Η οικονομική κρίση έχει αναγκάσει χιλιάδες Έλληνες να βασίζονται σε εθελοντές ακόμη και για τις στοιχειώδεις ιατρικές υπηρεσίες.
Την ίδια ώρα, οι πλουσιότεροι Έλληνες κάνουν περισσότερα... λίφτινγκ ή προσθετικές στήθους από οπουδήποτε αλλού στον κόσμο. Γιατί;», αναρωτιέται το γερμανικό περιοδικό «Spiegel» σε σημερινό του άρθρο του με θέμα «Crisis Lifting: Cosmetic Surgeries Skyrocket in Greece» («Αυξήθηκαν κατακόρυφα οι αισθητικές χειρουργικές επεμβάσεις στην Ελλάδα»).
Σύμφωνα με αυτό, την εποχή των λυπηρών ρεκόρ σε ανεργία, χρέη και σε επιχειρήσεις που βάζουν λουκέτο, η Ελλάδα είναι στην κορυφή σε έναν απρόσμενο τομέα: στις αισθητικές επεμβάσεις.
Στην απορία του γερμανικού περιοδικού έρχεται να απαντήσει μία «γνωστή τηλε-περσόνα της Ελλάδας», όπως αναφέρεται, της οποίας οι δηλώσεις φιλοξενούνται στο δημοσίευμα.
Χωρίς να θέλει να αποκαλύψει το όνομά της, παραδέχεται πως έπειτα από την απόκτηση του δεύτερου παιδιού της αφέθηκε στα χέρια του πλαστικού χειρουργού.
Η λίστα των όσων έκανε δεν έχει τέλος. Νέα εμφυτεύματα σιλικόνης στο στήθος της, πλαστική στην κοιλιά, λιποαναρρόφηση, ενέσεις μπότοξ και υαρουλονικού οξέως, λέιζερ και αυξητική στα χείλη.
Βέβαια, όπως παραδέχεται, είναι τακτική πελάτης των πλαστικών χειρούργων τα τελευταία 20 χρόνια. «Δεν θέλω κάτι υπερβολικό όμως, πρέπει να δείχνω φυσική!», προσθέτει η γυναίκα που αυτό το μήνα συμπληρώνει τα 45 της.
Κάθε χρόνο η Διεθνής Ένωση πλαστικών χειρουργών εκδίδει την αναφορά για τις επεμβάσεις που έχουν γίνει σε όλο τον κόσμο. Σε σύγκριση με τις υπόλοιπες χώρες, τα αποτελέσματα της Ελλάδας εντυπωσιάζουν.
Το 2011 πραγματοποιήθηκαν 142.394 επεμβάσεις, κάτι που ουσιαστικά σημαίνει πως ένας στους 79 Έλληνες αφέθηκε στα χέρια κάποιου πλαστικού χειρούργου!
Σε αυτό τον τομέα η χώρα μας παγκοσμίως είναι μόλις δεύτερη πίσω από τη Ν. Κορέα, ανεβαίνοντας ψηλότερα εν μέσω της κρίσης.
Όλα αυτά, τη στιγμή που εκτιμάται πως το 35% των Ελλήνων είναι ανασφάλιστο και ο προϋπολογισμός των νοσοκομείων της χώρας έχουν μειωθεί κατά 40%, όπως αναφέρει το Spiegel.
Για τον πλαστικό χειρουργό Αθανάσιο Αθανασίου, η εξήγηση όλων αυτών είναι απλή: «Όταν ο κόσμος δεν περνά καλά, έχει μεγαλύτερη ανάγκη να ακούσει τους άλλους να του λένε ότι είναι όμορφος», υποστηρίζει, ενώ στην ερώτηση για το ποιος μπορεί να επωμιστεί τα έξοδα της επέμβασης αυτού του είδους απαντά: «Ο κόσμος δουλεύει. Ίσως κερδίζουν λιγότερα χρήματα, αλλά δουλεύουν. Και εμείς έχουμε προσαρμοστεί στην αγορά».