Καταρρέει η ελληνική ακτοπλοϊα στην Αδριατική - Greece-Salonika| Ενημέρωση και Άποψη

NEWSROOM

Post Top Ad

Πέμπτη 28 Φεβρουαρίου 2013

Καταρρέει η ελληνική ακτοπλοϊα στην Αδριατική

Ο διπλασιασμός της τιμής των καυσίμων τα τρία τελευταία χρόνια, ο  μηχανισμός διαμόρφωσης του τελικού κόστους των καυσίμων, η πτώση της επιβατικής κίνησης μετά το 2009 κατά 22,5% στην Ακτοπλοΐα και 39% στην Αδριατική, είναι οι κύριες αιτίες των προβλημάτων που αντιμετωπίζει σήμερα ο κλάδος σύμφωνα με τον Σύνδεσμο Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας.

Ειδικά στην Αδριατική η ελληνική ακτοπλοία καταρρέει... αφού πέραν όλων των άλλων έχει να αντιμετωπίσει και τον εντονότατο ανταγωνισμό από την Ιταλία που επιδοτεί τις θαλάσσιες μεταφορές ενώ δεν συμβαίνει το ίδιο με τα Ελληνικά πλοία, τα οποία έχουν ανταγωνιστικό μειονέκτημα. Είναι χαρακτηριστικό ότι το 2005 στην Αδριατική ήταν δρομολογημένα 22 πλοία με Ελληνική σημαία και σήμερα μόλις πέντε.

Στα παραπάνω προβλήματα προστίθενται η επιβάρυνση των εισιτηρίων με υψηλούς συντελεστές ΦΠΑ, τους υψηλότερους στην Ευρώπη σε ακτοπλοϊκά εισιτήρια, με κρατήσεις υπέρ τρίτων, μη αναπροσαρμογή των μισθωμάτων των ετήσιων συμβάσεων Δημόσιας Υπηρεσίας, μη λειτουργία του τραπεζικού συστήματος ώστε να υπάρξει ρευστότητα , και το αναχρονιστικό θεσμικό πλαίσιο που επιβάλλει πλήθος υποχρεώσεων, προστίμων ποινικών διώξεων.

«Το νέο Υπουργείο και ο Υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου κος Μουσουρούλης κληρονόμησαν όλο το βάρος των προβλημάτων χωρίς να έχουν ευθύνες για την δημιουργία τους. Έχουν όμως την ευθύνη για την επίλυσή τους και βέβαια έχουν την ευθύνη συντονισμού του Κυβερνητικού έργου, επισημαίνουν στελέχη του ΣΕΕΝ και προσθέτουν:

«Επειδή πρόσφατα έχουν εκφραστεί ανησυχίες σχετικά με τις εργασιακές παραμέτρους, πρέπει να επισημάνουμε ότι η εργασία δεν προστατεύεται με επιβολή υποχρεώσεων. Αν θέλουμε πράγματι να προστατεύσουμε την ναυτική εργασία οφείλουμε να βελτιώσουμε την ανταγωνιστικότητα του Ελληνικού πλοίου και να αντιμετωπίσουμε το φαινόμενο της αποχώρησης πλοίων από τις γραμμές μας, η οποία δυστυχώς ήδη παρατηρείται. Αυτοί είναι οι πραγματικοί κίνδυνοι που πρέπει να αποτρέψουμε για να μη καταλήξουμε στην εξαφάνιση του Ελληνικού πλοίου, όπως συνέβη με την κρουαζιέρα.

Η στήριξή των επιβατικών πλοίων αποτελεί εγγύηση για τις θέσεις εργασίας μέσα σε ένα περιβάλλον εξαιρετικά δύσκολο και προβληματικό για όλους τους εργαζόμενους στην χώρα μας και όχι μόνο» και καταλήγουν:

«Οι ναυτικοί μας ζουν καθημερινά τα προβλήματα και τις δυσκολίες που αντιμετωπίζει ο κλάδος της επιβατηγού Ναυτιλίας και έχουν στηρίξει και στηρίζουν τις προσπάθειες επιβίωσής της. Τούτο όμως πρέπει να γίνει κατανοητό από όλους τους εμπλεκόμενους σαν απαραίτητη προϋπόθεση και μονόδρομος και για την Ναυτική απασχόληση. Δράττομαι δε της ευκαιρίας, για μία ακόμη φορά να ευχαριστήσω τους Έλληνες ναυτικούς για την καθοριστική συμβολή τους στο σημαντικό έργο που προσφέρεται ειδικά στις Ακτοπλοϊκές μας γραμμές, όπου χάρη στη δική τους ναυτοσύνη είναι δυνατή η κανονική εκτέλεση των δρομολογίων μας παρά τις προβληματικές λιμενικές μας υποδομές».newmoney.
Bookmark and Share