Σήμερα στην Εγνατία λειτουργούν έξι σταθμοί διοδίων, στην Τύρια (περιοχή Παραμυθιάς Θεσπρωτίας), στο Μαλακάσι (περιοχή Μετσόβου), στον Πολύμυλο Κοζάνης, στα Μάλγαρα Θεσσαλονίκης, στην Ανάληψη Λαγκαδά και στον Ίασμο Κομοτηνής.
Έρχονται όμως και νέοι σταθμοί εντός του τρέχοντος έτους...
Ο πρώτος σταθμός που θα αρχίσει να λειτουργεί στο νέο έτος, το αργότερο στις αρχές του καλοκαιριού, θα κατασκευαστεί στην περιοχή του δήμου Παγγαίου Καβάλας, στο ύψος της Μουσθένης.
Η επιβολή διοδίων προκαλεί τη σθεναρή αντίδραση των τοπικών φορέων, οι οποίοι έχουν συγκροτήσει μέτωπο αγώνα.
Ωστόσο η «Εγνατία Οδός Α.Ε.» προχωρά τον αρχικό σχεδιασμό της.
Επιπλέον εντός του 2013 θα σχεδιαστούν ακόμη τέσσερις σταθμοί,
στα Γρεβενά,
στην περιοχή του Νέστου,
στην Ξάνθη και
στην Αλεξανδρούπολη.
Παράλληλα θα δρομολογηθεί η δημιουργία επιπλέον
δύο στα Ιωάννινα
και τη Θεσσαλονίκη (Κλειδί)!
Με λίγα λόγια ..για να κάνει κάποιος με το Ι.Χ. του,τη διαδρομή Θεσσαλονίκη-Γρεβενά με επιστροφή, θα πρέπει να πληρώσει 8 φορές διόδια (σταθμοί Μαλγάρων-Κλειδιού-Πολύμυλου και Γρεβενών)με κόστος (εάν δεν υπάρξει νέα αύξηση) 19,40 ευρώ!
Εν τω μεταξύ σε εξέλιξη είναι οι διαδικασίες για την κατασκευή έξι Σταθμών Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών (ΣΕΑ) κατά μήκος της Εγνατίας οδού, για τους οποίους προέκυψαν ανάδοχοι. ΣΕΑ θα γίνουν στο Ωραιόκαστρο (διπλός και στα δύο ρεύματα κυκλοφορίας), στη Νέα Καρβάλη Καβάλας (μονός στον αριστερό κλάδο), στη Σιάτιστα (μονός στον αριστερό κλάδο), στον Πολύμυλο (μονός στο δεξιό κλάδο), στο Περιστέρι Ιωαννίνων (μονός στον αριστερό κλάδο) και στον Ταξιάρχη Γρεβενών (στο δεξί κλάδο). Οι σταθμοί υπολογίζεται να είναι έτοιμοι την άνοιξη του 2014. Ο πρώτος ΣΕΑ άρχισε να λειτουργεί το φθινόπωρο του 2010 στον Πλάτανο Ημαθίας.
- Το κόστος διέλευσης πρόκειται να ανέβει κατακόρυφα.Ο (άτυχος..) οδηγός που θα θελήσει να κάνει τη διαδρομή π.χ.Θεσσαλονίκη-Γρεβενά με επιστροφή μετά την ολοκλήρωση των νέων σταθμών, θα πρέπει να πληρώσει 19,20 ευρώ μόνο για τα διόδια!
Έρχονται όμως και νέοι σταθμοί εντός του τρέχοντος έτους...
Ο πρώτος σταθμός που θα αρχίσει να λειτουργεί στο νέο έτος, το αργότερο στις αρχές του καλοκαιριού, θα κατασκευαστεί στην περιοχή του δήμου Παγγαίου Καβάλας, στο ύψος της Μουσθένης.
Η επιβολή διοδίων προκαλεί τη σθεναρή αντίδραση των τοπικών φορέων, οι οποίοι έχουν συγκροτήσει μέτωπο αγώνα.
Ωστόσο η «Εγνατία Οδός Α.Ε.» προχωρά τον αρχικό σχεδιασμό της.
Επιπλέον εντός του 2013 θα σχεδιαστούν ακόμη τέσσερις σταθμοί,
στα Γρεβενά,
στην περιοχή του Νέστου,
στην Ξάνθη και
στην Αλεξανδρούπολη.
Παράλληλα θα δρομολογηθεί η δημιουργία επιπλέον
δύο στα Ιωάννινα
και τη Θεσσαλονίκη (Κλειδί)!
Με λίγα λόγια ..για να κάνει κάποιος με το Ι.Χ. του,τη διαδρομή Θεσσαλονίκη-Γρεβενά με επιστροφή, θα πρέπει να πληρώσει 8 φορές διόδια (σταθμοί Μαλγάρων-Κλειδιού-Πολύμυλου και Γρεβενών)με κόστος (εάν δεν υπάρξει νέα αύξηση) 19,40 ευρώ!
Εν τω μεταξύ σε εξέλιξη είναι οι διαδικασίες για την κατασκευή έξι Σταθμών Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών (ΣΕΑ) κατά μήκος της Εγνατίας οδού, για τους οποίους προέκυψαν ανάδοχοι. ΣΕΑ θα γίνουν στο Ωραιόκαστρο (διπλός και στα δύο ρεύματα κυκλοφορίας), στη Νέα Καρβάλη Καβάλας (μονός στον αριστερό κλάδο), στη Σιάτιστα (μονός στον αριστερό κλάδο), στον Πολύμυλο (μονός στο δεξιό κλάδο), στο Περιστέρι Ιωαννίνων (μονός στον αριστερό κλάδο) και στον Ταξιάρχη Γρεβενών (στο δεξί κλάδο). Οι σταθμοί υπολογίζεται να είναι έτοιμοι την άνοιξη του 2014. Ο πρώτος ΣΕΑ άρχισε να λειτουργεί το φθινόπωρο του 2010 στον Πλάτανο Ημαθίας.