Σε δέκα ημέρες αλλάζουν όλα για τα ανασφάλιστα οχήματα.. - Greece-Salonika| Ενημέρωση και Άποψη

NEWSROOM

Post Top Ad

Τετάρτη 3 Απριλίου 2013

Σε δέκα ημέρες αλλάζουν όλα για τα ανασφάλιστα οχήματα..

 
  • Ξεκινά η αποστολή των πρώτων προστίμων, καθώς η πρώτη φάση διασταύρωσης στοιχείων ολοκληρώθηκε.
  • Στο στόχαστρο και τα οχήματα σε ακινησία.
  • Αλλάζουν όλα από τις 14 Απριλίου, με βαριές ποινές και αυστηρούς ελέγχους.



Σε δύο εβδομάδες θα ξεκινήσει η αποστολή των πρώτων προστίμων για τα οχήματα που θα έχουν παραμείνει ανασφάλιστα, καθώς η... πρώτη φάση διασταύρωσης στοιχείων έχει ολοκληρωθεί.

Οι ιδιοκτήτες ανασφάλιστων οχημάτων θα λάβουν επιστολή με την οποία θα κληθούν από τις 14 Απριλίου να πληρώσουν παράβολο 250 ευρώ και να ασφαλίσουν το αυτοκίνητό τους. Σε αντίθετη περίπτωση το πρόστιμο θα φτάσει τα 500 ευρώ, συνοδευόμενο από αφαίρεση διπλώματος.

Στην παρούσα φάση, η Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων προωθεί τις διαδικασίες για την αποστολή ειδοποιητηρίων στους ιδιοκτήτες, μετά από έλεγχο μεταξύ των ασφαλιστικών εταιρειών και του ΚΕΠΥΟ.

Τα ανασφάλιστα οχήματα έχουν μετατραπεί, κυρίως την τελευταία τριετία, σε μάστιγα, δημιουργώντας σημαντικά προβλήματα για τη δημόσια ασφάλεια. «Το φαινόμενο των ανασφάλιστων οχημάτων έχει αποδειχθεί κινητή βόμβα και πρέπει άμεσα να το αντιμετωπίσουμε», τονίζει αρμόδιο κυβερνητικό στέλεχος. «Όποιος οδηγεί ανασφάλιστο όχημα είναι ασυνείδητος», προσθέτει.

Μέσα στην κρίση ο αριθμός των οχημάτων που «αγνοούσαν»... επιδεικτικά την ασφάλιση εκτινάχθηκε για να διαμορφωθεί σήμερα περί τα 2 εκατομμύρια. Από το σύνολο των 2 εκατ. ανασφάλιστων οχημάτων, περίπου 800 χιλιάδες είναι δημόσιας χρήσης - τα οποία ωστόσο ασφαλίζονται από το κράτος. Επίσης, περί τα 500 χιλιάδες οχήματα περιμένουν να καταθέσουν τις πινακίδες. Έτσι, ο αριθμός των ανασφάλιστων ιδιωτικής χρήσης μειώνεται στα 700 χιλιάδες οχήματα, από τα οποία ένα μεγάλο μέρος αντιστοιχεί σε αγροτικά.

Η κυβέρνηση κατέθεσε την 1η Μαρτίου νομοσχέδιο στο οποίο με συγκεκριμένες τροποποιήσεις αλλάζει ο τρόπος αντιμετώπισης του φαινομένου, καθώς προβλέπονται μεγάλα πρόστιμα και διαρκής παρακολούθηση για τα ανασφάλιστα οχήματα.

