς Αερολιμένος Αθηνών, ίσως και την επόμενη εβδομάδα, αρχίζει η αντίστροφη μέτρηση για τα 50 δισ. ευρώ του προγράμματος αποκρατικοποιήσεων, που ίσως είναι και το... κρισιμότερο προκειμένου να ανακτηθεί η εμπιστοσύνη των αγορών.
Σε συνθήκες διεθνούς οικονομικής αναταραχής, όπως αυτή που περνάμε τώρα, η συγκυρία δεν είναι ιδανική για την ούτως ή άλλως υπερβολικά αισιόδοξη - σύμφωνα με ορισμένους - αυτή επιχείρηση. Ωστόσο, για την κυβέρνηση δεν υπάρχει άλλη επιλογή. Σύμφωνα με πληροφορίες, το Ταμείο Αποκρατικοποιήσεων έχει ήδη αρχίσει τις διαδικασίες για τις 11 πρώτες αποκρατικοποιήσεις και σκοπεύει να αντιμετωπίσει το πρόβλημα των χαμηλών αποτιμήσεων εντάσσοντας ρήτρες μελλοντικής αξίας, συνδεδεμένες με τη συγκυρία των διεθνών αγορών, στις όποιες συμβάσεις υπογραφούν.
Η επέκταση της σύμβασης και οι νέες άδειες παιχνιδιών του ΟΠΑΠ θα είναι σύμφωνα με τις ενδείξεις τα δύο επόμενα βήματα που θα επιτρέψουν στο Δημόσιο να πλησιάσει τον στόχο του τρίτου τριμήνου, σύμφωνα με το Μεσοπρόθεσμο Πρόγραμμα, για 1,3 δισ. ευρώ. Από εκεί και πέρα θα περάσει στον σκληρό πυρήνα των αποκρατικοποιήσεων με τη ΔΕΠΑ και τα ΕΛΠΕ, για τα οποία υπάρχουν φιλοδοξίες να πουληθούν εντός του έτους. Εξάλλου, το Ταμείο Ιδιωτικοποιήσεων έχει ήδη στην κατοχή του 35 ακίνητα του Δημοσίου (εφορίες κ.ά.) που θα διαθέσει με τη μέθοδο της πώλησης και επανενοικίασης.
ΟΙ ΣΤΟΧΟΙ. Ολα δείχνουν ότι το χρονοδιάγραμμα του προγράμματος αποκρατικοποιήσεων που έχει συμφωνηθεί με την τρόικα δεν θα τηρηθεί και με αυτήν την έννοια πιθανότατα δεν θα επιτευχθούν και οι στόχοι εσόδων ανά τρίμηνο (προβλέπονται 1,7 δισ. ευρώ ώς το τέλος Σεπτεμβρίου και 5 δισ. ώς το τέλος του χρόνου). Στο Ταμείο Αποκρατικοποιήσεων, ωστόσο, δεν φαίνεται, κατά τις πληροφορίες, να ανησυχούν ιδιαιτέρως γι' αυτό καθώς θεωρούν ότι οι πραγματικές συνθήκες είναι αυτές που πρέπει να υπαγορεύουν το πρόγραμμα και ιδίως τη σειρά των αποκρατικοποιήσεων. Ετσι, π.χ., η ΕΥΑΘ μετατίθεται για αργότερα, καθώς άλλωστε τα αναμενόμενα έσοδα είναι μικρά.