Αναταράξεις στην προσπάθεια πώλησης του «Ελευθέριος Βενιζέλος» - Greece-Salonika| Ενημέρωση και Άποψη

NEWSROOM

Post Top Ad

Τετάρτη 22 Μαΐου 2013

Αναταράξεις στην προσπάθεια πώλησης του «Ελευθέριος Βενιζέλος»

Σε … δισεπίλυτο γρίφο μετατρέπεται για την ελληνική κυβέρνηση η ιδιωτικοποίηση του Διεθνoύς Αερολιμένα Αθηνών μετά την πώληση του ποσοστού της Hochtief AirPort GmbH που ανέρχεται σε 26,667% στον καναδικό ασφαλιστικό φορέα PSP.


Στόχος της ελληνικής κυβέρνησης είναι να...γίνει όσο το δυνατόν πιο σύντομα η πώληση του ποσοστού του ΔΑΑ που θα περιλαμβάνει τόσο μερίδιο του Ελληνικού δημοσίου που φτάνει το 55% του μετοχικού κεφαλαίου του αεροδρομίου της Αθήνας όσο και της Hochtief AirPort Capital GmbH που κατέχει το 13,333%

Και αυτό γιατί το ενδιαφέρον των Κινέζων είναι έντονο και πιεστικό και ο πρωθυπουργός Α. Σαμαράς στο πρόσφατο ταξίδι του στην Κίνα «δεσμεύτηκε» για την υλοποίηση συμφωνιών μεταξύ των δύο πλευρών σε πολλά επίπεδα και σε αυτό των αεροδρομίων. Δεν είναι τυχαίο ότι μέσα στον Ιούνιο εκπρόσωποι των εταιριών Senjen Airport και Friedman Pacific που έχουν εκδηλώσει έντονο ενδιαφέρον για τον ΔΑΑ θα βρίσκονται και πάλι στην χώρα μας

Ωστόσο «εμπόδιο» σε μια γρήγορη εξέλιξη πώληση είναι η πρόσφατη απόφαση της Hochtief AirPort GmbH να πουλήσει το ποσοστό της σε εταιρεία καναδικών συμφερόντων.

Αν και το υπουργείο Οικονομικών που είναι και ο βασικός μέτοχος εξέτασε ακόμα και το ενδεχόμενο άσκησης βέτο προκειμένου να «παγώσει» η πώληση του 26,7% του ΔΑΑ στον καναδικό ασφαλιστικό φορέα PSP ωστόσο μία τέτοια απόφαση θα μπορούσε να προκαλέσει σημαντικά προβλήματα σε μια συμφωνία με τους Κινέζους.

Μια τέτοια κίνηση ενδεχομένως να ενεργοποιούσε το αντίστοιχο δικαίωμα που έχει και η Hochtief «μπλοκάροντας» την πώληση που η ελληνική κυβέρνηση έχει ήδη δρομολογήσει.

Γι΄ αυτό στόχος είναι να πειστεί η Hochtief και εάν αυτό δεν είναι δυνατό να επιτευχθεί συνεργασία με τους Καναδούς για την πώληση κοινού πακέτου μετοχών. Ήδη γίνονται πυρετώδεις διαβουλεύσεις μεταξύ της ηγεσίας του υπουργείου Οικονομικών, της διοίκησης του Ταμείου Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ), της Hochtief και του νέου Καναδού «παίκτη».

«Η υπόθεση αυτή είναι σαν μια πόρτα με δύο κλειδιά» αναφέρουν πηγές του υπουργείου Ανάπτυξης οι οποίες υποστηρίζουν ότι «για να γίνει η αγορά από την πλευρά των Καναδών θα πρέπει να εξασφαλιστεί η σύμφωνη γνώμη του ελληνικού Δημοσίου. Αλλά και για να πουλήσει η ελληνική πλευρά στη συνέχεια στους Κινέζους θα πρέπει να έχει τη σύμφωνη γνώμη των Καναδών εάν οι μετοχές έχουν περάσει στα χέρια τους».

Σημειώνεται ότι η καναδική εταιρεία αγοράζει τη συμμετοχή της Hochtief στα αεροδρόμια της Αθήνας (όπου ελέγχει το 26,7%) των Τιράνων (47%), του Σίδνεϊ (5,6%), του Ντίσελντορφ (20%), του Αμβούργου (34,8%) και της Βουδαπέστης (49,6%) ενώ η συμφωνία έχει τεθεί στην έγκριση των αρμόδιων αρχών,

Ως «προίκα» για την πώληση η γερμανική εταιρεία χρησιμοποίηση και την επέκταση της σύμβασης παραχώρησης του ΔΑΑ.

Σύμφωνα με τη μέχρι σήμερα μετοχική σύνθεση του ΔΑΑ το ελληνικό δημόσιο κατέχει ποσοστό 55%, η Hochtief AirPort GmbH ποσοστό 26,667% (το οποίο μπορεί να περάσει στους Καναδούς), η Hochtief AirPort Capital GmbH ποσοστό 13,333% και η οικογένεια Κοπελούζου ποσοστό 5%.

Μαρία Μόσχου
Bookmark and Share