Την απελευθέρωση αρκετών υπεραστικών δρομολογίων των ΚΤΕΛ που θα ανατίθενται σε ιδιώτες με κόμιστρο το οποίο θα διαμορφώνεται ελεύθερα, ορίζει το νομοσχέδιο του υπουργείου Ανάπτυξης για τις οδικές επιβατικές μεταφορές, το οποίο αναμένεται να δοθεί σε δημόσια διαβούλευση τις προσεχείς ημέρες.
Οπως ανακοίνωσε στη... Γενική Συνέλευση του Συνδέσμου των Ελληνικών Τουριστικών και Ταξιδιωτικών Γραφείων ο υπουργός Ανάπτυξης Κωστής Χατζηδάκης, στόχος είναι η απελευθέρωση των ΚΤΕΛ να ολοκληρωθεί εντός του 2015.
Σύμφωνα με πληροφορίες, το νομοσχέδιο αφήνει και «παράθυρο» για την εκχώρηση συγκοινωνιακού έργου των αστικών λεωφορείων στα ΚΤΕΛ, ενώ προβλέπει τον διαχωρισμό των γραμμών των 62 ΚΤΕΛ με στόλο 4.200 οχημάτων σε τρεις κατηγορίες:
•Αγονες και επιδοτούμενες, οι οποίες θα έχουν μικρό μήκος διαδρομής και θα συνδέουν κάθε τοπική και δημοτική ενότητα με το πλησιέστερο γεωγραφικό κέντρο. Από αυτές θα εξαιρούνται όσες εκτελούνται με δημοτική ή αστική συγκοινωνία.
•Γραμμές με αποκλειστικό δικαίωμα εκμετάλλευσης: εντάσσονται όσες συνδέουν σήμερα τα αστικά κέντρα με την Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη αλλά και γραμμές που θα συνδέουν δημοτικές ενότητες με τα κέντρα των καλλικρατικών δήμων και στη συνέχεια με τα κέντρα περιφερειακών ενοτήτων.
•Πλήρως απελευθερωμένες γραμμές χωρίς δικαίωμα αποκλειστικής εκμετάλλευσης, στις οποίες η τιμολογιακή πολιτική θα ορίζεται από τους κανόνες της ελεύθερης αγοράς. Πρόκειται για διαπεριφερειακές συνδέσεις μεταξύ αστικών ή περιφερειακών κέντρων καθώς και συνδέσεις αστικών κέντρων με λιμάνια, αεροδρόμια κ.λπ. Στις άγονες αλλά και στις γραμμές με αποκλειστικό δικαίωμα εκμετάλλευσης, η ανάθεση θα γίνεται με διαγωνισμό, ενώ εξετάζεται και η απευθείας εάν η μέση ετήσια αξία της σύμβασης είναι κάτω του 1 εκατ. ευρώ ή αφορά εκτέλεση μεταφορικού έργου που δεν υπερβαίνει τα 300.000 χλμ. Οι άδειες θα είναι για δέκα χρόνια και θα υπάρχει πλαφόν στα κόμιστρα.
Οπως ανακοίνωσε στη... Γενική Συνέλευση του Συνδέσμου των Ελληνικών Τουριστικών και Ταξιδιωτικών Γραφείων ο υπουργός Ανάπτυξης Κωστής Χατζηδάκης, στόχος είναι η απελευθέρωση των ΚΤΕΛ να ολοκληρωθεί εντός του 2015.
Σύμφωνα με πληροφορίες, το νομοσχέδιο αφήνει και «παράθυρο» για την εκχώρηση συγκοινωνιακού έργου των αστικών λεωφορείων στα ΚΤΕΛ, ενώ προβλέπει τον διαχωρισμό των γραμμών των 62 ΚΤΕΛ με στόλο 4.200 οχημάτων σε τρεις κατηγορίες:
•Αγονες και επιδοτούμενες, οι οποίες θα έχουν μικρό μήκος διαδρομής και θα συνδέουν κάθε τοπική και δημοτική ενότητα με το πλησιέστερο γεωγραφικό κέντρο. Από αυτές θα εξαιρούνται όσες εκτελούνται με δημοτική ή αστική συγκοινωνία.
•Γραμμές με αποκλειστικό δικαίωμα εκμετάλλευσης: εντάσσονται όσες συνδέουν σήμερα τα αστικά κέντρα με την Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη αλλά και γραμμές που θα συνδέουν δημοτικές ενότητες με τα κέντρα των καλλικρατικών δήμων και στη συνέχεια με τα κέντρα περιφερειακών ενοτήτων.
•Πλήρως απελευθερωμένες γραμμές χωρίς δικαίωμα αποκλειστικής εκμετάλλευσης, στις οποίες η τιμολογιακή πολιτική θα ορίζεται από τους κανόνες της ελεύθερης αγοράς. Πρόκειται για διαπεριφερειακές συνδέσεις μεταξύ αστικών ή περιφερειακών κέντρων καθώς και συνδέσεις αστικών κέντρων με λιμάνια, αεροδρόμια κ.λπ. Στις άγονες αλλά και στις γραμμές με αποκλειστικό δικαίωμα εκμετάλλευσης, η ανάθεση θα γίνεται με διαγωνισμό, ενώ εξετάζεται και η απευθείας εάν η μέση ετήσια αξία της σύμβασης είναι κάτω του 1 εκατ. ευρώ ή αφορά εκτέλεση μεταφορικού έργου που δεν υπερβαίνει τα 300.000 χλμ. Οι άδειες θα είναι για δέκα χρόνια και θα υπάρχει πλαφόν στα κόμιστρα.