Σε ένα είδος «αντιποίνων» κατά της Google προέβη το Facebook:
όπως η Google μπήκε στα «χωράφια» του Facebook με το κοινωνικό δίκτυο Google+, έτσι και το Facebook έκανε κάτι αντίστοιχο στο χώρο των μηχανών αναζήτησης, ανακοινώνοντας σήμερα τη μηχανή αναζήτησής του, Graph Search, σε ένα event- «αίνιγμα» στα κεντρικά του, στο Menlo Park.
Σύμφωνα με τον Μαρκ Ζούκερμπεργκ... ιδρυτή και CEO του Facebook, η μηχανή αναζήτησης θα αξιοποιεί τον όγκο δεδομένων του 1 δισεκατομμυρίου χρηστών του δημοφιλούς κοινωνικού δικτύου, με τα 240 δισεκατομμύρια φωτογραφίες και το 1 τρισεκατομμύριο διαπροσωπικές συνδέσεις.
Η μηχανή αναζήτησης θα αξιοποιεί τον όγκο δεδομένων του 1 δισεκατομμυρίου χρηστών του δημοφιλούς κοινωνικού δικτύου
Κατά τον Ζούκερμπεργκ, το Graph Search θα μπορεί να απαντά σε πιο εξειδικευμένα ερωτήματα από ό,τι μία γενική αναζήτηση στο web, όπως, «ποιοι είναι οι φίλοι μου που ζουν στην τάδε περιοχή» (ωστόσο, όπως επεσήμανε ο ίδιος, θα υπάρχει μέριμνα σχετικά με τα προσωπικά δεδομένα και την ιδιωτικότητα).
Ουσιαστικά πρόκειται για μία μηχανή αναζήτησης στα δεδομένα του Facebook, την οποία μπορεί να χρησιμοποιεί ο χρήστης για να πλοηγηθεί μέσα σε αυτά. «Το Graph Search μας επιστρέφει στις ρίζες μας και επιτρέπει στον κόσμο να το χρησιμοποιήσει για να δημιουργήσει νέες συνδέσεις. Θα εμφανίζεται σαν μία μεγαλύτερη search bar στην κορυφή κάθε σελίδας.
Όταν αναζητείτε κάτι, η αναζήτηση όχι απλά καθορίζει τα αποτελέσματα που λαμβάνετε, αλλά αποτελεί και τον τίτλο της σελίδας» αναφέρεται στη σχετική ανακοίνωση που αναρτήθηκε στο newsroom του Facebook. Το Graph Search είναι διαθέσιμο από σήμερα σε beta.
Η «λύση του αινίγματος» εξέπληξε πολλούς, καθώς η κυρίαρχη εντύπωση σχετικά με το τι ακριβώς θα πραγματευόταν η παρουσίαση στο Menlo Park ήταν πως θα αφορούσε ένα smartphone από την ίδια την εταιρεία (κάτι που αντικατοπτρίστηκε και στη Γουόλ Στριτ, όπου η μετοχή του Facebook σημείωσε άνοδο).
Ωστόσο, ο Ζούκερμπεργκ ακολούθησε τη «συνταγή» του εκλιπόντος Στιβ Τζομπς, τηρώντας πλήρη μυστικότητα και σκόπιμη ασάφεια προκειμένου να δημιουργήσει τη μεγαλύτερη αγωνία και στη συνέχεια εντύπωση στον κόσμο της τεχνολογίας.
όπως η Google μπήκε στα «χωράφια» του Facebook με το κοινωνικό δίκτυο Google+, έτσι και το Facebook έκανε κάτι αντίστοιχο στο χώρο των μηχανών αναζήτησης, ανακοινώνοντας σήμερα τη μηχανή αναζήτησής του, Graph Search, σε ένα event- «αίνιγμα» στα κεντρικά του, στο Menlo Park.
Σύμφωνα με τον Μαρκ Ζούκερμπεργκ... ιδρυτή και CEO του Facebook, η μηχανή αναζήτησης θα αξιοποιεί τον όγκο δεδομένων του 1 δισεκατομμυρίου χρηστών του δημοφιλούς κοινωνικού δικτύου, με τα 240 δισεκατομμύρια φωτογραφίες και το 1 τρισεκατομμύριο διαπροσωπικές συνδέσεις.
Η μηχανή αναζήτησης θα αξιοποιεί τον όγκο δεδομένων του 1 δισεκατομμυρίου χρηστών του δημοφιλούς κοινωνικού δικτύου
Κατά τον Ζούκερμπεργκ, το Graph Search θα μπορεί να απαντά σε πιο εξειδικευμένα ερωτήματα από ό,τι μία γενική αναζήτηση στο web, όπως, «ποιοι είναι οι φίλοι μου που ζουν στην τάδε περιοχή» (ωστόσο, όπως επεσήμανε ο ίδιος, θα υπάρχει μέριμνα σχετικά με τα προσωπικά δεδομένα και την ιδιωτικότητα).
Ουσιαστικά πρόκειται για μία μηχανή αναζήτησης στα δεδομένα του Facebook, την οποία μπορεί να χρησιμοποιεί ο χρήστης για να πλοηγηθεί μέσα σε αυτά. «Το Graph Search μας επιστρέφει στις ρίζες μας και επιτρέπει στον κόσμο να το χρησιμοποιήσει για να δημιουργήσει νέες συνδέσεις. Θα εμφανίζεται σαν μία μεγαλύτερη search bar στην κορυφή κάθε σελίδας.
Όταν αναζητείτε κάτι, η αναζήτηση όχι απλά καθορίζει τα αποτελέσματα που λαμβάνετε, αλλά αποτελεί και τον τίτλο της σελίδας» αναφέρεται στη σχετική ανακοίνωση που αναρτήθηκε στο newsroom του Facebook. Το Graph Search είναι διαθέσιμο από σήμερα σε beta.
Η «λύση του αινίγματος» εξέπληξε πολλούς, καθώς η κυρίαρχη εντύπωση σχετικά με το τι ακριβώς θα πραγματευόταν η παρουσίαση στο Menlo Park ήταν πως θα αφορούσε ένα smartphone από την ίδια την εταιρεία (κάτι που αντικατοπτρίστηκε και στη Γουόλ Στριτ, όπου η μετοχή του Facebook σημείωσε άνοδο).
Ωστόσο, ο Ζούκερμπεργκ ακολούθησε τη «συνταγή» του εκλιπόντος Στιβ Τζομπς, τηρώντας πλήρη μυστικότητα και σκόπιμη ασάφεια προκειμένου να δημιουργήσει τη μεγαλύτερη αγωνία και στη συνέχεια εντύπωση στον κόσμο της τεχνολογίας.