Η κινεζική HNA Group, ιδιοκτήτρια της Hainan Airlines, και η γαλλική Vinci, που ελέγχει την κοινοπραξία "Γέφυρα", η οποία διαχειρίζεται τη ζεύξη Ρίου - Αντιρρίου, είναι οι βασικοί διεκδικητές για την απόκτηση του ποσοστού της γερμανικής Hochtief στο αεροδρόμιο "Ελ. Βενιζέλος".
Ο γερμανικός όμιλος που έχει...συγχωνευθεί με τον ισπανικό κατασκευαστικό κολοσσό ACS του Φλορεντίνο Πέρες, τον προεδρο της Ρεάλ Μαδρίτης, έχει βάλει πωλητήριο στο αεροδρόμιο τη Αθήνας.
Η Hochtief διαθέτει σήμερα το 40,1% του διεθνούς αερολιμένα και ήδη έχει δρομολογηθεί η πώληση του 26,6%, που ανήκει στη θυγατρική της Hochtief Airport, ενώ μέχρι στιγμής προτίθεται να διατηρήσει την υπόλοιπη συμμετοχή της.
"Διαμάντι"
Κινέζοι και Γάλλοιφέρονται ως οι βασικοί "μνηστήρες" που θα κονταροχτυπηθούν για το συνολικό χαρτοφυλάκιο αεροδρομίων της Hochtief, στο οποίο περιλαμβάνεται και ο ελληνικός διεθνής αερολιμένας. Η συμμετοχή στο ελληνικό αεροδρόμιο χαρακτηρίζεται ως το διαμάντι των δραστηριοτήτων που πουλά η Hochtief.
Είναι χαρακτηριστικό ότι, έως και το 2010, ο ΔΑΑ είχε διανείμει μέρισμα 250 εκατ. ευρώ στους ιδιώτες μετόχους και 755 εκατ. στο ελληνικό Δημόσιο, ενώ πέρυσι τα λειτουργικά κέρδη για την Hochtief άγγιξαν τα 280 εκατ. Ο γερμανοισπανικός όμιλος από την πώληση των συμμετοχών σε 6 αερολιμένες ευελπιστεί να αντλήσει πάνω 1 δισ. ευρώ.
Η Vinci μπορεί να παραμένει στους διεκδικητές, όμως οι σχετικές συζητήσεις της κινεζικής HNA φαίνεται να βρίσκονται σε πιο προχωρημένο επίπεδο.
Βέβαια η πρόθεση της Hochtief να πουλήσει το μερίδιο του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών ενδέχεται να δημιουργήσει καθυστερήσεις στο σχέδιο της κυβέρνησης να παρατείνει την υφιστάμενη σύμβαση διαχείρισης αλλά και να προχωρήσει στην πώληση επιπλέον ποσοστού μετοχών. Εύλογα αυτό θα εξαρτηθεί από την πορεία των διαπραγματεύσεων των Κινέζων και των Γάλλων με τη γερμανική εταιρεία.
Τα ελληνικά σχέδια
Πώληση του 55% και επέκταση της σύμβασης
Η ελληνική κυβέρνηση από την πλευρά της έχει ήδη ξεκινήσει τις διαδικασίες πώλησης τμήματος του 55% του "Ελ. Βενιζέλος" που κατέχει σήμερα και βρίσκεται σε επαφή τόσο με την HNA όσο και με τη Vinci.
Στην κυβέρνηση πλέον δεν σκέφτονται αρνητικά το ενδεχόμενο της πώλησης και του 55% που διαθέτει το ελληνικό Δημόσιο εφόσον το τίμημα είναι ικανοποιητικό.
Στον σχεδιασμό που έχει εκπονηθεί περιλαμβάνονται η επέκταση της σύμβασης για περίοδο 20 ετών, έως το 2046, η οποία εκτιμάται ότι μπορεί να αποφέρει έσοδα της τάξης των 250 εκατ. ευρώ και ταυτόχρονα η πώληση ποσοστού του μετοχικού κεφαλαίου του ΔΑΑ που σήμερα έχει στην κατοχή του το Δημόσιο.
Μπορεί, σύμφωνα με τα αρχικά σχέδια, να προβλεπόταν να πουληθεί έως το 21%, ώστε το Δημόσιο να διατηρήσει συμμετοχή άνω του 33%, ωστόσο το τελευταίο διάστημα σκέφτονται πλέον την εκχώρηση μεγαλύτερου ποσοστού, ακόμη και ολόκληρης της συμμετοχής.
Την εταιρεία διαχείρισης του αεροδρομίου των Σπάτων, η οποία μπορεί να διαχειρίζεται και να εκμεταλλεύεται το αεροδρόμιο έως τον Ιούνιο του 2026, αποτελούν το ελληνικό Δημόσιο με ποσοστό 55%, η Hochtief με 40,1% και η οικογένεια Κοπελούζου με 4,9%.Έθνος
Post Top Ad
Κυριακή 13 Νοεμβρίου 2011
Home
Unlabelled
Γαλλοκινεζική αερομαχία για το «Ελ. Βενιζέλος»