Η απελευθέρωση των μεταφορών δεν έχει ωφελήσει την πτώση των τιμών προϊόντων στο ράφι των σούπερ-μάρκετ, καθώς επί της αξίας ενός προϊόντος μόλις το 28% αφορά το κόστος μεταφοράς, ενώ την ίδια στιγμή το 56% έχει σχέση με το κόστος αποθήκευσης.
Μηδενικό αποτέλεσμα στην ανάπτυξη της αγοράς μεταφορών επιτεύχθηκε από την απελευθέρωση, που αφορά τα φορτηγά Δ.Χ., ελάχιστες είναι οι νέες εταιρίες μεταφορών οι οποίες έχουν δημιουργηθεί αξιοποιώντας το νέο θεσμικό καθεστώς, ενώ παράλληλα η... ύφεση έχει οδηγήσει πολλές επιχειρήσεις σε κατακόρυφη μείωση τζίρου, δρομολογίων, ακόμη και σε ακινησία φορτηγών οχημάτων.
Oπως επισήμανε κατά τη διάρκεια συνέντευξης Tύπου, στο πλαίσιο του 15ου Πανελλήνιου Συνεδρίου Logistics, ο Ιωάννης Σιαμάς, πρόεδρος της Πανελλήνιας Eνωσης Επιχειρήσεων Διαμεταφοράς, από την απελευθέρωση στον κλάδο των μεταφορών επηρεάστηκε μόνο η άυλη αξία των Δ.Χ. οχημάτων και μέχρις εκεί, καθώς η νέα νομοθεσία δεν έχει πρόβλεψη για οργάνωση των εμπορευματικών μεταφορών ούτε περιλαμβάνει στρατηγική για συνεργασίες-συνέργειες μεταξύ των μεταφορικών επιχειρήσεων.
Eτσι εκτιμάται πως δεν έχουν δημιουργηθεί παραπάνω από 50 μεταφορικές εταιρίες πανελλαδικά με το νέο καθεστώς.
Αντίθετα, κατά τον ίδιο, το Δημόσιο, εξαιτίας της συρρίκνωσης του μεταφορικού έργου, χάνει έσοδα στο δημοσιονομικό σκέλος, καθώς λιγότερες μεταφορές σημαίνουν περιορισμένοι πρόσοδοι στα κρατικά ταμεία από τα διόδια (όπου εισπράττει το κράτος τα διόδια) και από τα καύσιμα που χρησιμοποιούνται και ενσωματώνουν ιδιαίτερα υψηλούς φόρους.
Επιπλέον, ο κ. Σιαμάς τόνισε πως η απελευθέρωση των μεταφορών δεν έχει ωφελήσει την πτώση των τιμών προϊόντων στο ράφι των σούπερ-μάρκετ, καθώς επί της αξίας ενός προϊόντος μόλις το 28% αφορά το κόστος μεταφοράς, ενώ την ίδια στιγμή το 56% έχει σχέση με το κόστος αποθήκευσης.
Το τελευταίο δεν μπορεί να υποχωρήσει εύκολα, καθώς οι τιμές του real estate για τα σχετικά αποθηκευτικά συγκροτήματα δεν έχουν συρρικνωθεί σημαντικά μέχρι στιγμής. Μάλιστα, ο κ. Σιαμάς, προχωρώντας ένα βήμα παραπάνω, είπε πως οι αιτίες της «αντίστασης» των τιμών στο ράφι θα πρέπει να αναζητηθούν στις εμπορικές-παροχής υπηρεσιών σχέσεις μεταξύ βιομηχανίας και λιανεμπορίου, αναφέροντας με έμφαση τα επιπλέον κόστη που ενσωματώνονται στην τελική λιανική τιμή.