Η αμφιλεγόμενη καμπάνια της ΦΑΓΕ στη Βρετανία - Greece-Salonika| Ενημέρωση και Άποψη

NEWSROOM

Post Top Ad

Τρίτη 18 Ιουνίου 2013

Η αμφιλεγόμενη καμπάνια της ΦΑΓΕ στη Βρετανία


Η νέα καμπάνια της ΦΑΓΕ στη Βρετανία έχει προκαλέσει αντιδράσεις και αυτό γιατί το τηλεοπτικό σποτάκι θυμίζει Ελλάδα, κατά άλλους στα μέσα της δεκαετίας του '20 (η εταιρεία ιδρύθηκε το 1926) και κατ' άλλους τη δεκαετία του '50, δεν έχει ωστόσο να κάνει σε τίποτα με την Ελλάδα του σήμερα. 
Ομως η διαφήμιση τελειώνει με την εικόνα μιας γυναίκας που απαντά στο... κινητό της.



Αποφασισμένη να ανακτήσει το χαμένο έδαφος στη Βρετανία, εμφανίζεται η ΦΑΓΕ, η οποία για το σκοπό αυτό θα ρίξει τη φετινή χρονιά περί τα... 2 εκατ. στερλίνες σε διαφήμιση.

Μπορεί τα βρετανικά δικαστήρια πριν από λίγο διάστημα να την δικαίωσαν σε ότι αφορά στη διαμάχη της με την Chobani για το ελληνικό γιαούρτι, -εκκρεμεί μια ακόμη διαμάχη με την Danone- η μάχη όμως κερδίζεται στο ράφι, την οποία μέχρι στιγμής η ΦΑΓΕ φαίνεται ότι την χάνει. Αυτό τουλάχιστον επιβεβαιώνουν τα στοιχεία του πρώτου τριμήνου όπου οι πωλήσεις της υποχώρησαν σε αξία κατά 7,8% και σε όγκο κατά 8,3%.

Προκειμένου να στηρίξει ένα από τα προπύργιά της, η ΦΑΓΕ αποφάσισε να ρίξει περί τα 2 εκατομμύρια στερλίνες για τη νέα της διαφημιστική καμπάνια ευελπιστώντας να κερδίσει το χαμένο έδαφος και να επανέλθει σε θετικούς ρυθμούς ανάπτυξης.

Η νέα καμπάνια της ΦΑΓΕ, έχει προκαλέσει πάντως αντιδράσεις και αυτό γιατί το τηλεοπτικό σποτάκι θυμίζει Ελλάδα, κατά άλλους στα μέσα της δεκαετίας του '20 (η εταιρεία ιδρύθηκε το 1926) και κατ' άλλους τη δεκαετία του '50, δεν έχει ωστόσο να κάνει σε τίποτα με την Ελλάδα του σήμερα. Ομως η διαφήμιση τελειώνει με την εικόνα μιας γυναίκας που απαντά στο... κινητό της.

Χαρακτηριστικά είναι άλλωστε τα σχόλια κάτω από το διαφημιστικό της σποτάκι στο youtube. Σε αυτούς που τους αρέσει «βλέπουν» τη σύνδεση του παλαιού με το σήμερα, αλλά και το γεγονός ότι η διαφήμιση είναι στα ελληνικά. Οι πολέμιοι δεν παραλείπουν να σημειώσουν «ότι αυτή είναι η Ελλάδα 60 χρόνια πριν, δεν έχει σχέση με σήμερα. Είναι τραγικό, η Ελλάδα δεν είναι τριτοκοσμική χώρα, ακόμη και αν κάποιοι θέλουν να την κάνουν».

Δικαστικές μάχες στις ΗΠΑ
Εκτός όμως από τη Μεγάλη Βρετανία και τη μάχη στο ράφι, η εταιρεία είχε χθες ένα κρίσιμο δικαστήριο, αυτή τη φορά στις ΗΠΑ. Χθες συνεκδικάσθηκαν σύμφωνα με πληροφορίες η Αγωγή στη Μινεσότα με την αντίστοιχη στη Νέα Υόρκη.