Μάλιστα, εκτός από τα ανασφάλιστα οχήματα που κυκλοφορούν στο δρόμο και εγείρουν θέμα δημόσιας ασφάλειας, αφού σε περίπτωση ατυχήματος δεν υπάρχει αποζημίωση, στο στόχαστρο του νομοσχεδίου μπαίνουν και τα οχήματα σε ακινησία. «Για να μην είναι ασφαλισμένο ένα όχημα θα πρέπει να καταθέσει πινακίδες», σημειώνεται αρμοδίως. Έτσι ειδοποιητήριο αναμένεται να λάβουν, μεταξύ άλλων, όσοι διατηρούν ένα όχημα σε εξοχική κατοικία και τους χειμερινούς μήνες δεν το ασφαλίζουν γιατί δεν το χρησιμοποιούν, όσοι κινούνται σε αγροτικές περιοχές και ξεφεύγουν από τον έλεγχο, καθώς και εκείνοι που έχουν κάποιο όχημα κλεισμένο σε ένα γκαράζ.

Οι βασικές κυρώσεις σε περίπτωση μη συμμόρφωσης εκτιμάται ότι θα αλλάξουν το τοπίο. Προβλέπουν, μεταξύ άλλων, αφαίρεση διπλώματος, άδειας κυκλοφορίας και πινακίδων για διάστημα δέκα ημερών. Όποιος θέλει μετά τις δέκα ημέρες να πάρει τα έγγραφά του πίσω θα πρέπει να προσκομίσει το ασφαλιστήριο συμβόλαιο. Στη συνέχεια οι έλεγχοι δεν θα σταματήσουν αφού για τον ίδιο ιδιοκτήτη θα πραγματοποιούνται σε τακτά χρονικά διαστήματα.

Παράλληλα θα επιβάλλεται χρηματικό πρόστιμο 500 ευρώ για τα ΙΧ, 250 ευρώ για τις μοτοσικλέτες και 1.000 ευρώ για τα λεωφορεία και τα φορτηγά δημόσιας χρήσης και άλλα οχήματα κάθε φύσης. Εφόσον το ανασφάλιστο όχημα εμπλακεί σε ατύχημα, προβλέπεται η επί τόπου αφαίρεση των πινακίδων και της άδειας κυκλοφορίας για 2 χρόνια (3 χρόνια αν είναι υπότροπος).

Σε ότι αφορά τα ασφάλιστρα, αυτά αναμένεται να υποχωρήσουν με την ένταξη των ανασφάλιστων οχημάτων. «Τα ασφάλιστρα των αυτοκινήτων μειώνονται σταθερά τα τελευταία δύο χρόνια, με την συνολική πτώση τους να τοποθετείται γύρω στο 40%», υποστηρίζει στέλεχος ασφαλιστικής εταιρείας. «Με τα νέα μέτρα και την αναμενόμενη μείωση των ανασφάλιστων οχημάτων, εκτιμάται ότι θα σημειωθεί περαιτέρω πτώση των ασφαλίστρων», προσθέτει.

Ο ίδιος συμπληρώνει ότι η Ελλάδα αποτελεί «κακό» παράδειγμα στην Ευρώπη, αφού αντίστοιχα και πιο σκληρά μέτρα εφαρμόζονται εδώ και πολλά χρόνια. «Μέχρι και σε χώρες όπως η Τουρκία το φαινόμενο των ανασφάλιστων είναι περιορισμένο σε σύγκριση με την Ελλάδα».

Ένα σημαντικό «αγκάθι» στο συγκεκριμένο νομοσχέδιο αποτελούν τα οχήματα των εμπόρων αυτοκινήτων και των εταιρειών ενοικίασης, ωστόσο μέχρι στιγμής δεν έχει διευκρινιστεί αν θα υπάρξει σχετική ρύθμιση. Σε περίπτωση που απαιτηθεί η ασφάλιση και των οχημάτων που στην ουσία αποτελούν εμπόρευμα ακόμη και τις περιόδους που μένουν σε ακινησία, τότε εκφράζονται φόβοι για μαζικές καταθέσεις πινακίδων μετά το πέρας της τουριστικής περιόδου.

Του Κωνσταντίνου Μαριόλη
Bookmark and Share