Στην Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας, παραχωρούνται τα αεροδρόμια Κοζάνης και Καστοριάς (στο Άργος Ορεστικό) τα οποία δεν συμπεριλαμβάνονται στη λίστα των περιφερειακών αεροδρομίων της χώρας, που πρόκειται να ιδιωτικοποιηθούν.
Όπως έγινε γνωστό, μέχρι το τέλος του έτους αναμένεται να ξεκινήσουν οι διαγωνισμοί για την.. αποκρατικοποίηση έως και 22 περιφερειακών αερολιμένων από το Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ), που προβλέπεται από το Μνημόνιο.
Αυτό περιλαμβάνει η νέα εθνική στρατηγική για τα αεροδρόμια, που δημοσιοποίησε ο υπουργός Υποδομών και Ανάπτυξης, Κωστής Χατζηδάκης.
Όπως σημείωσε ο διευθύνων σύμβουλος του ΤΑΙΠΕΔ, Γιάννης Εμίρης, έως και 22 περιφερειακοί αερολιμένες θα ενταχθούν σε δύο ή τρεις συστάδες αεροδρομίων, με στόχο την παραχώρηση της εκμετάλλευσής τους σε ιδιώτες επενδυτές, οι οποίοι θα αναλάβουν και επενδύσεις, άνω των 200 εκατ. ευρώ, που απαιτούν οι αερολιμενικές υποδομές.
Τα μικρά αεροδρόμια, που θα δεν αποκρατικοποιηθούν, θα ενταχθούν σε μία κρατική ανώνυμη εταιρία που θα τα λειτουργήσει είτε από μόνη της είτε παραχωρώντας το μάνατζμεντ σε ιδιώτη.
Εξαιρούνται οι αερολιμένες Καστοριάς(φωτογ.) και Κοζάνης, που θα παραχωρηθούν στην Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας.
Πάντως, όπως τόνισε ο υπουργός Υποδομών και Ανάπτυξης, η κυριότητα, ο έλεγχος και η εποπτεία όλων των αερολιμένων θα παραμείνει στο δημόσιο, αφού με επερχόμενο σχέδιο νόμου η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ) θα μετατραπεί σε ρυθμιστική αρχή αερολιμένων.
Αυτό περιλαμβάνει η νέα εθνική στρατηγική για τα αεροδρόμια, που δημοσιοποίησε ο υπουργός Υποδομών και Ανάπτυξης, Κωστής Χατζηδάκης.
Όπως σημείωσε ο διευθύνων σύμβουλος του ΤΑΙΠΕΔ, Γιάννης Εμίρης, έως και 22 περιφερειακοί αερολιμένες θα ενταχθούν σε δύο ή τρεις συστάδες αεροδρομίων, με στόχο την παραχώρηση της εκμετάλλευσής τους σε ιδιώτες επενδυτές, οι οποίοι θα αναλάβουν και επενδύσεις, άνω των 200 εκατ. ευρώ, που απαιτούν οι αερολιμενικές υποδομές.
Τα μικρά αεροδρόμια, που θα δεν αποκρατικοποιηθούν, θα ενταχθούν σε μία κρατική ανώνυμη εταιρία που θα τα λειτουργήσει είτε από μόνη της είτε παραχωρώντας το μάνατζμεντ σε ιδιώτη.
Εξαιρούνται οι αερολιμένες Καστοριάς(φωτογ.) και Κοζάνης, που θα παραχωρηθούν στην Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας.
Πάντως, όπως τόνισε ο υπουργός Υποδομών και Ανάπτυξης, η κυριότητα, ο έλεγχος και η εποπτεία όλων των αερολιμένων θα παραμείνει στο δημόσιο, αφού με επερχόμενο σχέδιο νόμου η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ) θα μετατραπεί σε ρυθμιστική αρχή αερολιμένων.