Η μεν πρώτη αφορά προσφυγή της πολυεθνικής General Mills κατά της FAGE USA με την οποία ο πολυεθνικός κολοσσός απαιτεί χρηματική αποζημίωση για καταστρατήγηση σήματος, επειδή η ΦΑΓΕ χρησιμοποιεί το σήμα Total για τα γιαούρτια της, και αποκατάσταση κερδών.

Η Αγωγή της Μινεσότα, αφορά μήνυση που έχει υποβάλλει η ΦΑΓΕ εναντίον της General Mills επιδιώκοντας έφεση της απόφασης του Trademark Trial and Appeal Board (TTAB) που αρνήθηκε να κατοχυρώσει το σήμα FAGE TOTAL για το γιαούρτι και δήλωση ότι η χρήση εκ μέρους της ΦΑΓΕ και της FAGE USA Dairy Industry, Inc. του σήματος FAGE TOTAL για το γιαούρτι και άλλα γαλακτοκομικά προϊόντα δεν καταστρατηγεί το σήμα της General Mills, TOTAL, για νιφάδες δημητριακών.

Η General Mills υποστηρίζει πάντως ότι η χρήση του σήματος TOTAL από την ΦΑΓΕ δημιουργεί σύγχυση στο καταναλωτικό κοινό αφού αντίστοιχο σήμα TOTAL φέρουν προϊόντα της όπως νιφάδες σιταριού και έτοιμα δημητριακά της. Βέβαια η General Mills, φαίνεται να μην έχει την ίδια ευαισθησία όταν το σήμα Total το χρησιμοποιούν προϊόντα διατροφής, βιταμίνες αλλά και άλλα προϊόντα καθημερινής χρήσης όπως η Colgate Total ή το Tide Total Care.

Η διοίκηση της ΦΑΓΕ πιστεύει ότι έχει αξιόλογη υπεράσπιση για τις αγωγές της General Mills που θα εκδικαστούν στο Αμερικάνικο Περιφερειακό Δικαστήριο της Βόρειας Συνοικίας της Νέας Υόρκης και προτίθεται να υπερασπιστεί σθεναρά τις θέσεις της.

Για την ιστορία της υπόθεσης θα πρέπει να αναφέρουμε ότι το Trademark Trial and Appeal Board («TTAB») τον Σεπτέμβριο του 2011, έκρινε ότι υπάρχει κίνδυνος σύγχυσης ανάμεσα στο σήμα TOTAL της General Mills για τα δημητριακά και το σήμα FAGE TOTAL για το γιαούρτι, αν και διαπίστωσε ότι δεν υπήρχαν στοιχεία σύγχυσης κατά τα 13 έτη της ταυτόχρονης χρήσης στην αγορά. Έτσι απέρριψε την ένσταση της General Mills στην αίτηση κατοχύρωσης της ΦΑΓΕ του σήματος FAGE TOTAL που αφορά στο τζατζίκι, όχι όμως και για τα άλλα προϊόντα της.

Για τον λόγο αυτό στις 30 Σεπτεμβρίου του 2011, η ΦΑΓΕ και η FAGE USA Dairy Industry, Inc. κατέθεσαν μήνυση εναντίον της General Mills επιδιώκοντας έφεση της απόφασης του TTAB που αρνήθηκε να κατοχυρώσει το σήμα FAGE TOTAL για το γιαούρτι. Σε εκείνη την καταγγελία της η ΦΑΓΕ υποστήριζε ότι το κίνητρο της General Mills είναι να επωφεληθεί το δικό της ελληνικού τύπου γιαούρτι Greek Yoplait και λιγότερο διότι προκαλείται σύγχυση στους καταναλωτές.

της Αλεξάνδρας Γκίτση
Bookmark and Share